Gå til innhold

Er jeg spennende?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Bare lurer på om dere syns det jeg tror på er interessant og spennende? Det syns sykepleieren og respekterer det, selv om han ikke deler samme syn som meg. Noen her har jo skrevet det er tull og sammenlignet det med sphagettimonsteret, det er jo ikke respekt for andres tro? Har også fått vite her inne at det er rart, men alle har jo lov å ha sin mening. Vi snakket endel om hva jeg tror og mener i dag, og han håpet jeg fikk en bedre dag i dag enn i går. I går var skremmende, sånn vil jeg ikke ha det. Kjenner energier i dag og men ikke så sterkt, skal møte to venner snart og håper det går bra. Alle har jo godt av å komme seg ut litt, har tatt vival i tilfelle. 

Madelenemie
Skrevet

Bare lurer på om dere syns det jeg tror på er interessant og spennende? Det syns sykepleieren og respekterer det, selv om han ikke deler samme syn som meg. Noen her har jo skrevet det er tull og sammenlignet det med sphagettimonsteret, det er jo ikke respekt for andres tro? Har også fått vite her inne at det er rart, men alle har jo lov å ha sin mening. Vi snakket endel om hva jeg tror og mener i dag, og han håpet jeg fikk en bedre dag i dag enn i går. I går var skremmende, sånn vil jeg ikke ha det. Kjenner energier i dag og men ikke så sterkt, skal møte to venner snart og håper det går bra. Alle har jo godt av å komme seg ut litt, har tatt vival i tilfelle. 

Hei!

Nei jeg syns ikke det er spennende fordi jeg ikke helt forstår mye av det du skriver?

Ikke engang selv om jeg prøver og vil forstå:-( Derfor lar jeg være svare fordi skjønner ikke.

Men når du spør om musikk, legger ut musikk, eller spør om mat:-) Sånt liker jeg:-)

Liker ikke så godt det som heter spennende mennesker, de høres krevende ut og slitsomme.

Jeg liker bedre snille mennesker og de som utfører sine plikter slik som de skal og i forhold til de medmenneskelige rellasjoner.

Du er et snilt menneske og det er viktigst for meg.

Gjest Ladytron
Skrevet

Hmm, siden du spør... Nei, jeg synes ikke det er interessant og spennende det som du tror på. Jeg lar meg heller imponere over universet, muligheten for liv på andre planeter, hvor tilfeldig det er at vi er her akkurat nå. Og hvordan atomene som nå utgjør oss har vært en del av så mye annet tidligere, og vil fortsette å være en del av så mye annet senere.

Kos deg ute med vennene dine :)

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg syntes det var veldig spennende når jeg var liten. Leste flere bøker om UFO'er og overnaturlige ting. På et visst tidspunkt sluttet jeg å tro på alt sånt. Etter det føles det bare kleint å lese om Snåsamannen eller se på Åndenes makt etc. Jeg ser bare folk som lurer seg selv. Selv om jeg ønsket å tro på det ville jeg ikke klart det.

Jeg liker fortsatt fiksjon hvor det er med en liten dose overnaturlige ting, enten det er King eller Murakami.

Spørsmålet i overskriften er jo om DU er spennende, og det er du jo.

Skrevet (endret)

Jeg er helt enig med Ladytron. Jeg er interessert i det vitenskapelige, alt fra universet til teknologi til medisin. Det spirituelle og energier interesserer meg ikke, for jeg tror ikke på det.

Det betyr imidlertid ikke at jeg ikke respekterer at DU tror på det. Det skal du gjerne få lov til, og ja, jeg synes både du virker snill og interessant.

Endret av issomethingwrong
Gjest Ladytron
Skrevet

Selv om jeg ikke tror på det du tror på Stjernestøv, så synes jeg likevel at du er både artig og interessant. Men det som slår meg mest med deg er at du er så snill og god. Hvis alle hadde vært som deg så hadde nok verden vært et mye bedre sted :)

Skrevet

Selv om jeg ikke tror på det du tror på Stjernestøv, så synes jeg likevel at du er både artig og interessant. Men det som slår meg mest med deg er at du er så snill og god. Hvis alle hadde vært som deg så hadde nok verden vært et mye bedre sted :)

Enig

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du er spennende som alle andre mennesker.

Men dette religiøse, åndelige og tankene om "krefter" synes jeg overhode ikke er spennende. Jeg synes det er tragisk fordi jeg ser sykdommen i det.

Bokormen123
Skrevet

Siden du spør, skal jeg svare - vanligvis lar jeg være å svare i trådene dine, litt for respekt for deg og din mening, men mest fordi det er stort tull det du liksom skal tro på.. Som NHD sier, det er noe sykt over det, og ikke fungerer det med vitenskapelige forklaringer for deg heller, så da blir det mest sykt, og veldig lite interessant og spennende.

AnonymBruker
Skrevet

90% av kloden "tror" på noe "merkelig"

De aller fleste av disse gjør det grunnet manipulering/barnemishandling utført av samfunnet/foreldrene i barndomsårene

De resterende gjør det grunnet psykdom

Som eksperten nevner så er det trolig psykdom i ditt tilfelle og det er synd. Jeg deler dog ikke ekspertens syn om at religiøsitet grunnet barnemishandling er noe særlig bedre enn den psykdomsrelaterte versjonen (hvor fantasiene kommer innenfra og ikke grunnet manipulering i barndommen). Trist begge deler

Og ja du er en snill og god person, det er det ingen tvil om

Anonymous poster hash: fb421...682
AnonymBruker
Skrevet

90% av kloden "tror" på noe "merkelig"De aller fleste av disse gjør det grunnet manipulering/barnemishandling utført av samfunnet/foreldrene i barndomsåreneDe resterende gjør det grunnet psykdom Som eksperten nevner så er det trolig psykdom i ditt tilfelle og det er synd. Jeg deler dog ikke ekspertens syn om at religiøsitet grunnet barnemishandling er noe særlig bedre enn den psykdomsrelaterte versjonen (hvor fantasiene kommer innenfra og ikke grunnet manipulering i barndommen). Trist begge deler Og ja du er en snill og god person, det er det ingen tvil om Anonymous poster hash: fb421...682

Hvordan kan du vite hva som er en sannhet? Vitenskapen tar også feil. Vi mennesker har forskjellig tro. Det bør respekteres.

Anonymous poster hash: 6b3c8...308

Skrevet

Jeg tror ikke jeg syns du er spennende, jeg kan ikke komme på noen personer jeg syns er spennende. De menneskene jeg syns er interessante er de som kan mer enn meg om ting som opptar meg. Tro opptar meg ikke. Jeg kan alikevel ikke si at jeg mener du er syk som har den troen du har. Det er ikke opp til meg å bedømme hvilken tro som er syk og ikke. Det er ikke mer sykt enn kristendom, islam, jødedom o.s.v. Jeg syns folk får ha sin tro i fred så lenge den ikke skader andre. Og er det en ting jeg er sikker på så er det at du ikke skader andre. Du er et godt menneske og jeg er glad du skriver innlegg på dol :)

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Nei jeg syns ikke det er spennende fordi jeg ikke helt forstår mye av det du skriver?

Ikke engang selv om jeg prøver og vil forstå:-( Derfor lar jeg være svare fordi skjønner ikke.

Men når du spør om musikk, legger ut musikk, eller spør om mat:-) Sånt liker jeg:-)

Liker ikke så godt det som heter spennende mennesker, de høres krevende ut og slitsomme.

Jeg liker bedre snille mennesker og de som utfører sine plikter slik som de skal og i forhold til de medmenneskelige rellasjoner.

Du er et snilt menneske og det er viktigst for meg.

Nei det er vel ikke alltid like lett å forstå, måtte forklare mye i dag til sykepleieren for han forstod ikke. Du er også snill.

stjernestøv
Skrevet

Hmm, siden du spør... Nei, jeg synes ikke det er interessant og spennende det som du tror på. Jeg lar meg heller imponere over universet, muligheten for liv på andre planeter, hvor tilfeldig det er at vi er her akkurat nå. Og hvordan atomene som nå utgjør oss har vært en del av så mye annet tidligere, og vil fortsette å være en del av så mye annet senere.

Kos deg ute med vennene dine :)

Ok, vi var ikke i form noen av oss i dag, men vi var sammen en stund og det var godt å komme seg ut litt. 

stjernestøv
Skrevet

Jeg syntes det var veldig spennende når jeg var liten. Leste flere bøker om UFO'er og overnaturlige ting. På et visst tidspunkt sluttet jeg å tro på alt sånt. Etter det føles det bare kleint å lese om Snåsamannen eller se på Åndenes makt etc. Jeg ser bare folk som lurer seg selv. Selv om jeg ønsket å tro på det ville jeg ikke klart det.

Jeg liker fortsatt fiksjon hvor det er med en liten dose overnaturlige ting, enten det er King eller Murakami.

Spørsmålet i overskriften er jo om DU er spennende, og det er du jo.

Takk, jeg kom vel aldri over fasen. 

stjernestøv
Skrevet

Jeg er helt enig med Ladytron. Jeg er interessert i det vitenskapelige, alt fra universet til teknologi til medisin. Det spirituelle og energier interesserer meg ikke, for jeg tror ikke på det.

Det betyr imidlertid ikke at jeg ikke respekterer at DU tror på det. Det skal du gjerne få lov til, og ja, jeg synes både du virker snill og interessant.

Takk for det. 

stjernestøv
Skrevet

Oi, takk. Ja fred på jord kanskje...

stjernestøv
Skrevet

Du er spennende som alle andre mennesker.

Men dette religiøse, åndelige og tankene om "krefter" synes jeg overhode ikke er spennende. Jeg synes det er tragisk fordi jeg ser sykdommen i det.

Takk, ja alle er spennende i grunn. 

Men mange av mine "hjelpere" i helsevesenet syns det har vært spennende, selv om det er hverdagen for meg. 

stjernestøv
Skrevet

Siden du spør, skal jeg svare - vanligvis lar jeg være å svare i trådene dine, litt for respekt for deg og din mening, men mest fordi det er stort tull det du liksom skal tro på.. Som NHD sier, det er noe sykt over det, og ikke fungerer det med vitenskapelige forklaringer for deg heller, så da blir det mest sykt, og veldig lite interessant og spennende.

Ok, takk for ærligheten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...