Gå til innhold

Hviket ad hjelper som regel best mod GAD?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei NHD

Jeg går på cipralex 30 mg og jeg fikk for noen år siden fått diagnosen ME. Men nå etter å ha gått til psykolog

På NVDPS og e-mestringskurs ,lurer jeg på om mye av det jeg trodde var me ( kroppselige symptomer)kanskje "bare" har vært mye angst/dep

Jeg går også på lamictal (175mg er i opptrapping)

Selvom jeg går på cipralex har jeg mye som jeg/ psykologen mener er gad. Lurer derfor på om jeg skal begynne med noe annet en cipralex.

Håper på svar

AnonymBruker
Skrevet

AD hjelper ikke mot GAD.

Anonymous poster hash: a578b...49e

AnonymBruker
Skrevet

AD hjelper ikke mot GAD.

Det er også min erfaring. Men over til NDH....

Anonymous poster hash: 2abe4...486

Skrevet

hva kan hjelpe da,bortsett fra kognetiv terapi som har hjulpet på den måten at jeg har funnet ut at jeg sannsynneligvis har hatt det hele livet. Når jeg ser tilbake på barndom osv har jeg trodd at jeg bare har vært sjenert.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

AD hjelper mot GAD. Det er dokumentert og er grunnlaget for at flere AD har GAD som godkjent indikasjon.

Cipralex 30 kan være et utmerket valg. Det neste du skal gjøre på medisinfronten er å sørge for at du kommer over 15 i serumkonsentrasjon på Lamictal.

Det er sjelden at AD kurerer GAD, men det er ofte en god hjelp i å gjøre sykdommen mindre alvorlig. Kombinert med psykoterapi er det megt gode muligheter for at du kan bli langt bedre.

Om du en gang skulle tenke på å bytte ut Cipralex, vil jeg forslå Efexor som et alternativ.

AnonymBruker
Skrevet

Det er også min erfaring. Men over til NDH....

Anonymous poster hash: 2abe4...486

Eneste AD fører til er avflating og tomhet.

Skrevet

Eneste AD fører til er avflating og tomhet.

Hvis SSRI virker slik, bør en legge til Wellbutrin.

Skrevet

Av nysgjerrighet:

Hvorfor utvikles det ikke bare like gjerne en "Triple Reuptake Inhibitor" - Den må jo være mye mer effektiv mot depresjon og uten alle disse bivirkningene. Det finnes jo mange molekyler med denne virkningen?

Er det pga misbruksfare?

Skrevet

Jeg tror at de fleste behandlere ønsker å kunne påvirke de ulike angrepspunktene individuelt heller enn i en fast kombinasjon.

Altså pepper, salt og timian hver for seg heller enn i en kryddermix.

AnonymBruker
Skrevet

Så bivirkinger skal stoppes med mer piller. Hva hvis man får høyt blodtrykkav Wellbutrin, skal man begynne med blodtrykkspiller også da. Er neddoping med piller det eneste psykiatrien kan tilby i 2015?

Skrevet

Så bivirkinger skal stoppes med mer piller. Hva hvis man får høyt blodtrykkav Wellbutrin, skal man begynne med blodtrykkspiller også da. Er neddoping med piller det eneste psykiatrien kan tilby i 2015?

Det overordnede mål er å bedre pasientens livskvalitet uavhengig av hva intervensjonen er.

Psykiatrien har langt mer å by på enn medisiner. Neddoping driver vi ikke med :-)

AnonymBruker
Skrevet

Neddoping er det som både psykiatere og leger for øvrig driver med og har drevet med lenge.  Psykiatrien byr på lite annet enn medisinering.

Når jeg har lest her at barnet mitt er unormalt og barnebarnet er resultat av avvik fra det normale så vet jeg ikke hvordan jeg skal reagere.  Da jeg tenker tilbake over førti år og husker hvordan psykiatrien proppet i meg piller da jeg fikk problemer som 14 åring så blir jeg kvalm av utsagn om at psykiatrien har noe annet å by på enn piller.  Selv kan du være avvik fra det normale Nils Håvard Dahl.  Leger fniser foraktelig av rådene dine på dol og du bryr deg ikke som det avviket du er.  Det er noe sykt over å sitte dag og natt på nettet i så mange år som du har gjort og aldri har du skrevet fornuftig råd til meg.  Oute brukere har du gjort og snakket ned til dem gjør du også.

Gammeldags syn har du til de grader som er kanskje vanlig på landet.  Kvinnesynet ditt er ekkelt og synet på homofili snakker for seg selv.  Normale mennesker skriver ikke offisielt året 2015 at homofili er avvik selv om de kanskje tenker det.

Hvis jeg var religiøs hadde jeg bedt helvete om å sluke mannsjåvinsitiske, homofobe idioter som deg.  Håper at jeg aldri støter på deg i virkeligheten så ofte som du har fornærmet meg og mine.  Det overordnete mål er å bedre pasientens livskvalitet, jaså og hvordan gjør du det?  Med å oppføre deg som oppblåst blære som propper medisiner i mennesker som ikke tåler dem.  Du har ingen forutsetninger til å uttale deg på nett om individuelle reaksjoner mot kombinasjoner av flere forskjellige medisiner og det har ingen leger.

Anonymous poster hash: 3e32d...a2a
Skrevet

Neddoping er det som både psykiatere og leger for øvrig driver med og har drevet med lenge.  Psykiatrien byr på lite annet enn medisinering. Når jeg har lest her at barnet mitt er unormalt og barnebarnet er resultat av avvik fra det normale så vet jeg ikke hvordan jeg skal reagere.  Da jeg tenker tilbake over førti år og husker hvordan psykiatrien proppet i meg piller da jeg fikk problemer som 14 åring så blir jeg kvalm av utsagn om at psykiatrien har noe annet å by på enn piller.  Selv kan du være avvik fra det normale Nils Håvard Dahl.  Leger fniser foraktelig av rådene dine på dol og du bryr deg ikke som det avviket du er.  Det er noe sykt over å sitte dag og natt på nettet i så mange år som du har gjort og aldri har du skrevet fornuftig råd til meg.  Oute brukere har du gjort og snakket ned til dem gjør du også. Gammeldags syn har du til de grader som er kanskje vanlig på landet.  Kvinnesynet ditt er ekkelt og synet på homofili snakker for seg selv.  Normale mennesker skriver ikke offisielt året 2015 at homofili er avvik selv om de kanskje tenker det. Hvis jeg var religiøs hadde jeg bedt helvete om å sluke mannsjåvinsitiske, homofobe idioter som deg.  Håper at jeg aldri støter på deg i virkeligheten så ofte som du har fornærmet meg og mine.  Det overordnete mål er å bedre pasientens livskvalitet, jaså og hvordan gjør du det?  Med å oppføre deg som oppblåst blære som propper medisiner i mennesker som ikke tåler dem.  Du har ingen forutsetninger til å uttale deg på nett om individuelle reaksjoner mot kombinasjoner av flere forskjellige medisiner og det har ingen leger. Anonymous poster hash: 3e32d...a2a

Hvis du leser svaret han ga meg i går (Stole på hjertet mitt) så står det ikke ETT ORD om medisiner. Slik jeg har opplevd psykiatrien så er det langt mer enn bare medisiner. Men hvis medisiner er til hjelp, hvorfor ikke bruke dem? Vi ønsker et liv med færrest mulig plager, og personlig driter jeg egentlig i hvordan man kommer dit.

Hva med å være litt takknemlig i stedet for at mannen bruker så mye tid på å hjelpe oss?

Synes for øvrig det er feigt at du ikke står frem med brukernavn. Flaming som dette skjer som regel anonymt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan godt v´ære feig, men NHD outer uansett nick.  Jeg har aldri fått brukbart råd av psykiater på nettet, men mange av andre brukere som ikke snakker om medisiner.  Hva skal jeg være takknemlig for?  At det blir skrevet at barnet mitt er unormalt og barnebarnet mitt resultat av det unormale? 

Medisinering kan være nødvendig, men å få råd om å ta medisiner uten å bli spurt om hva jeg bruker av dem for øvrig er for sprøtt for meg.

Jeg bruker aldri nick her så da får jeg bare være feig.

Anonymous poster hash: 3e32d...a2a
Skrevet

Helt ening med deg,issomethingwrong!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...