Gå til innhold

NHD og andre Seroquel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Fikk utskrevet laveste dose med Seroquel hos legen for  å se om dette demper angst og uro.

Tok den første i går kveld og sov tungt. Vanskelig å stå opp i dag.

Svært trøtt og redusert i dag. Føler meg litt utenfor/sløv. 

Går dette over? Hvor mange dager bør jeg gi det? 

Takk på forhånd. 

stjernestøv
Skrevet

Sånn var jeg også første gang jeg tok seroquel, det går over.

Skrevet

Ok. Da prøver jeg det litt lengre. 

Jeg orker ikke akkurat nå, men jeg er glad i å være aktiv og trene etc.

Ønsker ikke å bruke noe som over tid gjør meg for sløv/svimmel/redusert til å være aktiv. :)

MariMariMari
Skrevet

For min del gikk det også over,etter ca 3-4 dager. dessuten ble det mye bedre etter at jeg begynte på seroquel depot.

Skrevet

Takk Mari. Kanskje depot er tingen for jeg har egentlig ikke probl. med søvn. Mer uro generelt. 

Skrevet

Fikk dere andre tørr munn og en metallisk smak ? Håper den smaken også demper seg noe. 

stjernestøv
Skrevet

Ok. Da prøver jeg det litt lengre. 

Jeg orker ikke akkurat nå, men jeg er glad i å være aktiv og trene etc.

Ønsker ikke å bruke noe som over tid gjør meg for sløv/svimmel/redusert til å være aktiv. :)

Det forstår jeg godt :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det går over etter noen dager.

Synd at personer som får dette utmerkede preparatet ikke får opplysning om "hang-over" de første dagene.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det går over etter noen dager.

Synd at personer som får dette utmerkede preparatet ikke får opplysning om "hang-over" de første dagene.

Har fått tilbud om dette ved siden av Lamictal for BP2 pga. tankekjør og uutholdelig uro. Vil jeg gå opp i vekt selv om jeg ikke spiser mer enn vanlig?

Anonymous poster hash: 7fbdb...cc4

Skrevet

Nei, vektoppgang forutsetter økt mat/energiinntak.

AnonymBruker
Skrevet

Gjelder det uansett medikament? Googler man antidep./antipsykotika og vektoppgang finner man flere som er fortvilet over at de går opp i vekt når kcal-inntaket ikke er økt.

Skrevet

I noen tilfeller kan metabolismen endres noe. Det er dermed ikke absolutt. Det finnes nok de som har rett i at de har gått opp uten å øke matmengden. Men i all hovedsak skyldes vektoppgangen økt matinntak pga økt matlyst.

For hver enkelt er det jo bare å følge med på vekta. Om en legger på seg uten å legge om inntak og aktivitet, kan en jo slutte og finne en annen medisin.

AnonymBruker
Skrevet

I noen tilfeller kan metabolismen endres noe. Det er dermed ikke absolutt. Det finnes nok de som har rett i at de har gått opp uten å øke matmengden. Men i all hovedsak skyldes vektoppgangen økt matinntak pga økt matlyst.

For hver enkelt er det jo bare å følge med på vekta. Om en legger på seg uten å legge om inntak og aktivitet, kan en jo slutte og finne en annen medisin.

Siste spørsmål: Er dette noe folk rapporterer om når det gjelder Seroquel? Jeg har lyst til å prøve men er veldig redd for å gå opp i vekt. Jeg skal i hvert fall opprettholde den fysiske aktiviteten og den sunne maten. Håper det er nok.

MariMariMari
Skrevet

Jeg bruker det også mot generell uro, ikke mot søvn (jeg sover mer enn nok fra før mildt sagt)

Depot er kanskje tingen, men da må du opp i 50 mg. DEt er minste dose. Har hjulpet meg :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker det også mot generell uro, ikke mot søvn (jeg sover mer enn nok fra før mildt sagt)

Depot er kanskje tingen, men da må du opp i 50 mg. DEt er minste dose. Har hjulpet meg :)

Kan du beskrive virkningen?

Skrevet

Siste spørsmål: Er dette noe folk rapporterer om når det gjelder Seroquel? Jeg har lyst til å prøve men er veldig redd for å gå opp i vekt. Jeg skal i hvert fall opprettholde den fysiske aktiviteten og den sunne maten. Håper det er nok.

Ja, det finnes alltid NOEN som rapporterer dette (og alt mulig annet). Det verste som kan skje er jo bare at du merker vektøkning og må slutte med medisinen. Det er jo ingen livstidsdom.

AnonymBruker
Skrevet

Sorry at jeg kupper tråden, men er det mulig å bruke Seroquel ved behov for søvn? Altså ikke ta det daglig, men kun når man trenger å sove? Prøvde den i natt og sov som en stein, men ønsker ikke å bruke den fast.

Anonymous poster hash: 74373...24c
AnonymBruker
Skrevet

Hva med evt bivirkninger som  "væskeopphopning" i kroppen og forstoppelse? Vil ikke det gi økt vekt?

Anonymous poster hash: 63c3f...ccf

AnonymBruker
Skrevet

Hva med evt bivirkninger som  "væskeopphopning" i kroppen og forstoppelse? Vil ikke det gi økt vekt?

Anonymous poster hash: 63c3f...ccf

Og hva med stoffskifte og blodsukker/insulin?

Anonymous poster hash: 1de16...c60

Skrevet

Tror du det er skadelig for meg å bruke en lav dose Seroquel? Det finnes de som mener at medikamentet får hjernen til å skrumpe. 

Jeg har bare brukt det 3 dager og merker at jeg har det mye bedre allerede nå. Antidepressiva gjør meg bare mer deprimert. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...