Gå til innhold

Vasking av bunad. Haster.

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
Skrevet

Bunaden min har aldri vært vasket/renset og jeg har brukt den i 34 år :ph34r:

Nå tok jeg den frem for å levere den til rensing. Det er spesielt vesten som er skitten forran der hvor man knepper igjen.

Men så tenkte jeg at hvis det er mulig å spare disse pengene, så gjør jeg det heller.

Gjør jeg noe galt hvis jeg legger en del av bunaden (vesten) ned i ei bøtte med Biotex ? Det er vevd stoff. Vil den kunne bli ødelagt ?

Nicklusheletida
Skrevet

Ups, feil forum. Beklager.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg aldri turt, men.. Har ikke turt å vaske sjalet mitt engang, burde, burde...

Anonymous poster hash: d853e...52c
Skrevet

Jeg ville ikke valgt Biotex, i hvert fall, den er full av enzymer. Jeg ville kanskje forsøkt å legge den i en vaskepose og bruke det aller snilleste vaskemaskinprogrammet og Milo. Har gjort det med flere plagg som egentlig bare kan renses (ikke bunad), og det har gått helt fint. (Har brukt ullprogram og 30 *C.)

Skrevet

Bunaden min har aldri vært vasket/renset og jeg har brukt den i 34 år :ph34r:

Nå tok jeg den frem for å levere den til rensing. Det er spesielt vesten som er skitten forran der hvor man knepper igjen.

Men så tenkte jeg at hvis det er mulig å spare disse pengene, så gjør jeg det heller.

Gjør jeg noe galt hvis jeg legger en del av bunaden (vesten) ned i ei bøtte med Biotex ? Det er vevd stoff. Vil den kunne bli ødelagt ?

Hei!

Det er i vertfall riktig forum ;)

Så da får vi vente på ekspertrådet, hva nhd gjør med sin bunad :D

(mitt tips er milo, men jeg vet ikke om jeg hadde turt legge i bløt, tror jeg ville tatt en fuktig klut bare.

Skrevet

Pussig, jeg svarte da på dette i går? Men svaret mitt er borte....

Ingen biggie - bare stusset.

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg oppdaget ganske kjapt at jeg hadde lagt spørsmålet på feil forum og gikk derfor over til åpent.

Jeg leverte bunaden til rens i går :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...