Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ser at NRK tar opp et program med tittelen " et støt i hjernen " som er en dansk dokumenter. Jeg tror det er en reprise. I den dokumntaren så får eg inntrykk av at det er lettere å få ECT behandling i Danmark en her i Norge.  I 2010 var 20000 der som fikk ECT behandling. Er det mye, eller ?

Endret av FGT
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det er mer ECT behandling i Danmark enn i Norge heller ikke om antallet er stort.Men har selv hatt Ect behandling 10 ganger og vil ikke anbefale noen å gjøre dette.Min erfaring og flere med meg er kroniske problemer med hukommelsen etter slik behandling. Min er blitt dårligere for alltid.

Jeg tror også at de positive resultater som ect sies å ha på depresjon ikke er helt riktige selv skulle jeg ha 12 behandlinge men etter 10 orket jeg ikke mer og sa at jeg følte meg mye bedre noe som ikke var sant. Tror ikke jeg er den eneste som har meldt om bedring bare for å slippe mer behandling som minner mer om tortur enn morderne medisin.

Anonymous poster hash: b277b...087

Skrevet

Så du mener at gevinsten med ECT ikke oppveier de bivirkningene du har fått ?

Skrevet

Jeg har hatt ECT behandling og er helt kvitt min kroniske depresjon faktisk. Men opplever også hull i hukommelsen så bivirkningsfritt er det ikke. Har dessverre fått ME etter at jeg ikke tålte narkosene (uflaks!) men ville gjort det igjen om jeg hadde fått valget på nytt. Det er mye lettere å leve med en kropp som ikke vil enn det var å leve med en sjel som ikke vil.

AnonymBruker
Skrevet

Så ikke spørsmålet før nå, svaret er nei.Det finnes sikkert andre som det har fungert bra for men med min opplevelse og det at det er mange flere som har opplevd det samme, permanent hukommelse tap,så ville jeg ikke anbefalt det.

Anonymous poster hash: b277b...087

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...