Gå til innhold

Bekymret for hvordan dette vil gå..

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke på lyden så jeg skal se den linken din en gang til etterpå, men akkurat nå har jeg ikke tenkt til å gjøre noe som kanskje dyra våkner av, jeg skal nyte kaffen litt til før dagen starter ;) Men ut ifra hva jeg så, så klarer jeg ikke se hvordan den teknikken skal hjelpe nakken din og ihvertfall ikke senebetennelsen i skulderen.

Men en annen ting, om du har smerter i nakke og betennelse i skulderen så er kanskje ikke pakking det mest optimale du kan drive med eller?

Du kan jo også forsøke manuell terapaut. Jeg har vært igjennom lista med fysioterapauter, kiropraktorer, naprapater, osteopater og manuell terapauter og den eneste som noen gang har klart å hjelpe meg var en fysioterapaut i Danmark. De andre har gjort vondt værre eller så har det ikke blitt noen endring i det hele tatt. Men de hjelper jo andre så det er kanskje verdt å forsøke.

Endret av Trine
Skrevet

For langvarige muskel- og skjelettplager, så vil normalt allsidig aktivitet være bra. Jeg tenker at pakking ikke trenger å være så dumt å drive med, men at du kan prøve å få mannen din til å ta ned de tingene som står så høyt at du må løfte armene over skulderhøyde for å få tak i dem. Hvis han setter ting ned f.eks. på gulvet, så kan du pakke det i esker osv. Mener selvfølgelig ikke at det er lurt å gjøre dette 12 timer om dagen, men noen timer daglig i kombinasjon med turgåing osv - tror jeg er en god måte å bruke de nærmeste dagene på.

Det er etter hvert mange fysioterapeuter som er frustrert over at det er så stort sprik mellom hva de mener er effektiv behandling og hva pasientene oppfatter som effektiv behandling. Pasienter ønsker ofte det som kalles passiv behandling (dvs. varme, massasje, ultralyd, strøm etc. ), mens fysioterapeutene mener det har liten effekt.

Skrevet

For langvarige muskel- og skjelettplager, så vil normalt allsidig aktivitet være bra. Jeg tenker at pakking ikke trenger å være så dumt å drive med, men at du kan prøve å få mannen din til å ta ned de tingene som står så høyt at du må løfte armene over skulderhøyde for å få tak i dem. Hvis han setter ting ned f.eks. på gulvet, så kan du pakke det i esker osv. Mener selvfølgelig ikke at det er lurt å gjøre dette 12 timer om dagen, men noen timer daglig i kombinasjon med turgåing osv - tror jeg er en god måte å bruke de nærmeste dagene på.

Det er etter hvert mange fysioterapeuter som er frustrert over at det er så stort sprik mellom hva de mener er effektiv behandling og hva pasientene oppfatter som effektiv behandling. Pasienter ønsker ofte det som kalles passiv behandling (dvs. varme, massasje, ultralyd, strøm etc. ), mens fysioterapeutene mener det har liten effekt.

Bare en kommentar; jeg ønsket å få trening av fysioterapeutene men begge sa det ikke hjelper på sikt og at det alternative de drev med var på vei inn fra utlandet.

Jeg har ikke ønsket passiv behandling. Faktisk hater jeg at noen tar på meg. Massasje var det legen som foreslo, og sjefen som spanderte på meg.

Skrevet (endret)

Bare en kommentar; jeg ønsket å få trening av fysioterapeutene men begge sa det ikke hjelper på sikt og at det alternative de drev med var på vei inn fra utlandet.

Jeg har ikke ønsket passiv behandling. Faktisk hater jeg at noen tar på meg. Massasje var det legen som foreslo, og sjefen som spanderte på meg.

Synd at de ikke hadde noen tro på veiledet treningsterapi. Jeg mener det er godt dokumentert at det kan ha god virkning på nakke- og skuldersmerter.

Når det gjelder pusteteknikken, så er jeg nysgjerrig på det kan ha god effekt. Generelt sett så vil jo avspenning kunne oppnås gjennom pusteteknikker, og avspenning vil normalt bidra positivt i forhold til langvarige smerter.

Endret av frosken
Skrevet

Synd at de ikke hadde noen tro på veiledet treningsterapi. Jeg mener det er godt dokumentert at det kan ha god virkning på nakke- og skuldersmerter.

Når det gjelder pusteteknikken, så er jeg nysgjerrig på det kan ha god effekt. Generelt sett så vil jo avspenning kunne oppnås gjennom pusteteknikker, og avspenning vil normalt bidra positivt i forhold til langvarige smerter.

Ikke en gang fastlegen har tro på fysioterapi og ba meg kontakte naprapat.

Ang pusteteknikken; du kan jo se på videoen jeg la ut. Det var fysioterapeuten som viste meg den videoen. Det er akkurat slik det foregår, og øvelsen skal brukes på morgenen før en står opp, liggende. En skal bruke 30-60 min hver morgen.

Skrevet

Nå har jeg vært ute på tur i en time. 

Jeg tror jeg må senke kravene til meg selv litt, for når jeg setter meg mål om at jeg skal ut på tur hver dag så ender det med at jeg blir skuffet over meg selv fordi jeg ikke klarte det den dagen jeg var i så dårlig form. 

Det blir jo som sort/hvitt tenkning; "fordi jeg ikke klarte det idag, kan jeg like greit bare gi opp fordi jeg mislykkes over tid uansett".

Jeg føler at jeg er altfor ustabil i formen til å klare å opprettholde noe fast. Derfor tror jeg kanskje det er bedre å ta en dag om gangen og sette pris på det lille man får til. Alle monner drar. 

Skrevet

Jeg føler at jeg er altfor ustabil i formen til å klare å opprettholde noe fast. Derfor tror jeg kanskje det er bedre å ta en dag om gangen og sette pris på det lille man får til. Alle monner drar. 

Høres veldig fornuftig ut :)

Gjest Gargamel
Skrevet

Denne siste sa at målet var å få surstoff inn i kroppen og CO2 ut av kroppen.

Det er også min motivasjon for å puste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...