Gå til innhold

Psykiske problemer og alkohol

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det ikke et slikt forum? Jeg har ADHD og finner alkohol som det beste i verden til tider og medisinere meg med. Men det kan jeg trygt fortelle går til helvete mange ganger i form av muntlige og skriftlige utrolig uheldige utsagn.

Jeg må bare slutte helt å drikke, jeg tåler det rett og slett ikke, ikke blir psyken noe bedre av å bære på disse fadesene heller. Men det er skummelt, og det er dager alkotrollet bare roper på meg om at etter tre glass vin er alt bare bra. Jeg vet jo at det ikke stemmer, men kampen mot er ensom. Jeg kan ikke fortelle noen om det som ikke sliter med noe, det er jo bare å la det være? JA, det er bare å la det være, jeg har latt det være lenge, sprukket en dag og holder meg lenge unna igjen, men bareee et liiite glass da?

Anonymous poster hash: 6a128...377

FjellOgDalar
Skrevet

Noen av oss tåler ikke å drikke alkohol. Det er en sykdom i seg selv.

Jeg vil heller anbefale deg å søke hjelp. Fastlegen din kan henvise deg til ruspoliklinikken ved det lokale DPS. Rustjenensten i kommunen er et sted man selv kan kontakte som et lavterskeltilbud. AA er og et alternativ. Det passer ikke for alle, men jeg kjenner et par stykker som har hatt kjempehjelp.

Alkotrollet har ikke noe godt med seg; det er bare en gedigen lurendreier. Jeg har gått i den fella selv - med de leie konsekvensene det kan ha både for en selv og andre.

Er man først der at man ikke tåler alkohol, eller blir hekta på det, er det veldig vanskelig å kutte ut aleine. Be om hjelp i tide, det er ikke flaut. Jeg var selv veldig redd for å bli døt nord og ned da jeg oppsøkte hjelp, men det viste seg ikke å stemme heldigvis. Jeg har hatt stort utbytte av både enetimer og gruppeterapi ved ruspoliklinikken i min kommune.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...