Gå til innhold

Bra artikkel om sosial angst! (Link)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skiller man mellom sosial angst og sosial inkompetanse?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvordan skiller man mellom sosial angst og sosial inkompetanse?

Det skiller man ved at de med sosial angst har nettopp "angst" for å være i sosiale situasjoner.

Sosial kompetanse handler om ens evne til å omgås andre på en høflig, fornuftig og hensiktsmessig måte.

Madelenemie
Skrevet

Det skiller man ved at de med sosial angst har nettopp "angst" for å være i sosiale situasjoner.

Sosial kompetanse handler om ens evne til å omgås andre på en høflig, fornuftig og hensiktsmessig måte.

Hei!

Ja det var godt forklart:-)

Jeg husker da jeg ikke forstod forskjellen på ordene og startet med å si noe til min psykiater om at:

Jeg har jo angst for....Jeg kom ikke langt for hun sa høyt og med trykk på luften som kom ut, som om hun fnyste av det, at,

" du har da vel ikke noe angst du" , da tenkte jeg, " hm så fint, da vet jeg det". ( så det er tydeligvis lett for psykiatere å se forskjellen)

Men det jeg hadde var engstelse i konkrete situasjoner forklarte min psykiater, dette pga av at jeg ikke visste hva gjøre, særlig i sammenhenger med andre mennesker. Hun hadde rett, jeg bare gjorde akkurat sånn som hun sa og da ordnet det seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...