Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det ta knekken på selv den sterkeste?

Er så redd for at det er den veien det går med meg.

Går med konstant uro og blir deppa av å tenke på det.

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

7

• ISW

4

• Kayia

4

AnonymBruker
Skrevet

Det er langt mellom uro over og ta knekken på. Det finnes alltid noe i mellom ytterpunktene :)

Anonymous poster hash: bdf25...eb5

Skrevet (endret)

Det er langt mellom uro over og ta knekken på. Det finnes alltid noe i mellom ytterpunktene :)Anonymous poster hash: bdf25...eb5

Ja, men jeg har vært der (i gråsonen) lenge nå.. Og jeg er deprimert. Er redd for at det er nettopp økonomien som skal klare å knekke meg denne gangen.

Endret av hww
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men jeg har vært der (i gråsonen) lenge nå.. Og jeg er deprimert. Er redd for at det er nettopp økonomien som skal klare å knekke meg denne gangen.

Forstår. Svaret på dette ligger hos deg selv. Det er du som må finne måter å håndtere/være i dette på. Hva tenker du når du sier: Klare å knekke meg? Jeg synes det kommer tydelig frem at du allerede føler deg "knekt" av dette?

Skrevet

Forstår. Svaret på dette ligger hos deg selv. Det er du som må finne måter å håndtere/være i dette på. Hva tenker du når du sier: Klare å knekke meg? Jeg synes det kommer tydelig frem at du allerede føler deg "knekt" av dette? Anonymous poster hash: bdf25...eb5

Ok.

Jeg har kjempet så lenge mot det at jeg ikke ser noen løsninger lenger.

Gjest Gargamel
Skrevet

Ja, jeg tror det kan "ta knekken" på de fleste om man står i det alene i lang tid. Håper du har noen å dele bekymringene og ansvaret med.

AnonymBruker
Skrevet

Ok.

Jeg har kjempet så lenge mot det at jeg ikke ser noen løsninger lenger.

Om du ikke finner løsninger for øyeblikket, så gi det aksept for at slik er det. Det er ikke alltid slik at ting kan løses her og nå, men at løsningene ligger lengre frem. 

Skrevet

Ja, jeg tror det kan "ta knekken" på de fleste om man står i det alene i lang tid. Håper du har noen å dele bekymringene og ansvaret med.

Kan jeg få sende deg en pm og spørre om noe på pm og ikke på forumet? Har ikke lyst til å gå så veldig detaljert i ting på forumet, har egentlig skrevet for mye allerede :)

Gjest Gargamel
Skrevet

Kan jeg få sende deg en pm og spørre om noe på pm og ikke på forumet? Har ikke lyst til å gå så veldig detaljert i ting på forumet, har egentlig skrevet for mye allerede :)

Helt i orden.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg var deg, så ville jeg prøvd å fokusere litt mindre på om de utfordringer du møter kan gjøre deg psyk eller ikke. Det kan bli en selvoppfyllende profeti.

Anonymous poster hash: ca669...4a2

Skrevet

Hvis jeg var deg, så ville jeg prøvd å fokusere litt mindre på om de utfordringer du møter kan gjøre deg psyk eller ikke. Det kan bli en selvoppfyllende profeti. Anonymous poster hash: ca669...4a2

Jeg gikk og hanglet i flere år slik som dette før jeg tll slitt møtte veggen fullstendig. Det tok flere år å bli frisk igjen.

Er det så rart jeg er redd for at det skal skje på nytt?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk og hanglet i flere år slik som dette før jeg tll slitt møtte veggen fullstendig. Det tok flere år å bli frisk igjen.

Er det så rart jeg er redd for at det skal skje på nytt?

Det er ikke rart, men kanskje man skal vurdere hvorvidt en tidligere erfaring skal få styre én mot avgrunnen? Eller om man skal tenke at slik gikk det den gangen, hvor det bærer nå vet ingen. 

Skrevet

Det får bare gå som det går.

Hva er det som bare for gå som det går? Økonomien, helsa eller hva?

Skrevet

Hva er det som bare for gå som det går? Økonomien, helsa eller hva?

Økonomien. Jeg får ikke gjort noe uansett, så det er bortkastet å bruke energi på å kjempe imot og lete etter løsninger.

Jeg har bestemt for å la det ligge og ta tak i det når vi har kommet oss inn i ny-huset. Skal skrive til alle kreditorer og be om frysing av gjelda i 5 år eller at vi får betale betydelig mindre i mnd. Og at i motsatt fall ser vi oss nødt til å søke om gjeldssanering.

Det er eneste utvei.

Skrevet

Økonomien. Jeg får ikke gjort noe uansett, så det er bortkastet å bruke energi på å kjempe imot og lete etter løsninger.

Jeg har bestemt for å la det ligge og ta tak i det når vi har kommet oss inn i ny-huset. Skal skrive til alle kreditorer og be om frysing av gjelda i 5 år eller at vi får betale betydelig mindre i mnd. Og at i motsatt fall ser vi oss nødt til å søke om gjeldssanering.

Det er eneste utvei.

Har dere fått solgt den gamle boligen ennå? Høres ut som en grei plan - bortsett fra at dersom noen av kreditorene er ekstra hissige nå, slik at det påløper gebyrer om dere ikke betaler i tide, så bør du kontakte dem umiddelbart.

Skrevet

Har dere fått solgt den gamle boligen ennå? Høres ut som en grei plan - bortsett fra at dersom noen av kreditorene er ekstra hissige nå, slik at det påløper gebyrer om dere ikke betaler i tide, så bør du kontakte dem umiddelbart.

Vi har ikke fått solgt enda nei. Vi har ikke hatt en eneste visnngsgjest enda. Megleren hadde en som var interessert, men personen kom ikke på visning. Det er heller ingen andre som har meldt seg. Men jeg har ikke gitt opp dette enda, vi skal fortsatt ha en ny visning.

Skrevet

Vi har ikke fått solgt enda nei. Vi har ikke hatt en eneste visnngsgjest enda. Megleren hadde en som var interessert, men personen kom ikke på visning. Det er heller ingen andre som har meldt seg. Men jeg har ikke gitt opp dette enda, vi skal fortsatt ha en ny visning.

Det er stressende å gå sånn og vente på å få solgt. Forhåpentligvis dukker det opp flere på neste visning. Viktig at dere i denne venteperioden ikke lar økonomien forverres mer enn nødvendig. Kanskje dere kan sette dere ned sammen og gå grundig gjennom evt. hastetiltak.

Skrevet

Det er stressende å gå sånn og vente på å få solgt. Forhåpentligvis dukker det opp flere på neste visning. Viktig at dere i denne venteperioden ikke lar økonomien forverres mer enn nødvendig. Kanskje dere kan sette dere ned sammen og gå grundig gjennom evt. hastetiltak.

Jeg skal på jobb idag, men i morgen skal jeg sette meg ned å sende mailer til flere og spørre om en betalingsfri mnd eller to fordi mannen min mister en mnd med inntekt.

Vi er for øvrig ajour nå, jeg brukte kredittkortet på regninger. Og vi fåe feriepenger og skattepenger på ca 50 000,- som vi kommer langt med. Jeg kan bare ikke ta ut ferie i år, men det går bra.

Skrevet

Jeg skal på jobb idag, men i morgen skal jeg sette meg ned å sende mailer til flere og spørre om en betalingsfri mnd eller to fordi mannen min mister en mnd med inntekt.

Vi er for øvrig ajour nå, jeg brukte kredittkortet på regninger. Og vi fåe feriepenger og skattepenger på ca 50 000,- som vi kommer langt med. Jeg kan bare ikke ta ut ferie i år, men det går bra.

Vurder flere måter å markedsføre boligen på enn kun en annonse på f.eks finn. Vurder FB, Instagram, Twitter, hvert til sitt formål.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...