Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det slår aldri feil; jeg får alltid migrene når jeg reiser bort ett eller flere døgn. Uansett.

Så jeg gleder meg sgs aldri til å reise bort mer, fordi jeg vet jeg blir syk i 3 dager etterpå.

Kan jeg gjøre noe for å forhindre migrene på turer?

Jeg vet at stress er en viktig, negativ faktor. Også annen anspenthet som skyldes positive følelser.

Er det andre ting jeg kan være obs på?

Det tar på å ha det slik.

Håper det er ok at jeg spør om dette her inne.

Madelenemie
Skrevet

Det slår aldri feil; jeg får alltid migrene når jeg reiser bort ett eller flere døgn. Uansett.

Så jeg gleder meg sgs aldri til å reise bort mer, fordi jeg vet jeg blir syk i 3 dager etterpå.

Jeg vet at stress er en viktig, negativ faktor. Også annen anspenthet som skyldes positive følelser.

Hei1

Jeg vet ikke, men jeg har fått tre til 4 migreneanfall med ca 2-3 års tid i mellom, så jeg er ikke plaget,

Men etter det første da barna var små, endte det med at en mann som hadde migrene ga min mann en nesemedisin, denne skulle jeg ta ved anfall.

Jeg ble så syk at jeg nok mistet bevisstheten på et tidspunkt for jeg husker ikke mye som skjedde.

Feks at min mann kom hjem og fant meg bevisstløs og at jeg hadde kastet opp rundt omkring, det vet jeg ikke noe om, det skremmende var at jeg hadde små barn:-( Jeg husker smerten som fikk meg til å kollapse.

Men denne nesemedisinen tok jeg så ved neste anfall, det forkortet anfallet, dvs at jeg ikke ble bevisstløs og at jeg husker elementene og forløpet. Jeg kunne ikke gå, men fra å miste bevisstheten, var jeg klar og gradvos slapp smertene taket.

Jeg vet ikke hva denne nesemedisinen het...men hadde jeg plagdes med anfall, nå har jeg ikke hatt det tror jeg på 4-5 år, så hadde jeg utstyrt meg med denne medisinen, den virket utrolig fort og bra.

Den virket slik mannen med migrene forklarte. Jeg ble i ettertid så redd for hodepine at jeg ble storforbuker av paracet. Noe som stoppet hodepinene fra å gå over i migrene, sånn at det hjalp også.

AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke migrenemedisin som kan hjelpe? Om du ikke unngår anfall helt, kan de for mange redusere varigheten betraktelig.

Anonymous poster hash: 30584...3d7

Skrevet (endret)

Jeg har medisiner som virker nesten hver gang mot hodepinen, men jeg blir dårlig som følge av bivirkningene. Men jeg vil heller bivirkninger enn hodepinen. Det står alltif på i 3 dager uansett.

Har prøvd alt av medisiner. Min tidligere fastlege engasjerte seg i migrene og lot meg teste ut alt som var.

Har ikke lyst til å reise bort mer, for jeg vet det alltid ender i migrene.

Endret av hww
Skrevet

Det kan være flere uløsende årsaker. Stress er en ting. Kost er en annen. Og nok søvn. En må leve mest mulig regelmessig i alt - og når en reiser, så blir det til at regelmessighetn blir litt forskiplet.

Prøv å legge deg tidlig dagen før reise. Pakk i god tid og skriv lister, slik at du har full kontroll. Det vil senke stressfaktoren. Pass på å spise en god frokost og drikk mye vann i løpet av dagen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...