Gå til innhold

Symptomer

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

En gang jeg var dårlig trodde jeg min samboer hadde forgiftet meg, trodde han prøvde og drepe meg. Spurte han om det og, men han var uforstående til det. Ser jo at det var et symptom, men det er jo noe annet å kjenne energier? Eller ser du på det som det samme, et symptom? Jeg ser stor forskjell. Jeg klarer å se hva som er symptomer og hva som ikke er det nå, det er ikke alltid jeg har klart det. Tenker noen ganger nå også at han vil jeg skal dø, han kjøper jo røyk til meg, føler han vil bli kvitt meg. Det kan være et symptom. Det er bra jeg ikke er syk nå, men jeg må jo balansere mellom det ene og det andre. Men jeg tipper nok ikke over så lenge jeg tar medisiner, men jeg føler meg litt bedøvd og apatisk. Men det er jo sykdommen, håper det går over snart. 

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

22

• Madelenemie

8

• Nicklusheletida

6

• Trine

4

stjernestøv
Skrevet

Og jeg får ikke energi av å gjøre ting, har prøvd. Er vel noe jeg må leve med denne latskapen også. 

Skrevet

Tror ikke du har prøvd lenge nok. Det er ikke det at du direkte får energi av å gjøre ting, men kroppen blir på sikt mer utholdende og du vil gradvis orke mer før du blir sliten.

Skrevet

Og jeg får ikke energi av å gjøre ting, har prøvd. Er vel noe jeg må leve med denne latskapen også. 

Det kan godt hende du ikke vil få mere energi av å gjøre mer, men da har du i det minste fått gjort mer. Jeg tror du totalt sett vil bli mer fornøyd med livet ditt dersom det får litt mer innhold, og det betyr at da må du oftere ut av huset ditt både for å gå tur og for å treffe andre mennesker:-)

stjernestøv
Skrevet

Tror ikke du har prøvd lenge nok. Det er ikke det at du direkte får energi av å gjøre ting, men kroppen blir på sikt mer utholdende og du vil gradvis orke mer før du blir sliten.

Det er negative symptomer av sykdommen min, det ser ikke ut til at det blir bedre heller. 

Nicklusheletida
Skrevet

Er det ikke mulig å få tak i en støttekontakt eller noe der du bor? Jeg synes du behøver mer hjelp enn bare samtaler og medisiner. Du skulle hatt noen som dro deg med på trening, gåturer osv. som hjalp deg til å bygge opp den fysiske formen din, slik at du fikk lyst til å gjøre mer. Selv om du ikke blir frisk av det, så tror jeg du ville følt deg mye bedre. Fått mer energi, ikke bare kjenne energi ( som jeg ikke skjønner noe av )

Det skulle vært slik help å få for alle som sliter med så alvorlig sykdom som deg. Du sier at du ikke får energi av å gjøre noe, men sannsynligvis er det fordi du har mistet muskelsmasse og har dårlig kondisjon fordi du sitter mye i ro. Da vil du bli fort sliten når du skal gjøre noe. Jeg vet siden jeg har brukket beinet en gang og det skal ikke mange ukene/månedene til før formen er på bunnnivå. Både kondisjon og styrke er ferskvare som må holdes ved like hele tiden.

Du skulle hatt noen som hjalp deg til å trene deg opp steg for steg. Når du bare blir sittende slik som du gjør bruker du alt for mye tid til å kjenne etter hva du føler og hvordan du har det dag etter dag.  En vond sirkel du er inne i.

stjernestøv
Skrevet

Det kan godt hende du ikke vil få mere energi av å gjøre mer, men da har du i det minste fått gjort mer. Jeg tror du totalt sett vil bli mer fornøyd med livet ditt dersom det får litt mer innhold, og det betyr at da må du oftere ut av huset ditt både for å gå tur og for å treffe andre mennesker:-)

Nei jeg får ikke mer energi, det er negative symptomer. Var ute av huset i går på dagsenteret, det ødela resten av dagen. 

stjernestøv
Skrevet

Er det ikke mulig å få tak i en støttekontakt eller noe der du bor? Jeg synes du behøver mer hjelp enn bare samtaler og medisiner. Du skulle hatt noen som dro deg med på trening, gåturer osv. som hjalp deg til å bygge opp den fysiske formen din, slik at du fikk lyst til å gjøre mer. Selv om du ikke blir frisk av det, så tror jeg du ville følt deg mye bedre. Fått mer energi, ikke bare kjenne energi ( som jeg ikke skjønner noe av )

Det skulle vært slik help å få for alle som sliter med så alvorlig sykdom som deg. Du sier at du ikke får energi av å gjøre noe, men sannsynligvis er det fordi du har mistet muskelsmasse og har dårlig kondisjon fordi du sitter mye i ro. Da vil du bli fort sliten når du skal gjøre noe. Jeg vet siden jeg har brukket beinet en gang og det skal ikke mange ukene/månedene til før formen er på bunnnivå. Både kondisjon og styrke er ferskvare som må holdes ved like hele tiden.

Du skulle hatt noen som hjalp deg til å trene deg opp steg for steg. Når du bare blir sittende slik som du gjør bruker du alt for mye tid til å kjenne etter hva du føler og hvordan du har det dag etter dag.  En vond sirkel du er inne i.

Ja jeg skulle gjerne hatt en støttekontakt men vet ikke om det går, må vel søke i avisa da og da skjønner jo alle hvem det er. Men jeg kunne få noen fra dagsenteret hjem til meg, men det hjelper jo ikke å sitte å snakke. Skulle kommet meg ut da. Klarer visst ikke dette selv. Skulle ønske det fantes noe hjelp.

Nicklusheletida
Skrevet

Hør med de du allerede har kontakt med i hjelpeapparatet først kanskje eller en venninne ? Skulle gjerne ha hjulpet deg frivillig uten betaling om jeg bodde i nærheten av deg :-)

Sikker på at det er noen som ville ha hjulpet deg frivillig der du bor.

stjernestøv
Skrevet

Hør med de du allerede har kontakt med i hjelpeapparatet først kanskje eller en venninne ? Skulle gjerne ha hjulpet deg frivillig uten betaling om jeg bodde i nærheten av deg :-)

Sikker på at det er noen som ville ha hjulpet deg frivillig der du bor.

Å tusen takk for det, så snill du er :-) Meg og deg på tur :)

Får høre med sykepleieren, en venninne ville ha meg med på treningssenteret men det blir nok for tungt. Hun er flink å trene og går der tre ganger i uken.

Skrevet

Nei jeg får ikke mer energi, det er negative symptomer. Var ute av huset i går på dagsenteret, det ødela resten av dagen. 

Du kan ikke si at du ikke vil få mer energi før du har vært aktiv hver dag i noen mnd. og så vidt jeg vet så har du ikke det. Selv om du i går ble ødelagt etter en tur på dagsenteret så betyr ikke det at du ikke har fått bittelitt mer energi. Men om du vil ha mer energi så må du komme deg ut. Hva med å gå en tur på 10 min hver dag denne uka og kanskje neste, så går du opp til 15 min uka etter, så 20, 25 og 30. Så kan du velge om du vil øke tempoet eller tiden etter at du er oppe på 30 min. Jeg kan garantere deg at energien vil øke etterhvert. Men du må ha tålmodighet. Haha...sånn som jeg ikke har vet du :P

stjernestøv
Skrevet

Du kan ikke si at du ikke vil få mer energi før du har vært aktiv hver dag i noen mnd. og så vidt jeg vet så har du ikke det. Selv om du i går ble ødelagt etter en tur på dagsenteret så betyr ikke det at du ikke har fått bittelitt mer energi. Men om du vil ha mer energi så må du komme deg ut. Hva med å gå en tur på 10 min hver dag denne uka og kanskje neste, så går du opp til 15 min uka etter, så 20, 25 og 30. Så kan du velge om du vil øke tempoet eller tiden etter at du er oppe på 30 min. Jeg kan garantere deg at energien vil øke etterhvert. Men du må ha tålmodighet. Haha...sånn som jeg ikke har vet du :P

Ja har jo en sønn som maser på meg "Skal vi ut å gå litt mamma", føler han vil trimme meg, men orker jo ikke gå så langt. Burde benytte meg av det for snart flytter han vel ut, da er det for sent og jeg sitter her helt alene. Ja det er den tålmodigheten, syns dagene er så lange. De andre er jo opptatt med sitt, føler meg alene. 

stjernestøv
Skrevet (endret)

Gikk en tur med sønnen min nå men det var ikke lenge, er så rar i kroppen. Har også handlet litt i dag men da ble jeg kjørt, så jeg har nå gjort noe. 

Endret av stjernestøv
stjernestøv
Skrevet

Forstår jo at dere her inne ikke kjenner energier, og ifølge psykiatrien er det vel et symptom. Men det er virkelig for meg, det håper jeg dere skjønner :-)

De på åndenes makt snakker mye om energier de også, er det også bare tull? Hvis det er det er det greit at "mine" energier er bare tull og. 

Skrevet

jeg tror på energier jeg og, men jeg merker de ikke lengre. zyprexa :=) Men det var ikke noe bra med de energiene jeg "kjente".

Om det er mulig att det er reellt, det strides folk om, men det er ikke rart man kan tro på slikt. Det er jo ganske surrealistisk dette med å eksistere i det hele tatt.. Merkelig opplegg :P

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Er det ikke veldig mye prating på sånne Dagsentere?

Jeg vet ikke så jeg lurer. Men det hadde jeg blitt sliten av, jeg liker være mer for meg selv, jeg kan skrive, jobbe, få unna ting, men snakking og stemmer, andre mennesker, sånn rett forran meg, det er slitsomt.

Jeg må jo orke en del sosialt, som feks til helgen og neste helg må jeg orke fester,

men da er det kjekt at jeg orker det fordi jeg får ro og fred her hjemme i dagene mellom.

Jeg gjør likevel mange ting,

Kanskje er du så tiltaksløs fordi du rett og slett går på medisiner som gjør deg lat.

Det er nok lett for andre og meg som ikke går på sånne medisiner å mene ting og gi råd, men jeg vet ikke om det har noen hensikt.

Jeg syns egentlig man kan være så lat som man vil, bare man har det ok, men det virker ikke som du har det ok.

En forfatter Ambjørnsen, tror han har asperger, er nokså lat og isolert, men fornøyd, samme med Gro Dahle, syns ok, så lenge de er glade selv med det, det er jo en annen sak når man ikke er fornøyd.

Tenk om du kunne orket skrive litt, tegne..:-) Da kunne du bare rigget deg til i en god stol, med fotskammel, pledd, pute og med god drikke, kanskje en sånn kopp med snurresugerør rundt:-) og skrevet en bok som heter "stjernestøv", du kunne skrevet alle de snille ordene dine, som gjør så mange glad i deg, en sånn rar bok,

også¨kunne du latet deg med god samvittiget, det ville jeg likt:-)

Da skulle jeg spurt om din adresse og sendt deg kjeks og sjokolade med kjærlighet i.

Skrevet

Forstår jo at dere her inne ikke kjenner energier, og ifølge psykiatrien er det vel et symptom. Men det er virkelig for meg, det håper jeg dere skjønner :-)

De på åndenes makt snakker mye om energier de også, er det også bare tull? 

Det er et TV-program, og det meste på TV er bare tull og humbug.

Skrevet

Hei!

Er det ikke veldig mye prating på sånne Dagsentere?

Jeg vet ikke så jeg lurer. Men det hadde jeg blitt sliten av, jeg liker være mer for meg selv, jeg kan skrive, jobbe, få unna ting, men snakking og stemmer, andre mennesker, sånn rett forran meg, det er slitsomt.

Jeg må jo orke en del sosialt, som feks til helgen og neste helg må jeg orke fester,

men da er det kjekt at jeg orker det fordi jeg får ro og fred her hjemme i dagene mellom.

Jeg gjør likevel mange ting,

Kanskje er du så tiltaksløs fordi du rett og slett går på medisiner som gjør deg lat.

Det er nok lett for andre og meg som ikke går på sånne medisiner å mene ting og gi råd, men jeg vet ikke om det har noen hensikt.

Jeg syns egentlig man kan være så lat som man vil, bare man har det ok, men det virker ikke som du har det ok.

En forfatter Ambjørnsen, tror han har asperger, er nokså lat og isolert,

Rollefiguren Elling i Ingvar Ambjørnsens bøker "har" muligens det, ikke Ambjørnsen selv, tror jeg.

stjernestøv
Skrevet

jeg tror på energier jeg og, men jeg merker de ikke lengre. zyprexa :=) Men det var ikke noe bra med de energiene jeg "kjente".

Om det er mulig att det er reellt, det strides folk om, men det er ikke rart man kan tro på slikt. Det er jo ganske surrealistisk dette med å eksistere i det hele tatt.. Merkelig opplegg :P

Der har vi en til som har kjent energier ja :) Nei medisiner fjerner mye av energiene, ikke alltid så bra det jeg kjenner heller. Ja livet er jo en gåte i grunn, ingen vet noe i grunn om noe. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...