Gå til innhold

NHD: Hender det? Ang sonde.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hender det noen ganger at man får sonde, for å "slippe" å forholde seg til mat? Selv om man bare er undervektig, men ikke farlig undervektig? Som et ledd i å få kommet seg litt ovenpå? 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det har jeg aldri opplevd.

Derimot har vi hos oss en del tvangsbehandling av alvorlige anorektikere fra hele landet. Disse får en sjelden gang sonde.

Skrevet

Ok. Takk for svar. 

Tenker du at det er feilbehandling å gi det til en person, for å klare å komme seg gjennom dagene en stund? 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ikke direkte feilbehandling, men jeg er redd for at om en først begynner med det, kan ønsket komme stadig oftere. Det blir som med Valium :-)

Skrevet

Ok. Takk for svar. Jeg er ikke tilbudt dette men er så sliten av å i tillegg kjempe med maten at det hadde vært godt med en pause på et av punktene. Men forstår hva du mener.

Skrevet

Jeg er ikke tilbudt dette men er så sliten av å i tillegg kjempe med maten at det hadde vært godt med en pause på et av punktene.

Håper du kjøper ernæringsdrikk på apoteket, den er relativt lett å få ned hvis du finner en smak du liker.

Men det er selvfølgelig viktig med mat i tillegg.

Skrevet

Takk for svar. Jeg bruker både næringsdrikker og mat. Skal kjempe videre, selv om det er tungt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...