Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag logger jeg rett og slett ut av Facebook for godt! Her sør i landet er det veldig fint vær, og det er ikke måte på hvor ekstremt happy alle synes å være. Dette må selvfølgelig dokumenteres på Face.

Det synes også å være obligatorisk for noen å sjekke inn også på Facebook, samtidig som man sjekker inn på fly eller hotell.

Jeg vet at dette er et velkjent fenomen, men i dag så greide det altså å hisse opp meg. "Å, jeg vil ha likes og kommentarer." For et merkelig samfunn - og, ja, det irriterer meg grenseløst at jeg sitter her og blir irritert over det også...

For hvis man er så ekstremt happy og glad der man sitter med drømmemannen på stranda og griller - why, why?? må man logge inn på Facebook og dele det?? (jada, jeg er sjalu, men IKKE på den deletrangen)

Jeg ønsker meg en side hvor jeg kan ramse opp masse negativt! Vel, det er vel derfor jeg er her...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker meg en side hvor jeg kan ramse opp masse negativt! Vel, det er vel derfor jeg er her...

Hvorfor ikke bruke Facebook?

Anonymous poster hash: 69e7a...a1e

Skrevet

Da er jeg jo hakket verre enn de overhappy folkene! Jeg bruker stort sett facebook til å snakke med gamle venner /grupper osv. Jeg ønsker ikke å ha noen tydelig profil der, det er uansett heller ikke forenlig med jobben min.

Det siste var ment som ironi ifht hvor mye negativt jeg lirer av meg på DOL.

Skrevet

I dag logger jeg rett og slett ut av Facebook for godt! Her sør i landet er det veldig fint vær, og det er ikke måte på hvor ekstremt happy alle synes å være. Dette må selvfølgelig dokumenteres på Face.

Det synes også å være obligatorisk for noen å sjekke inn også på Facebook, samtidig som man sjekker inn på fly eller hotell.

Jeg vet at dette er et velkjent fenomen, men i dag så greide det altså å hisse opp meg. "Å, jeg vil ha likes og kommentarer." For et merkelig samfunn - og, ja, det irriterer meg grenseløst at jeg sitter her og blir irritert over det også...

For hvis man er så ekstremt happy og glad der man sitter med drømmemannen på stranda og griller - why, why?? må man logge inn på Facebook og dele det?? (jada, jeg er sjalu, men IKKE på den deletrangen)

Jeg har også ofte ønsket et sted å få ned alt det negative.  Et søppelbøtteforum.  Men jeg ønsker ikke at facebook skal være et slikt sted.  Det er jo flere der også som skriver når livet er vanskelig.  Men det er godt å få litt positive innputt der.  At vi også kan hente litt inspirasjon fra andre.  Jeg lurer på hva folk trygt kan legge ut på facebook som alle er fornøyd med, og uten å risikere å irritere noen.

Skrevet

Det er nok ikke mulig å ikke irritere noen. Det var skrevet litt spøkefullt fra min side også dette da... - Jeg vet jo at ikke alle som poster har det så himla rosenrødt og bra. Jeg stusser likevel på drivkraften og behovet noen har til å dele det rosenrøde. Jeg syns for øvrig ikke det er noe bedre med "er lei meg nå", "deppa" osv. - For de finnes jo også.

Jeg tror det handler om å være rimelig nøytral på Face, og det er jeg glad jeg er. Så får jeg heller blåse ut her ved behov;)

Skrevet

Det er nok ikke mulig å ikke irritere noen. Det var skrevet litt spøkefullt fra min side også dette da... - Jeg vet jo at ikke alle som poster har det så himla rosenrødt og bra. Jeg stusser likevel på drivkraften og behovet noen har til å dele det rosenrøde. Jeg syns for øvrig ikke det er noe bedre med "er lei meg nå", "deppa" osv. - For de finnes jo også.

Jeg tror det handler om å være rimelig nøytral på Face, og det er jeg glad jeg er. Så får jeg heller blåse ut her ved behov;)

Jeg liker å dele det som er positivt.  Jeg deler mer enn nok av det negative på dol. Hva tenker du om å være nøytral. Ikke alle er glad for å vite hva venner har til middag hver dag heller. 

Skrevet

Jeg liker å dele det som er positivt.  Jeg deler mer enn nok av det negative på dol. Hva tenker du om å være nøytral. Ikke alle er glad for å vite hva venner har til middag hver dag heller.

Det kunne ikke ramlet meg inn å dele middagen min eller øvrige måltider.

Jeg mente nøytral som i å ikke være for aktiv, for sprudlende, for negativ osv.

Skrevet

Skjønner litt hva du mener...men som regel synes jeg det er hyggelig å se at folk jeg liker legger ut at de er fornøyde med livet/dagen. Og, hvis alle hadde delt like lite som meg - så hadde det ikke vært mye å lese der... ;)

Noen ganger bruker jeg fb som dagbok for meg selv, sjekker inn (på arrangementer, fotballkamper f eks) ikke bare for å fortelle andre, men for å dokumentere for meg selv...

Det er jo det - man kan bruke det akkurat slik man selv vil. Like de sidene man vil ha oppdatering fra, gjemme bort det man ikke gidder se.

Skrevet (endret)

Det kunne ikke ramlet meg inn å dele middagen min eller øvrige måltider.

Jeg mente nøytral som i å ikke være for aktiv, for sprudlende, for negativ osv.

Jeg vet at når en selv har det vondt, kan det bli forsterket når en ser alle som gleder seg.  Hvis en selv ikke har penger til noe, kan det være vanskelig å se hva andre har kjøpt som gleder seg og viser det frem. 

Men vil vi helst slippe å se de som gleder seg og er sprudlene for at det ikke skal forsterke det vonde hos de som ikke har det bra? Jeg trenger inspirasjon og setter pris på de som viser glede og er sprudlene.  Jeg tror jeg ville synes det ble litt kjedelig hvis alt var nøytralt.

Men husk at du kan blokkere innlegg fra noen hvis det blir for mye av det du ikke vil se/lese.

Endret av Blomster
Skrevet

Det der er en (av flere) årsaker til at jeg ikke har FB-konto. Jeg er ikke perfekt eller spesielt vellykket, jeg lever ikke noe spennende liv, og det er ikke så mange som bryr seg om hva jeg gjør eller ikke gjør. Jeg trenger ikke noen nettside eller likes-teller for å forklare meg dette, jeg vet det fra før.

Skrevet

Det handler om bekreftelse; LIK MEG, LIK MEG, da blir jeg lykkelig da. Om å gjøre å få mest likes, og det er VELDIG viktig å vise alle hvor vellykket man er.

Jeg lurer noen ganger på hvor tilstede forelrene egentlig er, når dem er mer opptatt av å dele bilder av barna og hvor lykkelig og spennende liv dem har.

AnonymBruker
Skrevet

Facebook er en befriende motsats til DOL, som jeg føler er full av depressive innlegg.

Tenker ofte at nå logger jeg ut av DOL for godt, for her er det bare innlegg som drar meg ned.

;)

Anonymous poster hash: 125f3...7a6
Skrevet

Facebook er en befriende motsats til DOL, som jeg føler er full av depressive innlegg.Tenker ofte at nå logger jeg ut av DOL for godt, for her er det bare innlegg som drar meg ned. ;)Anonymous poster hash: 125f3...7a6

Hehe, jeg synes jeg heller blir dratt opp her jeg da m mange gode svar og skjønner at jeg er ganske "normal" - i alle fall på psykiatri.

Skrevet

Jeg vet at når en selv har det vondt, kan det bli forsterket når en ser alle som gleder seg.  Hvis en selv ikke har penger til noe, kan det være vanskelig å se hva andre har kjøpt som gleder seg og viser det frem. 

Men vil vi helst slippe å se de som gleder seg og er sprudlene for at det ikke skal forsterke det vonde hos de som ikke har det bra? Jeg trenger inspirasjon og setter pris på de som viser glede og er sprudlene.  Jeg tror jeg ville synes det ble litt kjedelig hvis alt var nøytralt.

Men husk at du kan blokkere innlegg fra noen hvis det blir for mye av det du ikke vil se/lese.

Jeg mener det ikke så bokstavelig som hva du skisserer her. Jeg synes det bare er rart at man må dele alt med alt og alle. Jeg deler jo mine gode og dårlige opplevelser med venner. Jeg blåser i om de happye drar ned de triste; poenget er at jeg synes det blir too much!

Skrevet

Skjønner litt hva du mener...men som regel synes jeg det er hyggelig å se at folk jeg liker legger ut at de er fornøyde med livet/dagen. Og, hvis alle hadde delt like lite som meg - så hadde det ikke vært mye å lese der... ;)

Noen ganger bruker jeg fb som dagbok for meg selv, sjekker inn (på arrangementer, fotballkamper f eks) ikke bare for å fortelle andre, men for å dokumentere for meg selv...

Det er jo det - man kan bruke det akkurat slik man selv vil. Like de sidene man vil ha oppdatering fra, gjemme bort det man ikke gidder se.

Enig at det er de som legger ut som holder Facebook i live. Jeg blir nesten bare litt flau på andres vegne av det redigerte (for noen) livet.

Skrevet

Jeg mener det ikke så bokstavelig som hva du skisserer her. Jeg synes det bare er rart at man må dele alt med alt og alle. Jeg deler jo mine gode og dårlige opplevelser med venner. Jeg blåser i om de happye drar ned de triste; poenget er at jeg synes det blir too much!

Det er vel like stor forskjell på folk på facebook som det er ellers i samfunnet.  Noen deler absolutt alt, mens andre holder det meste for seg selv. Når jeg legger ut noe på facebook så tenker jeg alltid på at dette kan foreldrene mine, kollegaene mine, sjefen min, barna mine og ellers alle se. Og det vil alltid være ute på nettet.

Skrevet

Det der er en (av flere) årsaker til at jeg ikke har FB-konto. Jeg er ikke perfekt eller spesielt vellykket, jeg lever ikke noe spennende liv, og det er ikke så mange som bryr seg om hva jeg gjør eller ikke gjør. Jeg trenger ikke noen nettside eller likes-teller for å forklare meg dette, jeg vet det fra før.

Jeg er ikke på FB for å få likes. Men jeg liker det økte kontaktflata- både innad i familien- og også blant tidligere klassekamerater og kollegaer. Jeg liker å se innlegg fra dem- som forteller meg litt om livet deres. Feks noen har hund, og viser små klipp fra lufteturer, eller de viser bilde fra en reise- eller kommenterer dagens trim eller middag. Jeg trives godt med det.

Jeg liker også gruppene i FB, som bidrar til å formidle slektstreff, klassetreff osv.

Selv setter jeg ut noen statusoppdateringer med ujevne mellomrom (mnd i mellom hver gang). Det blir oftest når jeg vil dele et naturbilde som jeg selv har tatt, eller noe fra en reise. Noen ganger kommenterer andre det, og forteller litt fra deres tur på det samme stedet. Noe jeg synes er hyggelig. :)

Skrevet

Det er vel like stor forskjell på folk på facebook som det er ellers i samfunnet.  Noen deler absolutt alt, mens andre holder det meste for seg selv. Når jeg legger ut noe på facebook så tenker jeg alltid på at dette kan foreldrene mine, kollegaene mine, sjefen min, barna mine og ellers alle se. Og det vil alltid være ute på nettet.

Jeg tenker som deg, når det gjelder hva å legge ut. Jeg har dessuten ingen trang til å legge ut ting hyppig, og er vel således en kjedelig FB venn.

Skrevet

Enig at det er de som legger ut som holder Facebook i live. Jeg blir nesten bare litt flau på andres vegne av det redigerte (for noen) livet.

Skjønner hva du mener - jeg er velsignet med ca 98% fornuftige fb-venner, veldig få av dem som legger ut ting jeg synes er slitsomt og pinlig...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at irriterte mennesker ikke mangler hverken den fysiske eller psykiske helsen til å selv kunne bruke krefter/energi på å sørge for egne opplevelser og med det sørge for egen lykke. 

At noen, som sliter med noe som hindrer dem i å oppsøke/oppleve hyggelige ting kan bli lei seg, savne, lengte etter noe av det som deles - DET har jeg stor forståelse for. Det er vondt å bli minnet på at man ikke strekker til, at man ikke kan delta, ikke kan få.

Selv er jeg ikke på FB. 

Anonymous poster hash: f0331...0be

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...