Gå til innhold

Hva fyller du dagene med?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

55

• Madelenemie

13

• stjernestøv

5

• Nicklusheletida

4

påskelilje

Jeg var ikke psykisk syk. Jeg hadde en stor operasjon, og hadde sterke smerter i flere uker etterpå. Kunne ikke gjøre mye fysisk, derfor var det faktisk veldig deilig å kunne sitte hjemme og lese, se på TV, få besøk (etter hvert da), være ute i hagen. Etter noen uker kunne jeg gå litt turer og orke å dra på besøk til noen. Jeg nøt ukene hjemme, og særlig det å være hjemme når ungene kom fra skolen, og å kunne lese og se på TV :-)

Madelenemie

Det var bare en spøk. Du skrev jeg stein med stor s, altså Stein - som jo er et personnavn. Senere så snakket du om hva akseltrykket. Så jeg spøkte med at Stein kanskje var for tung for bilen, altså mannen din. Nå vet ikke jeg hva mannen din heter da. Men altså: du snakket om gråstein, som kanskje var for tungt for bilen, og jeg spøkte med at du snakket om Stein (mannen din liksom) var for tung. Det syns jeg var veldig festlig. Anonymous poster hash: e14d9...3a5

Ok:-)

Jeg er ikke alltid så flink på å forstå spøk, men jeg er blitt flinkere, særlig etter at jeg begynte skrive på nettet.

Forresten lærte jeg noe helt rart og nytt i dag på kjøkkenet!

Min sønn sa "Går det bra?" og jeg er sååå lei av det spørsmålet, så jeg sa "hvorfor spør dere meg alle sammen om det går bra, jeg sitter jo her med min kaffe, da går det vel bra". Min sønn sa noe sånt jada. Også tenkte jeg meg om og spurte mer, " Siden dere spør meg om det så ofte, ser det ofte ut som jeg ikke har det bra?" Han svarte "Neida, men nå gikk jeg opp i tonefallet, fordi det betyr at jeg ser du har det bra, hvis jeg virkelig lurte på om du ikke hadde det bra, ville jeg gått ned i tonefallet på slutten".

(han viste meg så de to forskjellene, og jeg hørte forskjellen jeg også)

Da ble jeg så overrasket...Tenk hva han vet og kan, som jeg ikke forstår eller får med meg?

Min sønn har ikke autisme, han er som sin far, men likevel er det jammen flott at han kan forklare dette så bra.

Kanskje han skulle blitt psykiater, han er veldig omsorgsfull, klemmer meg mye.

slabbedask

Min sønn sa "Går det bra?" og jeg er sååå lei av det spørsmålet, så jeg sa "hvorfor spør dere meg alle sammen om det går bra, jeg sitter jo her med min kaffe, da går det vel bra". Min sønn sa noe sånt jada. Også tenkte jeg meg om og spurte mer, " Siden dere spør meg om det så ofte, ser det ofte ut som jeg ikke har det bra?" Han svarte "Neida, men nå gikk jeg opp i tonefallet, fordi det betyr at jeg ser du har det bra, hvis jeg virkelig lurte på om du ikke hadde det bra, ville jeg gått ned i tonefallet på slutten".

Hmm, det var nytt for meg.

Annonse

Jeg er ikke alltid så flink på å forstå spøk, men jeg er blitt flinkere, særlig etter at jeg begynte skrive på nettet.

Da ble jeg så overrasket...Tenk hva han vet og kan, som jeg ikke forstår eller får med meg?

Min sønn har ikke autisme, han er som sin far, men likevel er det jammen flott at han kan forklare dette så bra.

Så god han er:) Skikkelig omsorgsfull gutt.

Nevøen min spør meg også når vi treffes om det går bra. Han er flink til å "se" folk, og kommer bort når det f.eks. er store selskaper og prater med meg. Jeg oppfatter det som en måte å innlede kontakt og synes det er hyggelig at han sier det:)

Madelenemie

Så god han er:) Skikkelig omsorgsfull gutt.

Nevøen min spør meg også når vi treffes om det går bra. Han er flink til å "se" folk, og kommer bort når det f.eks. er store selskaper og prater med meg. Jeg oppfatter det som en måte å innlede kontakt og synes det er hyggelig at han sier det:)

:) Hyggelig du merket det.

Da er han nok litt som min sønn, min sønn er også veldig til å ta kontakt, stadig får vi ros av naboene, for makan til gutt.

De syns han er så hyggelig å snakke med, samt høflig. Lærerne og andre voksne sier det samme. Og jeg ser han liker å snakke med andre, bry seg, vise omsorg, hjelpe osv... Han er ofte den første til å se at en kvinne, feks min mor har farget håret, og det liker hun, da er han bestemors godgutt også. Jeg ser ikke sånt ;) men nå sier min mor bare at jeg er i min egen verden, og at det er lite håp om endring. Men hun er hyggelig mot meg og har liksom en helt annen ro nå, med situasjonen.

:) Hyggelig du merket det.

Da er han nok litt som min sønn, min sønn er også veldig til å ta kontakt, stadig får vi ros av naboene, for makan til gutt.

De syns han er så hyggelig å snakke med, samt høflig. Lærerne og andre voksne sier det samme. Og jeg ser han liker å snakke med andre, bry seg, vise omsorg, hjelpe osv... Han er ofte den første til å se at en kvinne, feks min mor har farget håret, og det liker hun, da er han bestemors godgutt også. Jeg ser ikke sånt ;) men nå sier min mor bare at jeg er i min egen verden, og at det er lite håp om endring. Men hun er hyggelig mot meg og har liksom en helt annen ro nå, med situasjonen.

:) Du burde være stolt ja. Er sikker på at du er en god mor også. Du er jo ganske morsom, og snill:)

Nevøen min er også sånn. Han kommenterer at jeg har fin kjole f.eks. Og så holdt han tale for søsteren sin i konfirmasjonen hennes. Han sa at han alltid ville være der for henne, og alltid kunne snakke med han osv..... Hun hodt også tale om hver enkelt i familien. Blir så imponert, jeg.

Madelenemie

:) Du burde være stolt ja. Er sikker på at du er en god mor også. Du er jo ganske morsom, og snill:)

Nevøen min er også sånn. Han kommenterer at jeg har fin kjole f.eks. Og så holdt han tale for søsteren sin i konfirmasjonen hennes. Han sa at han alltid ville være der for henne, og alltid kunne snakke med han osv..... Hun hodt også tale om hver enkelt i familien. Blir så imponert, jeg.

Oi så fint:-)

Det er viktig å kjenne på ansvar for sine søsken.

Selv har jeg lært barna, at alle bursdager og merkedager må legges inn med en dags varsel på mobil.

På den måten glemmer man ikke noen. Og jeg har sagt til de fra de var små, at husk dere skal alltid holde sammen, ta vare på hvearndre og stille opp for hverandre. Slik at det gjør de.

På min mobil har jeg også lagt inn dåpsdager, bryllupsdager, menneskers dødsfall m.m.

Jeg sier så om morgenen feks, " I dag er det 8 år siden onkel døde", så tenner jeg lys.

Jeg var på gravlund og plantet, jeg har mange graver, og det er noe fint ved å ta seg den tiden til å huske på mennesker slik man gjør når man er på en gravlund og "besøker" sine. Minnene kommer, og heldigvis husker man det gode:-)

Oi så fint:-)

Det er viktig å kjenne på ansvar for sine søsken.

Selv har jeg lært barna, at alle bursdager og merkedager må legges inn med en dags varsel på mobil.

På den måten glemmer man ikke noen. Og jeg har sagt til de fra de var små, at husk dere skal alltid holde sammen, ta vare på hvearndre og stille opp for hverandre. Slik at det gjør de.

På min mobil har jeg også lagt inn dåpsdager, bryllupsdager, menneskers dødsfall m.m.

Jeg sier så om morgenen feks, " I dag er det 8 år siden onkel døde", så tenner jeg lys.

Jeg var på gravlund og plantet, jeg har mange graver, og det er noe fint ved å ta seg den tiden til å huske på mennesker slik man gjør når man er på en gravlund og "besøker" sine. Minnene kommer, og heldigvis husker man det gode:-)

Så fint! Jeg synes også det er viktig å snakke om de som er døde til neste generasjon slik at dem får vite litt om dem.

Tror man får empatiske barn av å lære å ta vare på hverandre.

AnonymBruker

Jeg skjønte ikke dette? Kan du forklare enklere?

Mente sønnen din at du egentlig ikke hadde det bra og det var derfor ha spurte, eller spurte han fordi du så glad ut?  :huh:

Anonymous poster hash: 9544d...951

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...