Gå til innhold

deprimert til NHD

Anbefalte innlegg

snarterdetsommer
Skrevet

Hei

Jeg har de siste månedene Vært deprimert. Jeg er sliten. Kropp, tanker og sanseinntrykk føles tomme. Sliter med blytung følelse I kroppen. Føler meg også nummen og får mye angst/uro med klump I magen.

Har fra Før hatt mye angst og uro. Har hatt depresjoner Før.

Har prøvd cipralex men tålte det dårlig. Grusom hodepine, hyling I ørene og elektrisk følelse I kroppen. Holdt ut ca. 2 mnd.

Tidligere har jeg brukt venlafaxin som gjorde meg til en zombie. Er det noe annet jeg kan prøve. Vil ha noe som kan kvikke meg opp litt. Leste om Aurorix. Er det noe å prøve? Vil helst ha noe som ikke påvirker potensen. Ønsker å finne en behandling jeg kan bruke over tid. Er mann 32 år.

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har de siste månedene Vært deprimert. Jeg er sliten. Kropp, tanker og sanseinntrykk føles tomme. Sliter med blytung følelse I kroppen. Føler meg også nummen og får mye angst/uro med klump I magen.

Har fra Før hatt mye angst og uro. Har hatt depresjoner Før.

Har prøvd cipralex men tålte det dårlig. Grusom hodepine, hyling I ørene og elektrisk følelse I kroppen. Holdt ut ca. 2 mnd.

Tidligere har jeg brukt venlafaxin som gjorde meg til en zombie. Er det noe annet jeg kan prøve. Vil ha noe som kan kvikke meg opp litt. Leste om Aurorix. Er det noe å prøve? Vil helst ha noe som ikke påvirker potensen. Ønsker å finne en behandling jeg kan bruke over tid. Er mann 32 år.

Spurt legen om Lamictal?

Anonymous poster hash: 2bad4...5cd

snarterdetsommer
Skrevet

Virker lamictal mot depresjon? Trodde det var mer forebyggende.

AnonymBruker
Skrevet

Virker lamictal mot depresjon? 

Felleskatalogen sier indikasjonene er epilepsi og bipolar lidelse.

Anonymous poster hash: 69a76...25a

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Både Aurorix og Wellbutrin er gode AD uten effekt på potensen. Wellbutrin er sannsynligvis det eneste dokumenterte afrodisikum som finnes. Noen får helt heidundrende orgasmer.

Aurorix doseres 300 mg morgen og 150 mg ettermiddag.

Wellbutrin 300 mg morgen.

Ser noen foreslår Lamictal. Ja, den virker på depresjon. Brukes helst når en antar det er en depresjon i en bipolar lidelse. Fordeler: Svært lite bivirkninger. Ulempe: Må trappes sakte opp. Dermed kan det ta litt tid før virkning kommer.

snarterdetsommer
Skrevet

Takk for svar. Hvordan er det å ta aurorix eller wellbutrin når man I utgangspunktet sliter med angst?

snarterdetsommer
Skrevet

Lurer også på hvor lang tid jeg må gi et medikament som Aurorix Før jeg kan forvente effekt.

Skrevet

Både Aurorix og Wellbutrin er gode AD uten effekt på potensen. Wellbutrin er sannsynligvis det eneste dokumenterte afrodisikum som finnes. Noen får helt heidundrende orgasmer.

Aurorix doseres 300 mg morgen og 150 mg ettermiddag.

Wellbutrin 300 mg morgen.

Ser noen foreslår Lamictal. Ja, den virker på depresjon. Brukes helst når en antar det er en depresjon i en bipolar lidelse. Fordeler: Svært lite bivirkninger. Ulempe: Må trappes sakte opp. Dermed kan det ta litt tid før virkning kommer.

Lamictal brukes vel også mot tilbakevendende depresjoner/unipolar lidelse?
Skrevet

Hei

Jeg bruker lamictal mot depresjon og synes den virker kjempebra, men det tar en stund før den virker.

snarterdetsommer
Skrevet

Hvor lang tid tar det?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

En vanlig måldose kan være 200 mg. Det tar 6 uker fra oppstart til en begynner med 200 mg.

Skrevet

Glemte å ta med en ting til;

Hvis ikke lamictal hjelper nok på gad'en, skal jeg prøve Lyrica

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...