Gå til innhold

Hva som sårer meg

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Kanskje ble du utsatt for litt passiv aggressivitet fra ham i dag?

Ja det kan hende.

Uff

Min mann har sånne tendenser til passiv aggresjon, jeg klarer ikke komme på et eksempel, men jeg kommer kanskje på det om jeg tenker på det i natt,

Det som er rart med min mann er at han ikke glemmer, han kan anklage meg plutselig for ting som har skjedd for lenge siden, og ordnet opp i. Det er skummelt, for da blir det uforutsigbart, men jeg har vent meg en del til det.

Jeg takler for tiden også passiv aggresjon, selv om jeg foretrekker tydelighet og syns realt sinne er bedre.

Men jeg er blitt flink på å få han til å forklare mer, jeg liker forklaringer, bare jeg forstår, så kan jeg også forstå vonde følelser og sorg .

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

29

• AnonymBruker

12

• Trine

9

• Kayia

8

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker
Skrevet

Nettopp derfor ble jeg lei meg:-(

Han sa da jeg ble fortvilt bare noe om velkommen til flere dyr...noe jeg ikke skjønte sa han, tror han var ironisk.

Det jeg ikke forstår er hvorfor du har så mange dyr når du har så mye å bale med.

Anonymous poster hash: c4957...5c7

Skrevet

Kaninen må være inne til jeg er ferdig ute, men greier det imorgen... Det verste gjorde jeg i dag,

Kaninen skal få unger, så det er grunnen. Tenk om jeg var like autistnazi som min mann er NTnazi, da hadde vi kanskje vært skilt.

Noen ganger skulle jeg ønske han fikk en diagnose, det har jeg sagt til han, da ler han, han er veldig sikker på at jeg er problemet,

Det er jo jeg som har en diagnose og trenger hjelp, og det er jo også riktig,

Men han kunne jo av og til tenkt litt på hvordan jeg har det også.

Jeg har endret meg, men jeg syns ikke han har endret seg, han har bare forstått at jeg har et problem.

Det har jeg jo, men jeg takler jo dette så bra at han blir glad,

Dette har jeg også tenkt mange ganger. jeg vet jeg har et problem, eller, ikke bare ett, men jeg vet det er noe galt med meg, men skal det bety at det er jeg som hele tiden må tilpasse meg alle andre. Det er ikke mulig for meg å gjøre det. Jeg syns du gjør mye for å tilpasse deg. Mannen din har også et ansvar for å tilpasse seg deg mener jeg. Selv om det er du som er anderledes så har jo han valgt å gifte seg med deg og de problemene som følger med deg.

Jeg syns det er litt rart at han ikke ryddet etter festen, du ordner jo alt før festen. Når han vet du er sliten så burde han ta i et tak. Han burde det uansett, men spesielt når du er så sliten. Vet han at du ordner til fester kun for hans skyld?

umakenverdt
Skrevet

Ja,

Nå er jeg bra fordi sliten

Kaninen må være inne til jeg er ferdig ute, men greier det imorgen... Det verste gjorde jeg i dag,

Kaninen skal få unger, så det er grunnen. Tenk om jeg var like autistnazi som min mann er NTnazi, da hadde vi kanskje vært skilt.

Noen ganger skulle jeg ønske han fikk en diagnose, det har jeg sagt til han, da ler han, han er veldig sikker på at jeg er problemet,

Det er jo jeg som har en diagnose og trenger hjelp, og det er jo også riktig,

Men han kunne jo av og til tenkt litt på hvordan jeg har det også.

Jeg har endret meg, men jeg syns ikke han har endret seg, han har bare forstått at jeg har et problem.

Det har jeg jo, men jeg takler jo dette så bra at han blir glad,

Jeg er så sliten nå at jeg babler...Trine skrev, jeg tenker ikke klart, men i vertfall ble det pent ute:-)

Send meg din mailadresse på pm så skal jeg sende deg bilde:-)

Man kan gjøre feil og være den som er problemet til tider selv om man ikke har fått noen diagnose. Og det er viktig å kunne tilpasse seg og hjelpe til dersom andre er veldig slitne, det synes jeg er en viktig egenskap. 

Men jeg synes det er bra at du kanaliserte ditt sinne og frustrasjon inn i arbeid, og at det hjalp deg litt. Jeg sender deg min mailadresse for jeg har veldig lyst på bilde. Men det kan selvfølgelig vente hvis du synes det er slitsomt..

Madelenemie
Skrevet (endret)

Det jeg ikke forstår er hvorfor du har så mange dyr når du har så mye å bale med. Anonymous poster hash: c4957...5c7

Først og fremst fordi vi kommuniserer lettere med dyr mellom oss,

Og fordi Barna og jeg er veldig glade i dyr, vi er sammen lettest når vi stryker eller snakker om et av dyrene.

Barna har mye omsorg i seg, den blir de bevisste og trygg på fordi de er så gode med å forstå dyrs behov

Endret av Madelenemie
AnonymBruker
Skrevet

Og fordi Barna og jeg er veldig glade i dyr, vi er sammen lettest når vi stryker eller snakker om et av dyrene.

Barna har mye omsorg i seg, den blir de bevisste og trygg på fordi de er så gode med å forstå dyrs behov

Men det hadde vel holdt en 1 hund eller 1 katt?

Madelenemie
Skrevet

Dette har jeg også tenkt mange ganger. jeg vet jeg har et problem, eller, ikke bare ett, men jeg vet det er noe galt med meg, men skal det bety at det er jeg som hele tiden må tilpasse meg alle andre. Det er ikke mulig for meg å gjøre det. Jeg syns du gjør mye for å tilpasse deg. Mannen din har også et ansvar for å tilpasse seg deg mener jeg. Selv om det er du som er anderledes så har jo han valgt å gifte seg med deg og de problemene som følger med deg.

Jeg syns det er litt rart at han ikke ryddet etter festen, du ordner jo alt før festen. Når han vet du er sliten så burde han ta i et tak. Han burde det uansett, men spesielt når du er så sliten. Vet han at du ordner til fester kun for hans skyld?

Ja han vet det:-)

Noen fester er også for å ta vare på bånd og barna liker det:-)

Han er mer sånn at han syns jeg er så effektiv, rask og det stemmer nok, på praktiske ting som husarbeidet hagestell og lister:-)

Han er effektiv på andre ting og på en annen måte, men kan sitte kjeempelenge med kaffe i helgene:-)

Noe jeg syns er fint, han er så aktiv og energisk på hverdagene, han stresser barna en del, så fint når han slapper av og ikke maser:-(

Skrevet (endret)

Men jeg sa til min mann før han gikk på noe annet sosialt at jeg var lei meg pga av oppførselen hans. Da sa han " er du lei deg fordi jeg ikke vasket?" Jeg svarte" nei fordi du ikke sa i fra" , kanskje han svarte noe, men jeg var rett og slett for sliten mentalt og fysisk for å høre hva han sa, men han var tydelig glad og fornøyd da han dro, ropte, " hade da min lille".

Jeg syns dette tyder på at han kke skjønte at episoden skulle oppleves så sårende for deg. Han skjønner ikke engang hvilke av hans egne handlinger som har såret.

Han sa da jeg ble fortvilt bare noe om velkommen til flere dyr...noe jeg ikke skjønte sa han, tror han var ironisk.

Han var nok sarkastisk, og dette var nok hans måte å kommentere at han ikke har tro på at dere har godt av flere dyr å passe på. Det er neppe tilfeldig at dette kommer etter episoden med kaninen i dag, og det er dessuten ikke så lenge siden du var litt snurt over at han ikke delte din oppfatning av at det ville vært super å kjøpe både en hest og villsvin  - og var det ikke flere dyr også? Det han svarte når han dro var nok hans måte å si "der ser du - i dag har vi sett at det er mye arbeid og styr med dyr, og nå når kaninungene kommer blir det bare enda mer". Jeg syns ikke det er noe passivaggresivt over dette, og tror kanskje det hadde vært lurt å ta en prat med han framfor å anta at han var ute etter å såre deg med en spydig kommentar :)

Endret av Kayia
Madelenemie
Skrevet

Men det hadde vel holdt en 1 hund eller 1 katt? Anonymous poster hash: c4957...5c7

Nei.

Jeg liker å ha ulike dyr, og hadde du sett barnas glede, ikke bare våre barns, men så mange andres så kjenner man at å,legge til rette for godt dyrehold, er verdifullt for barn.

Madelenemie
Skrevet

Jeg syns dette tyder på at han kke skjønte at episoden skulle oppleves så sårende for deg. Han skjønner ikke engang hvilke av hans egne handlinger som har såret.

Han var nok sarkastisk, og dette var nok hans måte å kommentere at han ikke har tro på at dere har godt av flere dyr å passe på. Det er neppe tilfeldig at dette kommer etter episoden med kaninen i dag, og det er dessuten ikke så lenge siden du var litt snurt over at han ikke delte din oppfatning av at det ville vært super å kjøpe både en hest og villsvin. Det han svarte når han dro var nok hans måte å si "der ser du - i dag har vi sett at det er mye arbeid og styr med dyr, og nå når kaninungene kommer blir det bare enda mer". Jeg syns ikke det er noe passivaggresivt over dette, og tror kanskje det hadde vært lurt å ta en prat med han framfor å anta at han var ute etter å såre deg :)

Ok

Men jeg har aldri ønsket meg et villsvin.

En geit kunne jeg drømt om, men da måtte jeg flyttet :-)

Jeg har ikke plass til flere...men jeg kunne tenkt meg større hage for å kunne hatt et par geiter:-)

Jeg vet ikke hva det er... Passiv aggresjon kan det godt være da han plutselig trekker frem hendelser jeg for lengst har glemt.

Skrevet

Jeg syns ikke han kan klage på mange dyr når du ikke klager på fester ;)

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Jeg liker å ha ulike dyr, og hadde du sett barnas glede, ikke bare våre barns, men så mange andres så kjenner man at å,legge til rette for godt dyrehold, er verdifullt for barn.

Javel, men da kan du ikke klage på at du blir sliten. Man ligger som man reder.

AnonymBruker
Skrevet

Fester foregår ve likke ver dag.

AnonymBruker
Skrevet

Dette forstår jeg. I vår familie har vi også dyr av noen av de samme grunnene. Men vi har holdt oss til ett dyr, en hund. Hvorfor må dere ha så mange? Du har autisme, barna dine har autisme og mannen din har en travel jobb. Jeg tenker dere kunne trappet litt ned på dyreholdet, til alles beste.

Anonymous poster hash: 64f1a...c9b

Madelenemie
Skrevet

Litt sånn tenker eg også.

Madelenemie
Skrevet

Dette forstår jeg. I vår familie har vi også dyr av noen av de samme grunnene. Men vi har holdt oss til ett dyr, en hund. Hvorfor må dere ha så mange? Du har autisme, barna dine har autisme og mannen din har en travel jobb. Jeg tenker dere kunne trappet litt ned på dyreholdet, til alles beste. Anonymous poster hash: 64f1a...c9b

Ja kanskje du har rett,

Men nå er situasjonen sånn og da må vi ta arbeidet.

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Ja, selvsagt er det verdifullt, men jeg reagerer på omfanget. Barn blir glade for mye, man trenger ikke si ja til alt likevel. Et eller to dyr synes jeg er mange nok når det er så mye annet arbeid i familien. 

Anonymous poster hash: 64f1a...c9b

Skrevet

Fester foregår ve likke ver dag.

Nei, men en fest i året er mer slitsomt enn huset fullt av dyr hver dag ;) Mm steller ganske ofte istand til fest.

Madelenemie
Skrevet

Nei, men en fest i året er mer slitsomt enn huset fullt av dyr hver dag ;) Mm steller ganske ofte istand til fest.

:-)

Bare fortsett og forklar:-) du er så god på det:-)

Og forstår!!:-) <3

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men en fest i året er mer slitsomt enn huset fullt av dyr hver dag ;)

Det kommer helt ann på personen.

Anonymous poster hash: 9a32b...489

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...