Gå til innhold

Hvordan fordeler man sin energi når man er nedtrykt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvordan dere prioriterer når dere har lite energi i tunge perioder, og søker også et faglig svar fra NHD, hvis mulig. Jeg har lest at man ikke skal gi etter for "ulysten" og presse seg selv til å gå ut å gjøre ting og møte folk selv om man ikke har lyst. Jeg gjør dette, men merker at hvis jeg har hatt et par aktive dager, hvor jeg har vært mye ute (for eksempel to avtaler eller aktiviteter) så blir gjerne tredjedagen værre.

Er det en god regel med en aktivitet per dag eller er det en god idè å fortsette med å presse seg selv også når man føler man har presset seg selv for mye?

Jeg får som regel en lur om ettermiddagen og får som regel nok søvn om natten.

Går for tiden hjemme p.g.a mangel på jobb og nå mangel på energi til å søke jobb.

Anonymous poster hash: 641b9...1f1
AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte blir tredjedagen værre? Hva er det du opplever da som er annerledes enn om du valgte å ikke gi etter for "ulysten"?

Anonymous poster hash: 62fa9...888
stjernestøv
Skrevet

Jeg har lite energi men har som mål å gjøre en ting om dagen, noen ganger blir det bare å lage middag. Kommer meg ikke så ofte ut som jeg skulle ønske. 

AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte blir tredjedagen værre? Hva er det du opplever da som er annerledes enn om du valgte å ikke gi etter for "ulysten"?

Ennå mindre energi og mer indre uro/negative tanker, blir vanskeligere å presse seg selv til å vere aktiv, så jeg blir hjemme. Samtidig klarer jeg å holde tankekjøret litt på avstand når jeg er mye ute, det klarer jeg ikke hjemme. TS

AnonymBruker
Skrevet

Da synes jeg at de 2 dagene hvor du trosser ulysten høres ut som de er verdt det og ville derfor valgt å trosse ulysten. 

AnonymBruker
Skrevet

Da synes jeg at de 2 dagene hvor du trosser ulysten høres ut som de er verdt det og ville derfor valgt å trosse ulysten. 

Ok. Takk for svar:)

Skrevet

Jeg lurer på hvordan dere prioriterer når dere har lite energi i tunge perioder, og søker også et faglig svar fra NHD, hvis mulig. Jeg har lest at man ikke skal gi etter for "ulysten" og presse seg selv til å gå ut å gjøre ting og møte folk selv om man ikke har lyst. Jeg gjør dette, men merker at hvis jeg har hatt et par aktive dager, hvor jeg har vært mye ute (for eksempel to avtaler eller aktiviteter) så blir gjerne tredjedagen værre.

Er det en god regel med en aktivitet per dag eller er det en god idè å fortsette med å presse seg selv også når man føler man har presset seg selv for mye?

Jeg får som regel en lur om ettermiddagen og får som regel nok søvn om natten.

Går for tiden hjemme p.g.a mangel på jobb og nå mangel på energi til å søke jobb.

Jeg ville posjonert ut aktivitetene slik at jeg hadde noe jeg måtte gjøre hver dag. Jeg skjønner at dette helt sikkert kjennes ut som et slit for deg men det kan hjelpe med å skaffe pauser fra tungsinnet. Unngå "hviledager" hjemme, gå en tur og sett deg på cafè med en venn istedet. Inviter noen på middag. Det er langt mer behagelig og "trygt" å søke ly i sofaen men på både kort og lang sikt vinner du på å reise krigeren i deg ved å vaske gulvene eller ta en spasertur med en nabo.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...