Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på jobb idag, men i morgen skal jeg sette meg ned å sende mailer til flere og spørre om en betalingsfri mnd eller to fordi mannen min mister en mnd med inntekt.

Vi er for øvrig ajour nå, jeg brukte kredittkortet på regninger. Og vi fåe feriepenger og skattepenger på ca 50 000,- som vi kommer langt med. Jeg kan bare ikke ta ut ferie i år, men det går bra.

Hoi her snakker vi spirit og løsningsorientert! Du har det i deg du hww :) 

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

7

• ISW

4

• Kayia

4

Skrevet

Hoi her snakker vi spirit og løsningsorientert! Du har det i deg du hww :)

Har hatt det sånn hele livet. Har jo ikke hatt noe valg, det har alltid vært snakk om å kjempe og overleve.

Madelenemie
Skrevet

Jeg skal på jobb idag, men i morgen skal jeg sette meg ned å sende mailer til flere og spørre om en betalingsfri mnd eller to fordi mannen min mister en mnd med inntekt.

Vi er for øvrig ajour nå, jeg brukte kredittkortet på regninger. Og vi fåe feriepenger og skattepenger på ca 50 000,- som vi kommer langt med. Jeg kan bare ikke ta ut ferie i år, men det går bra.

hei!

Du er jammen flink!

Men helt enig, mye bedre med ro og fred og ingen ferie,

å skylde penger må være svært slitsomt.

Min mann hjalp en dame nå som hadde mange smålån,han samlet alt, og hjalp henne med en refinasiering, som gjorde henne bedre økonomisk stilt. Men min mann var sjokkert over at banken ikke hjalp mer,

Dette er en alenemor med betalingsvilje, men svært dårlig råd,

Håper du tenker på slike muligheter som å samle lån, refinasiere osv....

Men virker som du er flink med økonomi.

AnonymBruker
Skrevet

hei!

Du er jammen flink!

Har du ikke huslån?

Anonymous poster hash: ab161...aab

Skrevet

Har du ikke huslån?

Anonymous poster hash: ab161...aab

Boliglån er for de fleste en boligutgift og noe helt annet enn kortsiktig gjeld de ikke har råd til å betale ved forfall.

Madelenemie
Skrevet

Boliglån er for de fleste en boligutgift og noe helt annet enn kortsiktig gjeld de ikke har råd til å betale ved forfall.

Hei!

Ja det var det jeg mente:-)

Skrevet

hei!

Du er jammen flink!

Min mann hjalp en dame nå som hadde mange smålån,han samlet alt, og hjalp henne med en refinasiering, som gjorde henne bedre økonomisk stilt. Men min mann var sjokkert over at banken ikke hjalp mer,

Dette er en alenemor med betalingsvilje, men svært dårlig råd,

Håper du tenker på slike muligheter som å samle lån, refinasiere osv....

Men virker som du er flink med økonomi.

:)

Gjest Gargamel
Skrevet (endret)

Jeg vil råde deg til å ta hardt i når du først tar kontakt med kreditorene. Hvis du tror du trenger én måneds utsettelse, spør om tre (men ikke bruk mer enn én måned utsettelse hvis du ikke trenger det).

Det dummeste som kan skje er om du må ta kontakt på nytt om en måned og be om ny utsettelse. Det sliter på tilliten hvis du stadig kommer tilbake og vil ha nye ordninger.

Nå har jeg vært litt på "andre siden av bordet", og dessverre er det veldig typisk at folk lover og lover, men ikke klarer å holde tidsfristene de selv har satt. Nå snakker jeg om bedrifter, og ikke privatpersoner. Det er ikke fordi de er sleipe og prøver å lure kreditor, men fordi de så veldig gjerne vil klare det. Da er det bedre å love mindre, men for en hver pris holde løftet.

Jeg vet ikke så mye om deg og din situasjon. Jeg nevner dette fordi det er en veldig typisk feil, ikke fordi jeg tror du gjør den feilen.

Endret av Gargamel
Skrevet

Jeg vil råde deg til å ta hardt i når du først tar kontakt med kreditorene. Hvis du tror du trenger én måneds utsettelse, spør om tre (men ikke bruk mer enn én måned utsettelse hvis du ikke trenger det).

Det dummeste som kan skje er om du må ta kontakt på nytt om en måned og be om ny utsettelse. Det sliter på tilliten hvis du stadig kommer tilbake og vil ha nye ordninger.

Nå har jeg vært litt på "andre siden av bordet", og dessverre er det veldig typisk at folk lover og lover, men ikke klarer å holde tidsfristene de selv har satt. Nå snakker jeg om bedrifter, og ikke privatpersoner. Det er ikke fordi de er sleipe og prøver å lure kreditor, men fordi de så veldig gjerne vil klare det. Da er det bedre å love mindre, men for en hver pris holde løftet.

Jeg vet ikke så mye om deg og din situasjon. Jeg nevner dette fordi det er en veldig typisk feil, ikke fordi jeg tror du gjør den feilen.

Støtter alt det du skriver.

Men vil legge til at jeg tror det er veldig viktig at man betaler LITT så snart man kan. Etter min erfaring blir det store flertallet av avdragsavtaler med inkassobyråer misligholdt, og man kan risikere ganske mange ubehageligheter hvis man misligholder en betalingsavtale og deretter spør om en ny. Betaler man litt, så viser man at man faktisk har til hensikt å gjøre opp kravet. Det er stor forskjell på handling og ord, også ovenfor inkassobyråer.

Altfor mange inngår betalingsavtaler i håp om litt pusterom og i håp om at "ett eller annet" har forandret seg innen en viss tid, selv om man gjør akkurat det samme som man alltid har gjort. Det skjer neppe, og det vet også inkassobyråene.

Skrevet (endret)

Jeg er fullstendig klar over det dere skriver og takker for velmente råd. Jeg har full oversikt over vår økoniske situasjon fremover og vet hvor mye vi har i inntekt og utgift. Har også tatt høyde for uforutsette utgifter.

Som jeg skrev, får vi utbetalt ekstra også i form av feriepenger og skattepenger, og jeg kommer ikke til å ta ut noe ferie når situasjonen er som den er.

Vi har også vært hos mannens fastlege og samt hatt ny kontakt med NAV idag, der det viser seg at det er blitt gjort en feil fra NAV sin side - vi har full støtte fra hans fastlege på det. Så forhåpentligvis mister han ikke en mnd med inntekt likevel - men det vil vise seg, stoler ikke helt på NAV.

Vi har så langt ingen inkassosaker.

Ps. Fikk en gledelig nyhet idag, og det er at det kommer noen utenbys fra på visning denne uken som virker veldig interessert.

Endret av hww
påskelilje
Skrevet

Jeg er fullstendig klar over det dere skriver og takker for velmente råd. Jeg har full oversikt over vår økoniske situasjon fremover og vet hvor mye vi har i inntekt og utgift. Har også tatt høyde for uforutsette utgifter.

Som jeg skrev, får vi utbetalt ekstra også i form av feriepenger og skattepenger, og jeg kommer ikke til å ta ut noe ferie når situasjonen er som den er.

Vi har også vært hos mannens fastlege og samt hatt ny kontakt med NAV idag, der det viser seg at det er blitt gjort en feil fra NAV sin side - vi har full støtte fra hans fastlege på det. Så forhåpentligvis mister han ikke en mnd med inntekt likevel - men det vil vise seg, stoler ikke helt på NAV.

Vi har så langt ingen inkassosaker.

Ps. Fikk en gledelig nyhet idag, og det er at det kommer noen utenbys fra på visning denne uken som virker veldig interessert.

Veldig bra at dere nå får hjelp fra legen - og at dere får vist frem boligen!

Skrevet

Siden jeg har delt mine økonimske bekynringer her på dol samt fått utrolig mye støtte samt gode råd, kan jeg fortelle dere at jeg idag har fått innvilget refinansiering på nesten hele beløpet og på den måten betale mindre i mnd samt slippe å ha flere lån å forholde meg til.

Jeg har forsøkt å få refinansiert lån i snart to år, og søkt i ørten banker - uten hell.

Nå har jeg fått dette innvilget hos en av mine kreditorer som har sett at jeg har vært punktlig osv.

Jeg kunne ikke fått en mere gledelig beskjed enn dette, og det er endelig. Lånet er utbetalt.

Takk til dere alle som har støttet meg og gitt råd i en forferdelig vanskelig situasjon :)

Skrevet

Siden jeg har delt mine økonimske bekynringer her på dol samt fått utrolig mye støtte samt gode råd, kan jeg fortelle dere at jeg idag har fått innvilget refinansiering på nesten hele beløpet og på den måten betale mindre i mnd samt slippe å ha flere lån å forholde meg til.

Jeg har forsøkt å få refinansiert lån i snart to år, og søkt i ørten banker - uten hell.

Nå har jeg fått dette innvilget hos en av mine kreditorer som har sett at jeg har vært punktlig osv.

Jeg kunne ikke fått en mere gledelig beskjed enn dette, og det er endelig. Lånet er utbetalt.

Takk til dere alle som har støttet meg og gitt råd i en forferdelig vanskelig situasjon :)

Så bra :) Det var godt å høre!

Skrevet

Takk :) endelig får jeg puste :)

Hvor mye sparer du i mnd på dette?

Skrevet

Så fint at det endelig ordnet seg :)

AnonymBruker
Skrevet

Fantastisk! Gratulerer og hurra for deg som ikke "knakk" og ikke ga deg, men fortsatte til dette var i boks. Strong woman!

Anonymous poster hash: bdf25...eb5

Madelenemie
Skrevet

:) så deilig at det ordnet seg!

Skrevet

Takk, alle sammen :) jeg prøver å suge til meg de gode ordene :)

Skrevet

Så fint at det endelig ordnet seg :)

PST. Det viser seg at det er kjenninger av en nabo i borettslaget som kommer og ser på boligen vår. Utenbys fra. De har sagt til megleren at boligen passer dem ypperlig og at de har drevet og ordnet med finansiering denne uka. Det var denne naboen som kom og spurte en dag om boligen var solgt. Så her er det godt håp om at de vil kjøpe boligen. Bildene og taksten lyver heller ikke, så de får ingen overraskelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...