Gå til innhold

Gjennomføre hjemmeoppgaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått beskjed om å prøve å være mer tilstede i hverdagen, konsentrere meg om en og en oppgave, ikke la meg overvelde av panikk når jeg har mye å gjøre og føler meg stresset, skrive en liste over alt jeg spiser og hvordan hver dag er, jobbe med å la være å la den dårlige samvittigheten min ta styringen.

Jeg er imidlertid ikke sikker på hva av dette som er hjemmeoppgaver og hva som er mål. Hadde jeg klart alt dette nå, hadde jeg jo ikke trengt henne i det hele tatt. Så da sliter jeg med dårlig samvittighet over at jeg sikkert ikke gjør nok for å gjennomføre dette. Hun har ikke sagt at det er hjemmeoppgaver, men sagt at jeg skal prøve å gjøre det og det eller lignende.

Slik jeg forstår det så er ikke dette noe hun forventer at du skal klare, men at det er noe du skal jobbe med. Egentlig tror jeg aldri vi vil klare alt 100%. Da har det lite hensikt å ha dårlige samvittighet for at vi ikke gjør nok. Det er noe jeg selv har slitt mye med opp igjennom tiden. På skolen gjorde jeg ikke leksene godt nok. Når jeg fikk barn skulle jeg også gjort alt mye bedre. Husarbeid og hagearbeid så jeg bare alt som ikke ble gjort. På jobb skulle jeg helst vært feilfri. Her på dol har jeg følt jeg ikke gjør nok. Har alltid hatt dårlig samvittighet for alt jeg ikke gjør godt nok. Men vi er bare vanlige mennesker og må også lære oss å akseptere at vi ikke klarer alt.

Du har en jobb i tillegg. Hvis du jobber for å bli bedre, så se på det du får gjort og ikke det du ikke får gjort. Ta heller tiden til hjelp. Det som er viktig er fremgang, og ikke hvor raskt det går.

umakenverdt
Skrevet

Slik jeg forstår det så er ikke dette noe hun forventer at du skal klare, men at det er noe du skal jobbe med. Egentlig tror jeg aldri vi vil klare alt 100%. Da har det lite hensikt å ha dårlige samvittighet for at vi ikke gjør nok. Det er noe jeg selv har slitt mye med opp igjennom tiden. På skolen gjorde jeg ikke leksene godt nok. Når jeg fikk barn skulle jeg også gjort alt mye bedre. Husarbeid og hagearbeid så jeg bare alt som ikke ble gjort. På jobb skulle jeg helst vært feilfri. Her på dol har jeg følt jeg ikke gjør nok. Har alltid hatt dårlig samvittighet for alt jeg ikke gjør godt nok. Men vi er bare vanlige mennesker og må også lære oss å akseptere at vi ikke klarer alt.

Du har en jobb i tillegg. Hvis du jobber for å bli bedre, så se på det du får gjort og ikke det du ikke får gjort. Ta heller tiden til hjelp. Det som er viktig er fremgang, og ikke hvor raskt det går.

Det er kanskje det, men når hun sier at jeg skal forsøke å roe ned og konsentrere meg om en og en oppgave, og jeg ikke får det til, føler jeg jo at jeg ikke mestrer det jeg burde mestre. Men kanskje jeg må ta tida til hjelp. Da jeg brast helt sammen i forrige time, sa hun at hun ikke var skuffet over meg, men føler likevel hun er det. Er redd hun tenker jeg kaster bort hennes tid. Jeg har ikke klart å få til like mye som du har med familie og hjem og føler meg så udugelig, at jeg aldri får til noe ordentlig. Jeg vet det ikke hjelper å tenke slik og jobber med å la være, men klarer det bare av og til. 

Jeg synes det er viktig å gjøre en god jobb på jobben min også. Jeg vil ikke klare å la enda mer gå utover den enn det jeg allerede har gjort. Jeg føler det er veldig viktig for meg å klare å stå i den jobben, om du skjønner? 

Tusen takk for at du delte dine perspektiver, det setter jeg veldig pris på!

AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje det, men når hun sier at jeg skal forsøke å roe ned og konsentrere meg om en og en oppgave, og jeg ikke får det til, føler jeg jo at jeg ikke mestrer det jeg burde mestre. Men kanskje jeg må ta tida til hjelp. Da jeg brast helt sammen i forrige time, sa hun at hun ikke var skuffet over meg, men føler likevel hun er det. Er redd hun tenker jeg kaster bort hennes tid. 

Det virker som du om du har veldig utslettende tanker om deg selv. Det må du slutte med. Lykke til.

Anonymous poster hash: a04db...c59

umakenverdt
Skrevet

Det virker som du om du har veldig utslettende tanker om deg selv. Det må du slutte med. Lykke til.

Takk! Jeg forsøker å jobbe med saken 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...