Nicklusheletida Skrevet 28. april 2015 Skrevet 28. april 2015 Bunaden min har aldri vært vasket/renset og jeg har brukt den i 34 år Nå tok jeg den frem for å levere den til rensing. Det er spesielt vesten som er skitten forran der hvor man knepper igjen. Men så tenkte jeg at hvis det er mulig å spare disse pengene, så gjør jeg det heller. Gjør jeg noe galt hvis jeg legger en del av bunaden (vesten) ned i ei bøtte med Biotex ? Det er vevd stoff. Vil den kunne bli ødelagt ? 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 28. april 2015 Forfatter Skrevet 28. april 2015 Ups, feil forum. Beklager. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 Skrevet 28. april 2015 Hadde jeg aldri turt, men.. Har ikke turt å vaske sjalet mitt engang, burde, burde... Anonymous poster hash: d853e...52c 0 Siter
Mirabell Skrevet 29. april 2015 Skrevet 29. april 2015 Jeg ville ikke valgt Biotex, i hvert fall, den er full av enzymer. Jeg ville kanskje forsøkt å legge den i en vaskepose og bruke det aller snilleste vaskemaskinprogrammet og Milo. Har gjort det med flere plagg som egentlig bare kan renses (ikke bunad), og det har gått helt fint. (Har brukt ullprogram og 30 *C.) 0 Siter
Madelenemie Skrevet 29. april 2015 Skrevet 29. april 2015 Bunaden min har aldri vært vasket/renset og jeg har brukt den i 34 år Nå tok jeg den frem for å levere den til rensing. Det er spesielt vesten som er skitten forran der hvor man knepper igjen. Men så tenkte jeg at hvis det er mulig å spare disse pengene, så gjør jeg det heller. Gjør jeg noe galt hvis jeg legger en del av bunaden (vesten) ned i ei bøtte med Biotex ? Det er vevd stoff. Vil den kunne bli ødelagt ? Hei! Det er i vertfall riktig forum Så da får vi vente på ekspertrådet, hva nhd gjør med sin bunad (mitt tips er milo, men jeg vet ikke om jeg hadde turt legge i bløt, tror jeg ville tatt en fuktig klut bare. 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 29. april 2015 Skrevet 29. april 2015 Pussig, jeg svarte da på dette i går? Men svaret mitt er borte.... Ingen biggie - bare stusset. 0 Siter
Høstløv Skrevet 29. april 2015 Skrevet 29. april 2015 Pussig, jeg svarte da på dette i går? Men svaret mitt er borte.... Ingen biggie - bare stusset. Spørsmålet ble stilt både på Psykiatri og Åpent forum. Svaret ditt ligger på Åpent forum. :-) http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/405449-vasking-av-bunad-haster/ 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 29. april 2015 Skrevet 29. april 2015 Spørsmålet ble stilt både på Psykiatri og Åpent forum. Svaret ditt ligger på Åpent forum. :-) http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/405449-vasking-av-bunad-haster/ Aha, takk, godt det ikke var seniliteten min som stilte meg et puss. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 29. april 2015 Forfatter Skrevet 29. april 2015 Jeg oppdaget ganske kjapt at jeg hadde lagt spørsmålet på feil forum og gikk derfor over til åpent. Jeg leverte bunaden til rens i går :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.