Gå til innhold

Smerter ved røykekutt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ADHD og bruker Ritalin, og det funker bra. Jeg er mann 64 år. Jeg har røyket i mange år men så bråsluttet jeg å røyke. Jeg tviholdt på at jeg ikke skulle ta en røyk, men etter 8 uker sa det pang. Da skalv jeg så gale, var svimmel og smerter i kroppen, og begynte å få hallusinasjoner. Kontaktet lege, som ikke sa så veldig mye, men at det er psykiske og fysiske smerter ved å kutte røyken. Men legen sa at jeg måtte ta en røyk av og til. Det har jeg gjort, men røyker nå mye mindre. Det er noen uker siden dette skjedde, men det var som at jeg neste følte jeg skulle dø. Tankene mine var som noen tvangstanker. Jeg gublet og tenkte negativt på ting og folk, og tankene gjentok seg hele tiden. Jeg var redd jeg ikke kom ut av det, og hadde også mange fysiske smerter. Nå går det imidlertid bedre. Jeg lurer på om andre har peiling på dette, eller opplevd lignende ?

stjernestøv
Skrevet

Jeg har ADHD og bruker Ritalin, og det funker bra. Jeg er mann 64 år. Jeg har røyket i mange år men så bråsluttet jeg å røyke. Jeg tviholdt på at jeg ikke skulle ta en røyk, men etter 8 uker sa det pang. Da skalv jeg så gale, var svimmel og smerter i kroppen, og begynte å få hallusinasjoner. Kontaktet lege, som ikke sa så veldig mye, men at det er psykiske og fysiske smerter ved å kutte røyken. Men legen sa at jeg måtte ta en røyk av og til. Det har jeg gjort, men røyker nå mye mindre. Det er noen uker siden dette skjedde, men det var som at jeg neste følte jeg skulle dø. Tankene mine var som noen tvangstanker. Jeg gublet og tenkte negativt på ting og folk, og tankene gjentok seg hele tiden. Jeg var redd jeg ikke kom ut av det, og hadde også mange fysiske smerter. Nå går det imidlertid bedre. Jeg lurer på om andre har peiling på dette, eller opplevd lignende ?

Jeg har lyst å slutte å røyke, men dette virker jo skremmende. Det gikk fint å slutte da jeg var gravid, men begynte dessverre igjen. Det jeg har lest er at man kan sove dårlig når man kutter røyken, så blir man vel ganske urolig også. Men hallusinasjoner?

Skrevet

Første gangen jeg sluttet å røyke ble jeg så deprimert at legen var bekymret. Andre gangen så gikk kroppen i total protest og jeg kastet opp og var veldig syk. Tar en stund før jeg tør prøve å slutte igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke noe slike problem når jeg sluttet å røyke. Jeg hadde dog abstinenser, som var psykiske. Jeg røykte bittelitt i flere år, etter mange år som storrøyker, men løsningen for å bli  helt kvitt det ble snus. Det tok bare noen få dager så var snus like godt som røyk, til og med bedre. Nå er det jo noen som sier att snus også ikke er helt ufarlig, men mange profesjonelle mener det er 90% bedre enn sigaretter. Bakdelen er att man blir minst like nikotinavhengig, da det er mer nikotin i snus enn i røyk. Men man får ikke i seg kullos eller andre gasser. Men det er litt uenighet om det er helt bra det og, men det er jo noe du kan vurdere.

Anonymous poster hash: 84e06...bb3
Skrevet

noe her lurte på dette at  jeg fikk hallusinasjoner ved røykekutt, det er da slik at det gir både fysiske og psykiske smerter å kutte røyke, og hvilken smerter en får er forskjellig fra person til person, men kanskje forvirring er den rette diagnosen her, men så sov jeg dårlig også, satt mye oppe om natta, og det kan jo utløse hallusinasjoner bare det,

men jeg skal forsatt prøve å slutte, men har ikke funnet nøkkelen, å bråslutte tørr jeg ikke ihvertfall, så jeg får finne en løsning med å redusere gradvis, har igrunn ikke oddsen med meg, da jeg er en rastløs type og da er det lett å ta en røyk, dessuten har jeg ikke støtte, da jeg bor alene, tror de som har støtte til røykeslutt av en samboer eks. har større sjanser til å lykkes, og så er det dette at en må finne på noe annet enn å røyke, og det er vanskelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...