Gå til innhold

Adhd og innvendig uro/angst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

NHD

Jeg skal til utredning ang adhd,men jeg har samtidig veldig mye innvendig uro

Vil adhd medisin ta bort det?

Anonymous poster hash: 3d194...4cb

Skrevet

NHD

Vil adhd medisin ta bort det?

Jeg er ikke lege, men jeg kan se for meg at det kommer an på hva uroen skyldes. Det må jo ikke være ADHDen?
AnonymBruker
Skrevet

Det vet man ikke før man har prøvd. Lykke til!

Anonymous poster hash: 5ab59...ea4

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, du kan ha godt håp om at medisinen vil dempe den indre uroen du har. Ofte kommer ikke denne virkningen før etter noen uker.

Madelenemie
Skrevet

NHD

Vil adhd medisin ta bort det?Anonymous poster hash: 3d194...4cb

hei!

jeg hadde selv indre uro, har det enda, tidvis som nå for tiden blir jeg hyper, i følge min mann, som har vansker med å få meg til å sitte og spise.

men uroen kommer rett og slett av mye å gjøre, og at jeg ikke ser noen ende, da må man jo stå på.

jeg klarer dårlig sitte å spise, jeg spiste i går en bit av noe, en bit fordi jeg måtte sette meg, det var tvang, jeg la da i smug maten på gulvet, så spiste hunden fort opp resten. hadde jeg fått gå å spise hadde jeg i vertfall spist litt mer.

jeg er så urolig at jeg ikke klarer spise sittende. derfor fikk jeg prøve dekstroamfetamin, noe jeg likte, da ble jeg ikke sliten/ trøtt heller,

men uroen økte av dette.

slik at det er nok ulike grunner til uro. Jeg skjønner hvorfor enkelte kan si jeg kan jobbe som om jeg er hyper, har adhd, men jeg har ikke adhd, jeg er bare veldig ivrig på å få gjort ting på listene mine, og da er jeg så opptatt av det at ingenting annet er mulig å skape tid og rom for.

jeg har i dag plantet i regn, frosset, men blitt ferdig:-)

når jeg har det på en liste er det veldig viktig for meg å få gjort det.

av dekstoamfetamin ble jeg mindre sliten, mindre trøtt og etter noen uker mer og mer irritert/ aggresiv,

så det er viktig å tenke på at uro kan ha ulike grunner.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Det hadde vært veldig deilig å slippe den uroen, jeg vet ikke hva det er om det er angst eller noe annet

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...