Gå til innhold

Ustabil venninne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hu er på langtidsbesøk, men truer med å ta selvmord fordi hun ikke får ambulanse til sykehuset, men beskjed om å ta taxi

Dette blir altfor ustabilt for meg å forholde seg til

Kan vel ikke be henne reise hjem heller...

Anonymous poster hash: 3cf6f...c1e

Skrevet

Hu er på langtidsbesøk, men truer med å ta selvmord fordi hun ikke får ambulanse til sykehuset, men beskjed om å ta taxi

Jeg synes du kan si at det blir for vanskelig for deg å ha henne på besøk når hun har det så vanskelig. Jeg synes ikke du skal "kaste" henne ut, men foreslå at dere får organisert hjemreisen hennes f.eks. i morgen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan godt forstå at dette er vanskelig, men er hun på sykehus?  Trenger hun ikke innleggelse snarest?

Anonymous poster hash: 086b0...ed6
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Høres ut som en dramaqueen. Ja, jeg synes du kan be henne dra hjem.

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en dramaqueen. Ja, jeg synes du kan be henne dra hjem.

Det skurrer for meg at hun bare skal dra hjem alene hvis hun ble akutt syk og måtte på sykehus.  Hvis hun skal dit hver annen dag og er forberedt er det noe annet.

Mennesket kan ha voldsom angst for taxi og bli fullstendig gal hvis hun skal da tvinges i den.  Skal hun da sendes hjem så hun kan ta livet av seg i fred?

Anonymous poster hash: 086b0...ed6

Skrevet

Er grunnen til at hun ikke vil ta taxi at hun er redd for det? Eller er det mer status å bli hentet med ambulanse? Hvis det første er tilfelle - kan du bli med henne i taxien? Eller kjøre henne selv?

AnonymBruker
Skrevet

Er grunnen til at hun ikke vil ta taxi at hun er redd for det? Eller er det mer status å bli hentet med ambulanse? Hvis det første er tilfelle - kan du bli med henne i taxien? Eller kjøre henne selv?

Hun vil bli kjørt i ambulanse for å bli tatt på alvor og bli lagt inn pga smertene

Legevakta sender henne bare hjem

Jeg har ikke bil akkurat nå

Skrevet

Hun vil bli kjørt i ambulanse for å bli tatt på alvor og bli lagt inn pga smertene

Legevakta sender henne bare hjem

Jeg har ikke bil akkurat nå

Fysiske eller psykiske smerter?

Jeg synes du skal beskytte deg selv mot å ha besøk over lengre tid av en person som du oppfatter som ustabil. Selv om man har det smertefullt, så har man ikke rett til å la det gå ut over sine omgivelser i en slik grad som jeg får inntrykk av at hun gjør. Si at du nå må ha leiligheten for deg selv igjen, og at hun derfor må reise hjem til seg selv igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...