Gå til innhold

Er dette stress? NHD og andre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har over lengre tid hatt negative tanker og vært usikker på fremtidsutsiktene mine. Ønsker ikke å gå inn på hvorfor her, og det er vel heller ikke unormalt med negative tanker og usikkerhet. Men i det siste har jeg hatt noen "symptomer" som gjør meg bekymret.

Jeg har vanskeligheter med å falle i søvn, ligger typisk og tenker på min situasjon og hva jeg kan gjøre for å forbedre den, eller jeg får helt andre "angsttanker".

Jeg har dårlig appetitt, jeg spiser når jeg er sulten, men jeg synes det er vanskelig å svelge maten. Jeg kan noen ganger bli "surrete" i hodet og kaffe gjør det værre. I går kastet jeg opp uten at jeg var syk, kanskje fordi jeg hadde spist for lite, jeg vet ikke.

Jeg er ikke spessielt trist eller nedstemt, dog har jeg ofte fluktuerende tanker om å kaste meg foran en buss o.l. når jeg er ute og går (nesten tvangstanker som dukker opp  hodet mitt). Jeg ville aldri finne på å ta livet mitt, men føler tanken om å bare "forsvinne" i alle fall for en liten periode, er appellerende. Jeg skammer meg for å ha det sånn. Jeg er mye trøtt og føler ikke jeg har overskudd til venner, men bruker all min energi på min sønn.

Noen dager har jeg mye uro og problemer med å trekke puste. Har sommerfugler i magen og føler meg nervøs og anspent.

Har lest litt om stress og tenker det kan være det. Eller er dette kanskje noe annet? Jeg har en følelse av at jeg bør reagere på dette og oppsøke hjelp - er redd det skal bli verre. Vil si at jeg har hatt perioder med angst før, sannsynligvis agorafobi.

Takk til dere som vil svare.

Anonymous poster hash: dbd72...369
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en begynnende depresjon?

Anonymous poster hash: bde64...942
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en begynnende depresjon?

Anonymous poster hash: bde64...942

Kanskje. Har tenkt at det ikke er det etter å ha lest om det. Men så har jeg heller ikke hatt en depresjon før,

Anonymous poster hash: dbd72...369

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...