Gå til innhold

Kjenne blodet strømme?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Går det an å kjenne blodet strømme i årene?

Det er på en måte sånn energi føles ut, det strømmer i hele kroppen. Blir visst sliten av det, forstår ikke hvorfor jeg blir sliten av det?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, en kan ikke kjenne at blodet strømmer.

Jeg anbefaler deg (og alle andre) på det sterkeste å rette oppmerksomheten din utover mot verden og ikke innover i kroppen.

Skrevet

Jeg anbefaler deg (og alle andre) på det sterkeste å rette oppmerksomheten din utover mot verden og ikke innover i kroppen.

... Og (innover) psyken....(?)

stjernestøv
Skrevet

Nei det er vel unødvendig bry å være så fokusert på kroppen, men det er lettere sagt enn gjort. 

stjernestøv
Skrevet

... Og (innover) psyken....(?)

Det er vel ikke bra å fokusere for mye på psyken heller? Blir jo gal av det, nei det beste er vel egentlig å ha fokus utenfor seg selv som nhd skriver. Men hva skal man ha fokus på? Det lurer jeg på, når man ikke gjør noe kjenner man jo etter. 

Skrevet

Det er vel ikke bra å fokusere for mye på psyken heller? Blir jo gal av det, nei det beste er vel egentlig å ha fokus utenfor seg selv som nhd skriver. Men hva skal man ha fokus på? Det lurer jeg på, når man ikke gjør noe kjenner man jo etter.

Det har jeg full forståelse for.

Noen generelle råd:

Være mindre på dol

Unngå å starte tråder om kroppen og psyken og fokusere på andre enn en selv

Lese og følge med på nyheter

Engasjere seg i en hobby/noe man liker

Tvinge seg ut - dette seg små og overkommelige mål

Hagearbeid

Osv osv

Kanskje andre har noen råd?

Men det som funker for meg trenger heller ikke funke for andre.

stjernestøv
Skrevet

Det har jeg full forståelse for.

Noen generelle råd:

Være mindre på dol

Unngå å starte tråder om kroppen og psyken og fokusere på andre enn en selv

Lese og følge med på nyheter

Engasjere seg i en hobby/noe man liker

Tvinge seg ut - dette seg små og overkommelige mål

Hagearbeid

Osv osv

Kanskje andre har noen råd?

Men det som funker for meg trenger heller ikke funke for andre.

Ja det er jo endel der man kan gjøre, men lettere sagt enn gjort for min del :)

Hagearbeid har jeg lyst til men nå har det meldt masse regn. 

stjernestøv
Skrevet

Klarer ingenting jeg :(

Skrevet

Klarer ingenting jeg :(

Jeg synes du klarer mye jeg :)

Du har opptatt barn og jeg vet at du er en god mor for barna dine blandt annet :)

stjernestøv
Skrevet

Jeg synes du klarer mye jeg :)

Du har opptatt barn og jeg vet at du er en god mor for barna dine blandt annet :)

Takk :)

Men nå er det jo ingenting mer for meg å gjøre i grunn, men skal jo passe nevøen min senere i dag da. Men føler meg utslitt på en måte, sliten av å stå opp hver morning å gjøre ingenting. Hadde jeg bare hatt noe å gjort. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...