Gå til innhold

Bekymret for hvordan dette vil gå..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bekymret for hvordan det blir fremover nå. Jeg er sykemeldt pga bl.a nakken og er mye sliten. Om en mnd skal jeg flytte, og da er jeg kanskje i jobb i tillegg også. Tror ikke disse problemene jeg har med nakken løser seg før den tid.

Lurer på hvordan dette skal gå. Jeg får hjelp til flyttingen, men jeg klarer ikke å la være å tenke på alt som skal gjøres i forbindelse med flyttingen og bekymre meg for hvordan nakken blir - at den blir enda verre. Jeg har god grunn til å bekymre meg for det. Har hatt en dårlig dag idag der det endte med at jeg gikk og la meg i stedet for å gå tur, men føler meg bare verre av det og ble rett og slett deppa.

Det siste halve året føler jeg at jeg har blitt veldig gammel, har vært og er så utrolig sliten både innad og utad. Selvfølelsen min har sunket og jeg har begynt å trøstespise igjen. Føler meg ikke noe bra, og det handler om å ha hodet over vannet hver dag og gjøre det beste utav det.

Har egentlig ikke noe spørsmål, tror ikke det er noe særlig mer jeg kan gjøre - jeg følte bare for å snakke med noen om det.

Skrevet

Hvis noen har noe råd tar jeg veldig gjerne i mot det med åpne armer - men jeg er redd det ikke finnes noen :(

Skrevet

Kan du ikke bruke noen timer daglig nå i sykemeldingsperioden på å pakke, slik at selve flytteprosessen ikke blir så krevende?

I tillegg kan du kanskje bruke ekstra tid på trening nå mens du er sykemeldt, slik at du tåler belastningen rundt flyttingen bedre.

Skrevet

Går du til fysioterapaut? Nakken blir ihvertfall ikke bedre av å ligge. Eller, det er kanskje forskjellig, men nakken min blir helt ødelagt av å ligge eller sitte stille. Du burde få noen øvelser som styrker nakken, men du bør jo få dem av noen som kan det så du ikke gjør noe feil og blir værre.

Skrevet

Jeg har tenkt på å bruke tiden fremover til å pakke, selv om det ikke føles riktig (fordi jeg er s.m).

Jeg brukte sgs hele søndag og mandag for å vaske og rydde til visningen. Har vært "ødelagt" etter dette.

Var hos fysioterapeut, men det hjalp ingenting.

Var hos privat massasjeterapeut før helga, og skal dit igjen denne uka. Det var himmelsk godt, men jeg synes ikke det hjalp (men har jo vært der bare en gang da..).

Skrevet

Jeg føler et press fra min far også.. At jeg må stille opp mer enn jeg gjør, hvis ikke må de begge på sykehjem snart, og det vil ingen av dem.

Jeg har nesten konstant dårlig samvittighet for at jeg ikke strekker til, og jeg har skyldfølelse for at de snart må flytte på hjem :(

Skrevet

Jeg har tenkt på å bruke tiden fremover til å pakke, selv om det ikke føles riktig (fordi jeg er s.m).

Jeg brukte sgs hele søndag og mandag for å vaske og rydde til visningen. Har vært "ødelagt" etter dette.

Var hos fysioterapeut, men det hjalp ingenting.

Var hos privat massasjeterapeut før helga, og skal dit igjen denne uka. Det var himmelsk godt, men jeg synes ikke det hjalp (men har jo vært der bare en gang da..).

Hvor lenge har du gått hos fysioterapeut og hva slags behandling har du fått?

Jeg kan ikke se at det er noe galt i å pakke i sykemeldingsperioden. Ved å få unnagjort pakkingen, så forebygger du jo i forhold til fremtiden. Du bør selvfølgelig i tillegg gå tur osv.

Skrevet

Hvor lenge har du gått hos fysioterapeut og hva slags behandling har du fått?

Jeg kan ikke se at det er noe galt i å pakke i sykemeldingsperioden. Ved å få unnagjort pakkingen, så forebygger du jo i forhold til fremtiden. Du bør selvfølgelig i tillegg gå tur osv.

Det var en pusteteknikk jeg skulle gjøre en halvtime hver morgen. En teknikk som isbadere bruker.

Skrevet

Det var en pusteteknikk jeg skulle gjøre en halvtime hver morgen. En teknikk som isbadere bruker.

Fikk du ikke et øvelsesprogram for nakken i tillegg? Trodde dette var en fysioterapeut med driftsavtale, rart om han bare lærer bort pusteteknikk.

Skrevet

Bare pass på at du også tar det litt rolig, ikke stress med noe. Det tar gjerne litt tid å bli bra, en time hos fysioterapaut er ikke nok. Har du fått noen øvelser du skal gjøre hjemme for å styrke muskulaturen i nakken?

Ikke tenk på foreldrene dine opp alt dette, du har nok med deg selv og skal ikke ha dårlig samvittighet for å ikke stille opp nok for dem.

Skrevet

Det var kun pusteteknikken han var opptatt av og jeg fikk ingen øvelser. Han sa at vanlig fysioterapi ikke hjelper på sikt og at det var bortkastet å drive med. Det som hjelper er noe som de har forsket på i utlandet (denne pustegreia).

Han kjente ikke på nakken og skuldrene en gang.

Skrevet

Det var kun pusteteknikken han var opptatt av og jeg fikk ingen øvelser. Han sa at vanlig fysioterapi ikke hjelper på sikt og at det var bortkastet å drive med. Det som hjelper er noe som de har forsket på i utlandet (denne pustegreia).

Hørtes ut som en snodig fysioterapaut. Pusteteknikk er nok viktig, det tviler jeg ikke på. Men jeg tror ikke pusteteknikk alene er nok.

Skrevet

Hørtes ut som en snodig fysioterapaut. Pusteteknikk er nok viktig, det tviler jeg ikke på. Men jeg tror ikke pusteteknikk alene er nok.

Det var andre gangen jeg kom til en "alternativ behandler". Begge har driftsavtale.

Denne siste sa at målet var å få surstoff inn i kroppen og CO2 ut av kroppen.

Skrevet

Det var andre gangen jeg kom til en "alternativ behandler". Begge har driftsavtale.

Denne siste sa at målet var å få surstoff inn i kroppen og CO2 ut av kroppen.

Ja, det er jo i grunnen hele poenget med å puste ;) Om man bare puster sånn halvhjerta som man ofte gjør når man er stressa eller ikke har det bra så er det fornuftig å lære seg pusteteknikk. men hadde ikke du betennelse også?

Skrevet

Av smertelegen min ble jeg anbefalt å kjøpe strømmapparat, sånn med 4 flate "lapper"på til å feste på huden.Selges på flere butikker ,koster under 500 kr.

Sett lappene over de vonde områdene og følg bruksanvisningen.

Jeg bruker dette apparatet mye og det hjelper godt på smerte i fra musklatur.Du kqn også sette lappene mellom tommelen og pekefinger det gjør ganske vondt og gjør at kroppen frigir sine egne smertestillende stoffer.

Skrevet

Av smertelegen min ble jeg anbefalt å kjøpe strømmapparat, sånn med 4 flate "lapper"på til å feste på huden.Selges på flere butikker ,koster under 500 kr.

Sett lappene over de vonde områdene og følg bruksanvisningen.

Jeg bruker dette apparatet mye og det hjelper godt på smerte i fra musklatur.Du kqn også sette lappene mellom tommelen og pekefinger det gjør ganske vondt og gjør at kroppen frigir sine egne smertestillende stoffer.

Hvilket apparat er dette, finnes det en link til slike apparat?

Jeg tok en kopp med glovarmt vann og satte mot brystet idag, det lindret litt for noen min.

Skrevet

Hvilken effekt opplever du av pusteteknikken? Er det slik at du praktiserer den hver dag?

Skrevet

Hvilken effekt opplever du av pusteteknikken? Er det slik at du praktiserer den hver dag?

Nei, praktiserer ikke dette tullet

Skrevet

Du finner inf ved å søke på "smertebehandling med strøm" og du skal ha til behandlin ,og ikke de som er til trening,de er en del sterkere har jeg erfart.Mitt apparat er kjøpt på Clas Olson.

Ser noen nevner pusteteknikk og legen har forklart at at en skal puste slik: inn 1-2-3-4 holde pusten 1-2 , puste ut 1-2-3-4-5-6.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...