Gå til innhold

Lyrica mot indre uro ved gad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har forsøkt flere for depresjon. Efexor ga meg så intens uro at jeg måtte seponere etter kort tid. Jeg har brukt cipralex og nå bruker jeg fluoksetin. Har flere ganger lurt på om det kan forverre uroen. Men jeg vet ikke.

Ok. Da er det kanskje ingen vits for meg å prøve det. Jeg begynner ikke med nye medisiner hvis det er bortkastet. Virker ikke som det finnes noe som kan hjelpe oss.. :(

Skrevet

Ok. Da er det kanskje ingen vits for meg å prøve det. Jeg begynner ikke med nye medisiner hvis det er bortkastet. Virker ikke som det finnes noe som kan hjelpe oss.. :(

Husk at vi reagerer forskjellig på medisiner. Jeg anbefaler deg å følge legens råd.

Skrevet

Husk at vi reagerer forskjellig på medisiner. Jeg anbefaler deg å følge legens råd.

Ja. Men jeg har aldri hatt noen slik virkning av de jeg har prøvd/bruker.

Husker fastlegen sa til meg første gang jeg ble sykmeldt (2003) fordi jeg var utslitt og deprimert (uten å forstå det selv) da jeg sa at jeg aldri hadde ro i meg til å drikke en hel kopp kaffe en gang at "du skulle hatt noe beroligende du". Jeg tok det ikke på alvor og nevnte det aldri igjen til noen.

Jeg blir sliten av den konstante uroen. Klarer aldri å slappe av.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forsøkt flere for depresjon. Efexor ga meg så intens uro at jeg måtte seponere etter kort tid. Jeg har brukt cipralex og nå bruker jeg fluoksetin. Har flere ganger lurt på om det kan forverre uroen. Men jeg vet ikke.

Wellbutrin kan gi uro.

Anonymous poster hash: 2ebc3...46a

Skrevet

Wellbutrin kan gi uro.

Anonymous poster hash: 2ebc3...46a

Jeg har flere ganger vurdert å seponere den, men den var en av de som ga best effekt mot depresjon utenom lithium, så jeg er veldig usikker.

Skrevet (endret)

Jeg har flere ganger vurdert å seponere den, men den var en av de som ga best effekt mot depresjon utenom lithium, så jeg er veldig usikker.

Har lyst til å gjøre det samme, men vet ikke om der er verdt det. Depresjon er så vondt at jeg foretrekker uro selv om den sliter meg ut.

Ikke gjør det uten samråd med din psykiater iallefall.

Endret av hww
Skrevet

Fikk du wellbutrin før eller etter litium?

Skrevet

Fikk du wellbutrin før eller etter litium?

Jeg fikk wellbutrin først.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er viktig å vite at ved GAD kan en realistisk ikke forvente symptomfrihet med medikamentell behandling. I beste fall vil medisiner gi en mindre angst og uro.

Skrevet

Jeg fikk wellbutrin først.

Da ville jeg prøvd uten wellbutrin for jeg tror den kan øke uro?

Skrevet

Da ville jeg prøvd uten wellbutrin for jeg tror den kan øke uro?

Det hadde nok kanskje vært verdt et forsøk på å seponere wellbutrin. Jeg har forsøkt seponering av fluoksetin, men da ble jeg verre. Det hadde kanskje gått greit hvis jeg hadde holdt ut lenger.

Skrevet

Jeg skal til legen i morra og jeg skal spørre om jeg kan få prøve lyrica - håper det hjelper.

Eneste som hjelper når jeg er skikkelig stressa innvendig er sobril,og det er jo ikke så bra i lengen.

Skrevet

Jeg for min del har bestemt meg for å ha fokus på "bekymringsbussen" hele tiden. Jeg vet og har erfart at det hjelper meg mot min indre uro. La dette være min "sobril". Kanskje andre også kan ha nytte av det?

Skrevet

Jeg for min del har bestemt meg for å ha fokus på "bekymringsbussen" hele tiden. Jeg vet og har erfart at det hjelper meg mot min indre uro. La dette være min "sobril". Kanskje andre også kan ha nytte av det?

Det kan nok fungere når uroen skyldes bekymringer. Jeg har ikke klart å finne ut hva det er som utløser uroen.

Skrevet

Det kan nok fungere når uroen skyldes bekymringer. Jeg har ikke klart å finne ut hva det er som utløser uroen.

Kanskje du skal gå dypt inn i deg selv og prøve å finne utav det? Så kan deretter du forsøke å jobbe med det.. Bare et forslag.

Skrevet

Vært hos legen i dag,men fikk beskjed om at jeg først måtte prøve truxal og hvis jeg skulle begynne på lyrica,måtte jeg slutte med lamictal.blir litt oppgitt når jeg ser her at man kan gå på begge samtidig.

Skrevet

Nhd

Er det sånn at fordi psykiateren jobber på dps at han må være mer forsiktig med å gi medisiner enn en annen psykiater?

Jeg synes det har vært helt pyton hver gang jeg skal øke dosen med lamictal og orker ikke nå seponere på den for å prøve Lyrica.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, slik er det ikke. En psykiater på DPS skal gi det som er best for pasienten - akkurat som alle andre leger.

Men det er dessverre mye kompetansemangel blant landets psykiatere.

Skrevet

Nei, slik er det ikke. En psykiater på DPS skal gi det som er best for pasienten - akkurat som alle andre leger.

Men det er dessverre mye kompetansemangel blant landets psykiatere.

Tusen takk for svar

nå har jeg snakket med psykiater på dps og han skal gi beskjed til legen min om at jeg kan gå på begge to samtidig.

Så noen ganger hjelper det å spørre en gang til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...