Gå til innhold

Feil diagnose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det er jaggu godt, ble lettet i dag :)

:)

Glad på dine vegne:-)

Jeg fikk selv ny behandler i går:-) utrolig koselig psykiater.(behandler) er vel ikke så mye han kan gjøre, men jeg trenger noen å snakke med kanskje, vet ikke, men det kan skje,

Min egen psykiater sendte mail i kveld, hun visste at vi to ville finne tonen skrev hun.

Skrevet

Nå er jeg virkelig glad på dine vegne stjernestøv!Så godt at du har fått behandler som du virkelig kan prate med. Det må føles som en lettelse.

Det er kanskje ikke så viktig hvilken diagnose man har, men det er godt å kunne sette en merkelapp på plagene man har. Jeg tror mange psykiske lidelser overlapper hverandre. Vi er ikke strømlinjeformede pasienter. Vi er mennesker med individuelle variasjoner.

Jeg har diagnosen bp og psykiateren min kunne bekrefte at han selvfølgelig ikke kunne være 100 % sikker, men at all erfaring tilsier at jeg har det.

Det viktigste er selvfølgelig at medisinene fungerer optimalt, men perfekt tror jeg aldri det blir. Ingen mennesker lever i en perfekt verden.

stjernestøv
Skrevet

:)

Glad på dine vegne:-)

Jeg fikk selv ny behandler i går:-) utrolig koselig psykiater.(behandler) er vel ikke så mye han kan gjøre, men jeg trenger noen å snakke med kanskje, vet ikke, men det kan skje,

Min egen psykiater sendte mail i kveld, hun visste at vi to ville finne tonen skrev hun.

Takk, glad på dine vegne og :)

Det er jo best når kjemien stemmer, godt å ha noen å prate med også.

stjernestøv
Skrevet

Nå er jeg virkelig glad på dine vegne stjernestøv!Så godt at du har fått behandler som du virkelig kan prate med. Det må føles som en lettelse.

Det er kanskje ikke så viktig hvilken diagnose man har, men det er godt å kunne sette en merkelapp på plagene man har. Jeg tror mange psykiske lidelser overlapper hverandre. Vi er ikke strømlinjeformede pasienter. Vi er mennesker med individuelle variasjoner.

Jeg har diagnosen bp og psykiateren min kunne bekrefte at han selvfølgelig ikke kunne være 100 % sikker, men at all erfaring tilsier at jeg har det.

Det viktigste er selvfølgelig at medisinene fungerer optimalt, men perfekt tror jeg aldri det blir. Ingen mennesker lever i en perfekt verden.

Takk :)

Det er jo sykepleieren som er behandleren da, eller begge to kanskje...det er jo "fact team", de er et godt team i grunn. Jeg var jo nervøs i begynnelsen så psykiateren sa "Vi skal ikke gjøre deg noe". Hehe tenk at han merket det, men jeg roet meg ned når han respekterte meg :) Trenger ikke være redd for å være åpen iallefall, men nå er det jo ikke det åndelige som er problemet heller da. De bare spurte om det og jeg svarte. 

Nei diagnose er jo bare en merkelapp og en kan vel aldri være 100 % sikker. Ja medisinene kan jo være en hjelp når man ikke klarer seg uten, syns det var fint at han sa det er jeg som vet hvordan jeg har det. Det er jo det, jeg må føle på hva jeg trenger. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...