Gå til innhold

Hvordan kan noen drepe sin mor??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fulgt søsteren hennes på Facebook, og har vært litt preget av denne saken.

Hvordan kan noen gjøre slikt mot sin egen mor. Uansett. Hvordan klarer de å leve med noe slikt. Er slike mennesker psyke?

http://www.webavisen.no/siste-nytt-om/kari+gr%F8nnestad.htm

Anonymous poster hash: f59b3...3b2

Anonymous poster hash: 0adfb...366

Madelenemie
Skrevet

Har fulgt søsteren hennes på Facebook, og har vært litt preget av denne saken.

Hvordan kan noen gjøre slikt mot sin egen mor. Uansett. Hvordan klarer de å leve med noe slikt. Er slike mennesker psyke? http://www.webavisen.no/siste-nytt-om/kari+gr%F8nnestad.htmAnonymous poster hash: f59b3...3b2 Anonymous poster hash: 0adfb...366

Hei!

De som mangler impulskontroll og blir ukontrollert sinte kan drepe.

Det er da like naturlig at de kan ende med å drepe feks en mor som ikke har evnet gi omsorg, eller en far eller, de som har forårsaket deres sinne.

De færreste drap er planlagt, de handler om umodenhet og manglende kontroll, blandet med rus, kan det ende med drap.

Så det er jo mennesker som strever psykisk.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan noen gjøre slikt mot sin egen mor. Uansett.

Ikke sikkert at hun hadde de samme følelsene for moren som folk flest har. Må være vanskelig å leve med en mor som er rusmisbruker.

Anonymous poster hash: 43137...39d

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan heldigvis ikke forestille seg hva enkelte mødre gjør/har gjort mot sine barn.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan heldigvis ikke forestille seg hva enkelte mødre gjør/har gjort mot sine barn.

Det vet du ingenting om.

Skrevet

Det han sa.... 

Bokormen123
Skrevet

Av en eller annen grunn kan jeg forstå (bedre) at man kan drepe sine nærmeste, siden jeg regner med at følelsene (både positive og negative) er mye sterkere i slike relasjoner. 

AnonymBruker
Skrevet

Av en eller annen grunn kan jeg forstå (bedre) at man kan drepe sine nærmeste, siden jeg regner med at følelsene (både positive og negative) er mye sterkere i slike relasjoner. 

Ja, jeg tenkte på den saken med Kim Andreas Kristiansen. Nå kan jo inntrykket mitt være feilaktig siden det utelukkende baserer seg på medias fremstilling, men til tross for at han ikke akkurat farte pent med liket, og psykiaterne fant narsissistiske trekk og manglende empati, så syntes jeg nesten straffen var streng. I norsk målestokk altså.  Selv om jeg ikke har noen lignende erfaringer selv, så kan jeg på sett og vis forstå at det etter årevis med slik psykisk slitasje kan klikke for den "rette" personen. Hans foreldre og etterhvert også stefar hadde også rusbakgrunn forøvrig.

Til sammenligning fikk hun som torturerte og druknet den 1 1/2 år gamle dattera si 14 år http://www.osloby.no/nyheter/krim/Mor-og-medtiltalt-fikk-14-og-16-ar-for-barnedrap-7957101.html ,og at noen kan finne på noe sånt, det er utenfor min fatteevne uansett hvor hardt jeg prøver å forstå det. 

Anonymous poster hash: 5de74...010

Skrevet

Det er ikke vanskelig å forstå at hatet og sinnet kan få en til å klikke. Men derifra til å gjøre det, kan jeg ikke forstå. Det ødelegger jo resten av ens eget liv!

Skrevet

Det er ikke vanskelig å forstå at hatet og sinnet kan få en til å klikke. Men derifra til å gjøre det, kan jeg ikke forstå. Det ødelegger jo resten av ens eget liv!

Slike mødre gir heller ikke en normal utvikling i sine døtre/barn. Personlighetsutviklingen går feil og affekt- og impulskontroll er vanligvis blant de områder som blir hyppigst rammet.

Skrevet

Slike mødre gir heller ikke en normal utvikling i sine døtre/barn. Personlighetsutviklingen går feil og affekt- og impulskontroll er vanligvis blant de områder som blir hyppigst rammet.

Skjønner. Narkomane og alkoholikere burde tvangs-abortere. Det mener jeg. På lik linje med de som tvangsinnlegges er de jo syke?

Jeg glemmer aldri en gang, da jeg var i begynnelsen av 20-årene og rotet meg bort i feil folk og dro på nachspiel. Da jeg våknet var det en en liten gutt som skulle på skolen. Jeg fikk helt sjokk og vondt av det lå folk strødd rundt omkring og den stakkars gutten lagde nista si og hilste pent. Huff.

AnonymBruker
Skrevet

Er alle rusmisbrukere dårlige og skadelige mødre/foreldre altså?

I så fall har jeg lært noe nytt idag. Jeg trodde ikke det var noe enten eller her.

Skrevet

Det finnes sikkert unntak, men i hovedsak mener jeg at aktivt rusmisbruk ikke er forenlig med god foreldrefunksjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...