Gå til innhold

Migrene kan man ikke fokusere bort

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Prøvde men klarer ikke fokusere bort migrene, det begynte klokken syv i dag tidlig og har vært forferdelig vondt. Har tatt flere sorter medisiner men det er vondt fremdeles, håper det letter litt snart. Tror jeg får det av stress tanker, tenker mye på elva nå. Det stod i lokal avisen at det var stor fare for vårflom, men det trenger jo ikke bli så mye som sist. Skulle ønske jeg klarte å få fokus vekk fra elva, hvordan gjør jeg det? Følger jo med på den hele tiden, umulig å la være. Den vokser jo når det regner og, er ganske stor nå men kan bli større. Det kommer jo snøsmelting og alt, det er mye snø på fjellet. Alt kommer an på været, nå har det jo vært kaldt på fjellet og kommet enda mer snø. 

Skrevet

Hva skjedde egentlig sist det var flom? Ble huset ditt ødelagt eller noe sånt?

stjernestøv
Skrevet (endret)

Hva skjedde egentlig sist det var flom? Ble huset ditt ødelagt eller noe sånt?

Nei ikke dette huset, men fem nabohus ble tatt av flommen. Det er et hus mellom oss og elva, kanskje vi er trygg da. 

Kan bare se rett ned på den og ødeleggelsene fra i fjor, det raser jo fremdeles litt oppi lia. Nei best å ikke tenke på det, men det er ikke lett. 

Endret av stjernestøv
Skrevet

Nei ikke dette huset, men fem nabohus ble tatt av flommen. Det er et hus mellom oss og elva, kanskje vi er trygg da. 

Kan bare se rett ned på den og ødeleggelsene fra i fjor, det raser jo fremdeles litt oppi lia. Nei best å ikke tenke på det, men det er ikke lett. 

Men om det var en ekstrem flom så er dere nok trygge siden dere ikke ble berørt da. Tror ihvertfall det er fornuftig av deg å tenke det.

stjernestøv
Skrevet

Men om det var en ekstrem flom så er dere nok trygge siden dere ikke ble berørt da. Tror ihvertfall det er fornuftig av deg å tenke det.

Ja jeg får prøve å tenke det, er bare så skummelt å se rett ned på elva fra stuevinduet. Det var så skummelt sist, men håper den ikke blir så stor nå. 

stjernestøv
Skrevet

Nå lettet migrenen iallefall, det var deilig :)

stjernestøv
Skrevet

Traff ei dame som bor enda lenger ned i gata, de har mistet halve hagen og hun var ikke redd. Må ta meg sammen nå! Hun spurte hva jeg drev med om dagene, jeg sa jeg var ufør og dagene var lange. "Du strikker du da" sa hun. Men jeg kan ikke strikke selv om jeg skulle ønske jeg kunne det, sa det og hun sa jeg måtte komme ned dit så kunne hun lære meg. To ganger sa hun det, men jeg kan ikke lære å strikke. Det er altfor komplisert for meg, men det var jo snilt av henne da :)

Ble så glad for at migrenen gikk over at jeg bakte i dag. 

Skrevet

Traff ei dame som bor enda lenger ned i gata, de har mistet halve hagen og hun var ikke redd. Må ta meg sammen nå! Hun spurte hva jeg drev med om dagene, jeg sa jeg var ufør og dagene var lange. "Du strikker du da" sa hun. Men jeg kan ikke strikke selv om jeg skulle ønske jeg kunne det, sa det og hun sa jeg måtte komme ned dit så kunne hun lære meg. To ganger sa hun det, men jeg kan ikke lære å strikke. Det er altfor komplisert for meg, men det var jo snilt av henne da :)

Ble så glad for at migrenen gikk over at jeg bakte i dag.

Så hyggelig sagt av naboen :) kan du ikke dra til henne og prøve? Hvis dere kan treffes og strikke sammen også innimellom så er jo det bare fint?

Ps. Hva med å "jukse" litt - se på YouTube Feks :)

Har migrene idag jeg også, får alltid det når jeg er under "psykologisk stress". Men det går heldigvis over om to dager.

stjernestøv
Skrevet

Så hyggelig sagt av naboen :) kan du ikke dra til henne og prøve? Hvis dere kan treffes og strikke sammen også innimellom så er jo det bare fint?

Ps. Hva med å "jukse" litt - se på YouTube Feks :)

Har migrene idag jeg også, får alltid det når jeg er under "psykologisk stress". Men det går heldigvis over om to dager.

Er du bedre i dag?

Jeg skulle gå tur men måtte bar snu, ble så rar og det var som jeg gikk på bomull. Får du det sånn? Har tatt en relpax til nå.

Skrevet

Er du bedre i dag?

Jeg skulle gå tur men måtte bar snu, ble så rar og det var som jeg gikk på bomull. Får du det sånn? Har tatt en relpax til nå.

Ja, jeg er bedre idag. Det hjelper å sove seg gjennom det.

Nei, jeg kan ikke si jeg får det slik som du gjør mht å gå på bomull.

Har du forøkt flere typer tabletter? Nesespray og infeksjoner også?

stjernestøv
Skrevet

Ja, jeg er bedre idag. Det hjelper å sove seg gjennom det.

Nei, jeg kan ikke si jeg får det slik som du gjør mht å gå på bomull.

Har du forøkt flere typer tabletter? Nesespray og infeksjoner også?

Godt du er bedre da :)

Jeg fikk nesespray en gang men det så skummelt ut, turte ikke prøve det. Nå blir jeg usikker på om det er psyken eller migrenen, kan ikke bare skifte fokus heller. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...