Gå til innhold

Wellbutrin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på wellbutrin før med ok virkning. Sluttet på den og var uten medisiner en stund (og ble kjempedårlig). Begynte så på zoloft da jeg føler den har bedre effekt på angsten. Men jeg sliter nå med energi, motivasjon og initiativ. Jeg gir så fort opp! Jeg har også betydelig nedsatt seksuell lyst pga zoloft.

Kan det være en idé å kombinere wellbutrin med zoloft? Savner pågangsmotet jeg hadde da jeg gikk på wellbutrin. Skal til behandler på førstkommende tirsdag. Men har wellbutrin hjemme. Kan jeg starte på wellbutrin nå?? Hvilken dose i så tilfelle, 150 mg?

Anonymous poster hash: 8aca6...bff

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kombinasjonen SSRI og Wellbutrin er meget bra. I kombinasjon med SSRI begynner en alltid med 150 mg som ofte er nok.

Brukt alene starter en også med 150 mg, men må nesten alltid opp i 300 mg. Jeg anbefaler ikke monoterapi med Wellbutrin til personer som har angst også utenfor de depressive episodene/periodene.

AnonymBruker
Skrevet

Kombinasjonen SSRI og Wellbutrin er meget bra. I kombinasjon med SSRI begynner en alltid med 150 mg som ofte er nok.

Brukt alene starter en også med 150 mg, men må nesten alltid opp i 300 mg. Jeg anbefaler ikke monoterapi med Wellbutrin til personer som har angst også utenfor de depressive episodene/periodene.

Takk for svar! Da satser jeg på å prøve dette :)

Anonymous poster hash: 8aca6...bff

litt_anerledes
Skrevet

Jeg tror vi sitter på samme båt bruker selv zoloft og er fornøyed har brukt i mange år sluttet noen månder siden samråd med legen kom angst igjen han gaa meg welbutrin og den var ikke bra for meg men skal spørre Håvard om er det to forskjellige ting angst og deprisjon?

og en ting til den angsten jeg fikk den begynte PGA missbruk av russ og det har gått mange år jeg har aldri brukt noe russmidler så hvorfor kommer angsten tibake?

Jeg beklager for min dårlig skriv av norsk fordi jeg kommer fra et annent land 

Takk venter på svar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...