Gå til innhold

Hva skal til for å lykkes her i livet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Man burde i hvertfall slutte å forvente hjelo i det offentlige helsevesen om den hjelpen ikke finnes der. Søke andre muligheter? Livet skal være mer enn å holde ut. Men det kan kreve sitt for gjøre det til noe mer om man har "begrensninger". 

Anonymous poster hash: f033e...489

hva om man har sosial angst, ingen venner - og dermed ikke kommer seg ut?

Anonymous poster hash: 811a6...3f5

Skrevet

"Ubehagelig å leve i blant". Hva når når det er et helvete å leve 95% av tiden, når det har vært sånn i årevis og det ikke er noe hjelp å få i det bedritne offentlige helsevesenet? Hvor lenge skal man holde ut?

Jeg trodde det var innlysende at jeg ikke mente de verste tilfellene.
AnonymBruker
Skrevet

hva om man har sosial angst, ingen venner - og dermed ikke kommer seg ut?

Anonymous poster hash: 811a6...3f5

Ja, da sitter man tynt i det :) Fra spøk til alvor. Jeg har selv hatt gad, som i likhet med sosial angst er svært livsbegrensende. Det var ingen venner/behandlere som hjalp meg ut av dette. Det ble til slutt meg selv. Jeg hadde en god lege det skal sies. Han ga meg beroligende til å bruke i situasjoner hvor angsten var uutholdelig og jeg opptrådte unnvikende og til slutt isolerte meg fordi jeg ikke klarte å utfordre meg selv. Han trodde på det og kognitiv atferdsterapi. Det siste utførte jeg selv. Tøffe tak, men godt betalt :)

Anonymous poster hash: f033e...489

Skrevet

Den viktigste enkeltfaktor mener jeg er denne:

Evnen til å ta på seg en ulempe/ubehag i dag for å oppnå en fordel senere = utsettelse av behovstilfredsstillelse der dette er hensiktsmessig,

Behovstilfredsstillelse inkluderer det å unngå ubehag.

Jeg digger den definisjonen og skal skrive den ut i stor skrift! Da hadde jeg forhåpentligvis droppet å spise opp 250g sjokolade istedenfor middag i dag - og på en mandag. Huff!

Skrevet

har du ingen venner? kjæreste?

Hvilken del av setningen "Har ingen mennesker rundt meg." er det du ikke forstod?

Skrevet

Man burde i hvertfall slutte å forvente hjelo i det offentlige helsevesen om den hjelpen ikke finnes der. Søke andre muligheter? Livet skal være mer enn å holde ut. 

*LOL* Hva da? Gå til healer?

Nei, toget har gått, og det er bare å håpe man ikke plages for lenge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...