Gå til innhold

Det måtte en autist til

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg har nesten ikke orket å møte i autistgruppa på denne siden av 2015,

Men selv om jeg var motvillig og sliten var det overlevelig kun 2 stk, som kom i går.

Det var en lettelse at nesten ingen kom, jeg hadde tenkt beklage å gå etter pausen, men fordi kun 2 stk var der ble det greit nok. Det blir fort utrolig kjedelig om det er 7 stykk som syter og klager, derfor går jeg sjelden/har slutteit.

Jeg liker de som går der hvis de bare ikke snakker for lenge om private ting.

Det som skal sies om private ting, må sies systematisk, presist, gjennomtenkt og bearbeidet og som jeg har sagt og foreslått bli skrevet først, slik at det ikke blir gnål i mine øreganger.

Men det hyggelige i går var at faktisk den ene damen kunne forklare meg eksplisitt hvorfor psykiateren på nevrohabiliteringen tvilte på hennes diagnose men ikke min. Hun forklarte at det er fordi jeg har:

Dårlig øyekontakt (selv med oxytocin)

Oppfatter bokstavelig

Ikke forstår metamorfer.

Er stiv og lite løs og ledig, (enda jeg mener jeg er løs og ledig for tiden)

Er klassisk/så upåfalende kledd at det blir påfallende perfekt (? akkurat det skjønte jeg ikke helt)

Men altså, dette er forklaringen!!

Hun sa så, "Jeg håper du ikke blir såret..." hun forklarte en del

Og jeg sa "Nei nei, jeg liker forklaringer",

Hun mente klinikkoverlegen på nevrohabiliteringen kun kan de opplagte tilfellene av asperger, hun mente jeg er et sånt påfallende tilfelle, men at han egentlig har dårlig kompetanse generelt på asperger. Jeg hørte på det hun sa, og hun kan ha rett, det jeg er mest glad for er at jeg fikk en så  direkte og detaljert beskrivelse av hvorfor han mente jeg har autisme og ikke henne m.fl.

Jeg er jo klart mer direkte enn henne, og at man beklager at man sårer andre, eller enda mer avansert mulig gjør det fordi man starter tenke tanker om det før noen har sagt at de ble såret...., er jo noe som ikke faller så lett for meg/det hadde jeg absolutt ikke tenkt på.

Ja ja, men hun er tydligvis såpass direkte at hun skiller seg fra de fleste, og det er bra:-)

Jeg skjønte det hun sa, og jeg tror hun er inne på det korrekte.

Jeg skal likevel ikke gå i den gruppen, det er fordi jeg ikke orker høre på en så lang syterekkefølge, da blir jeg utålmodig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...