Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper det er greit jeg spør deg om dette.

Jeg har brukt 25 mg levaxin. FT4 var fortsatt lavt så psykiateren mente jeg burde øke, mens fastlegen mente det lå innenfor grensen så det var ikke nødvendig. Jeg fikk likevel øke 2 dager i uken. Psykiateren ønsker ytterlig økning, selv om fastlegen mente det var bra. FT4 11, FT3 tror jeg var på over 5, usikker på hva TSH var. Jeg er enig med psykiateren. Ønsker å øke, for jeg ser ikke at jeg har noe å tape på å forsøke. Men jeg husker ikke hvor mye jeg kunne øke. Har lagt 50 mg daglig i dosetten nå. Kan det høres fornuftig ut?

Jeg lurer også på hvorfor psykiater og fastlegen ser så forskjellig på det. Er det pga at fastlegen ser mest på somatisk betydning av behandlingen, mens psykiateren vet at det også kan ha positiv betydning psykisk å ligge nærmere øvre grense enn nedre grense? Finnes det noe litteratur om det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...