Gå til innhold

Til psykiater.. Og andre som kan noe om det, medikamenter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, har vært gjennom to livstruende traumer på et halvt år. Orker ikke skrive om utløsende årsak, men operasjoner endte med infeksjoner og sepsis begge ganger.

Jeg har god støtteterapi og mange rundt meg.

Likevel begynte jeg med selvmedisinering, noe jeg aldri hadde sett for meg at jeg ville turt/ønsket eller vurdert.

Jeg har tatt tre zolpidem a10 mg (skrevet ut for søvn) fordelt på 6 ganger pr dag (altså 5 mg ved hver dose).

De virket beroligende og ikke søvndyssende og jeg har ikke hatt verken eufori eller personlighetsendring. Jeg har rett og slett bare mindre angst.

Jeg har gjort dette i fire uker, men har "våknet opp" og innsett hva jeg gjør:skaper meg bare et nytt problem.

Kan jeg bråslutte?

Evt trappe ned over fire dager?

Takknemlig for svar!

Er redd for delirium og død..

Anonymous poster hash: 01b6b...2c9

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan bråslutte uten at det er noe farlig.

Men for enkelhets skyld kan du ta 5 eller 10 mg på sengekanten i en uke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...