AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 Skrevet 12. mai 2015 Personligheten Kan man ikke avgjøre bare ved å se på folk på avstand. Anonymous poster hash: 931e6...654 0 Siter
Gondor Skrevet 13. mai 2015 Skrevet 13. mai 2015 Jeg skrev 80% på venterommet, og jeg kan selvsagt ikke findiagnostisere.Men av alle som sitter på et venterom, har en meget stor andel hatt sin sykdom lenge. Det er utrolig hvordan ulike psykiske diagnoser får sine små fellestrekk.Dette gjelder ikke bare diagnoser. Det gjelder også yrker. Vi har en utrolig evne til å uniformere oss. Pt er jeg på besøk ved et annet sykehus. På kantina i dag har jeg fornøyet meg selv med å gjette spesialitet på ulike medarbeidere. Til "dommeren"/asslegens forundring klarte jeg de aller fleste :-)Kan du se på noen at de er uføretrygdede? Jeg har jobbet på sykehus. Det var lett å se forskjell på leger og sykepleiere. En ting var frakken som flagret bak legene, en annen ting var at de gikk raskere og med hode høyt hevet. De eldre legene og kirurgene synes jeg virket mest avslappet. Jeg synes forøvrig arbeidskarer har et veldig flott kroppsspråk. Og så brannmenn da! 0 Siter
FGT Skrevet 14. mai 2015 Skrevet 14. mai 2015 (endret) Det tror jeg kke, at en bare kan se at noen er deprimert på avstand. Noen er flinkere å tilpasse en depresjonen over tid, og kan lære å leve med den. Dette kan ha noe med personligheten å gjøre. Men dyp depressjon er nok vanskelig å skjule en moderat depressjon, og dystymi. Endret 14. mai 2015 av FGT 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 Skrevet 14. mai 2015 Jeg skrev 80% på venterommet, og jeg kan selvsagt ikke findiagnostisere. Men av alle som sitter på et venterom, har en meget stor andel hatt sin sykdom lenge. Det er utrolig hvordan ulike psykiske diagnoser får sine små fellestrekk. Dette gjelder ikke bare diagnoser. Det gjelder også yrker. Vi har en utrolig evne til å uniformere oss. Pt er jeg på besøk ved et annet sykehus. På kantina i dag har jeg fornøyet meg selv med å gjette spesialitet på ulike medarbeidere. Til "dommeren"/asslegens forundring klarte jeg de aller fleste :-) Det hadde vært interessant å se om du hadde gjettet riktig på meg. Svært mange behandlere og sykepleiere tok meg for å være en kollega. Anonymous poster hash: af0fe...73a 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. mai 2015 Skrevet 14. mai 2015 Det hadde vært interessant å se om du hadde gjettet riktig på meg. Svært mange behandlere og sykepleiere tok meg for å være en kollega. Anonymous poster hash: af0fe...73a Noen må jo være i 20%-gruppen også :-) 0 Siter
FGT Skrevet 15. mai 2015 Skrevet 15. mai 2015 (endret) Hva mener NHD kan være grunnen for at en ikke så lett ser de 20% som er deprimert at de er deprimert ? Endret 15. mai 2015 av FGT 0 Siter
Gjest Skrevet 15. mai 2015 Skrevet 15. mai 2015 Hva mener dere kan være grunnen for at en ikke så lett ser de 20% som er deprimert at de er deprimert ? Det spurte jeg også om, men jeg fikk ikke svar på det. 0 Siter
FGT Skrevet 15. mai 2015 Skrevet 15. mai 2015 (endret) Det spurte jeg også om, men jeg fikk ikke svar på det. Ja jeg mener at personligheten spiller en vesentlig rolle, men ville gjerne høre hva NHD og dere andre tror eller mener om det, og kanskje også , hvorfor ? Endret 15. mai 2015 av FGT 0 Siter
ISW Skrevet 15. mai 2015 Skrevet 15. mai 2015 Er det så rart da? Hvis du sammenligner med angst; hvis noen sitter på venterommet og er rastløs og vipper på beina og biter negler, så er det jo lett å se. Andre igjen ser veldig behersket ut, og da er det vanskeligere å se. På samme måte med depresjon; noen har stivnet mimikk eller ser triste ut. Andre igjen har ikke like mange åpenbare tegn. Det betyr vel ingenting for diagnosen. 0 Siter
Gjest Skrevet 15. mai 2015 Skrevet 15. mai 2015 Er det så rart da? Hvis du sammenligner med angst; hvis noen sitter på venterommet og er rastløs og vipper på beina og biter negler, så er det jo lett å se. Andre igjen ser veldig behersket ut, og da er det vanskeligere å se. På samme måte med depresjon; noen har stivnet mimikk eller ser triste ut. Andre igjen har ikke like mange åpenbare tegn. Det betyr vel ingenting for diagnosen. Nei, det er vel ikke så rart. 0 Siter
ISW Skrevet 15. mai 2015 Skrevet 15. mai 2015 Nei, det er vel ikke så rart. Nei, jeg tror det gjelder som med all annen medisin. Noen ser jo helt åpenbart syke ut, og noen kan man ikke se det på 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.