Gå til innhold

Hva som sårer meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva har det med saken å gjøre? Er de som mener fest er mer slitsomt enn dyr mindre verdt enn andre? 

Det er da ingen som sier det. 

Anonymous poster hash: 9a32b...489

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

29

• AnonymBruker

12

• Trine

9

• Kayia

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er da ingen som sier det. 

Du sier det inndirekte når du sier at det er mer vanlig å bli sliten av dyr rundt seg hver dag enn en fest av og til. Kan hende det er mer vanlig, det vet hverken du eller jeg. Men det gjør det uansett ikke mer riktig. Man skal ikke, i et ekteskap, måtte tilpasse seg mer enn partneren må bare fordi man ikke er A4.

Skrevet

Jeg synes dere bør legge denne kaninepisoden bak dere, tilgi og ikke tenke mer på det. Kanskje det kokte litt i hodet hans når han så en kanin på størrelse med en isbjørn hoppe rundt i stua mens barna spilte dataspill. Kanskje han reagerte litt umodent og tenkte at dette får jaggu Mm ordne selv.

Han angret i alle fall og kom ut for å hjelpe etter en stund. Jeg vet ikke om han oppførte seg helt optimalt, men litt slingringsmonn må man ha.

PS Kayia : Jeg tror det var en lama MM ønsket seg.

Jeg tror du bør opprette praksis som samlivsterapeut;-) Jeg lo godt ved tanken på kjempekanin på størrelse med en isbjørn, egentlig litt enig i at det ikke er så rart om litt umodenhet kommer til syne i en slik situasjon!

Forøvrig mener jeg også at det var snakk om lama og geiter.

Madelenemie
Skrevet

Jeg synes dere bør legge denne kaninepisoden bak dere, tilgi og ikke tenke mer på det. Kanskje det kokte litt i hodet hans når han så en kanin på størrelse med en isbjørn hoppe rundt i stua mens barna spilte dataspill. Kanskje han reagerte litt umodent og tenkte at dette får jaggu Mm ordne selv.

Han angret i alle fall og kom ut for å hjelpe etter en stund. Jeg vet ikke om han oppførte seg helt optimalt, men litt slingringsmonn må man ha.

PS Kayia : Jeg tror det var en lama MM ønsket seg.

Ok

Han kom vel ut etter ca 6 timer, så det tok tid.

Jeg tenker ikke på det mer, det er tidvis irriterende at jeg ikke kan være langsint, av og til er det en egenskap man ønsker seg.

Men jeg formidlet tydelig at jeg ble lei meg, det der spørsmålet om det var fordi han ikke vasket var tåpelig, han vasker aldri etter dyr, det er hans prinsipp.

Ellers kan jeg ønske meg dyr, det betyr ikke at jeg skaffer dem, feks det med geit, var et prosjekt jeg mente vi som nabolag kunne ha felles glede av, det er ikke noe jeg har plass til i min hage,

Siden jeg tidvis har svært mange barn her, så er det tydelig at barn tiltrekkes av dyr, så foreldre bør generelt skjerpe seg, ta på seg arbeidshansker, la også barn som vokser opp i byen få følelse med dyr, arbeidet vi gjør med dem, og gleden det er ved å være nyttig og trengt. (men jeg har sluttet overbevise voksne, derfor liker jeg bedre være med barn)

Mye av mine dyreprosjekter er også for barnas del, men vi kommuniserer også bedre med hverandre med dyr i mellom.

Og om ikke min yngste blir dyrlege er det rart:-) Hun er ikke bare glad i dyr, hun er så god på å se dyreatferd, lære i praksis, oppdage og tenke, vurdere og se an, jeg har filmet henne mens hun forteller om salamandere, rompetroll eller frosk, hun formidler som en naturdokumentar.

Noe som kunne vært mulig er å ha en gris, jeg ønsker meg både en stor og en liten, de er lette å trene, at jeg ikke får det, er av hensyn til min mann, jeg skjønner at hans smertegrense er nådd, men du skulle se hvor glad han er i dyrene, klapper dem, prater med dem, og han er stolt av prosjektene mine også, det er bare at han må kjefte på meg inni mellom, det er som om det er noe han gjør uten å tenke bare fordi han syns han må....

Men jeg sa ja til å gifte meg med han fordi jeg visste han tenkte på de fattige, han ordnet som en av få et distribusjonssystem for mat, jeg merket meg også at alle likte han og snakket så pent om hans varme, og da begynte jeg se på han når han var langt unna, han smilte, gestikulerte, klemte, pratet høyt, han er et fyrverkeri i sosial kompetanse, så det var et godt sjakktrekk å gifte meg med han ;)

I tillegg har han andre gode egenskaper, så jeg bærer over med hans irritasjon.

Madelenemie
Skrevet

Jeg tror du bør opprette praksis som samlivsterapeut;-) Jeg lo godt ved tanken på kjempekanin på størrelse med en isbjørn, egentlig litt enig i at det ikke er så rart om litt umodenhet kommer til syne i en slik situasjon!

Forøvrig mener jeg også at det var snakk om lama og geiter.

Hei!

Ja det var det snakk om pluss gris, villsvin kunne jeg aldri tenkt meg, de er skumle syns jeg.

Jeg tenkte at endelig en som ser det som meg...:-) Det føltes akkurat som om jeg hadde en isbjørm inne når man så rekeviddene av hva som skjedde ...også tenkte jeg på min mann som satt der like rolig og ikke svarte meg, men kom bare med en kort kommentar om at velkommen til flere dyr. Det var sarkastisk som Kayila skrev.

Madelenemie
Skrevet

En enkelt felt i året kan på ingen måte sammenlignes med noe som skjer dagelig.

Hei!

Det er ikke en fest pr år, hvis det var det du mente, neste helg skal vi ha fest igjen,

men da slipper jeg å være her. Jeg reiser bort med barna.

Madelenemie
Skrevet (endret)

Dette syns jeg du skal ta opp med psykiateren. Det er helt i orden at du setter grenser for hva du ønsker at skal journalføres. Kanskje du kan forklare han hvilket system du og din psykiater hadde, eller kanskje kunne hun forklare det for deg?

Hei!

Slik er det:

Siden min psykiater sa " ikke alt skal ligge i en journal" og derfor ikke scannet inn mine mail,

så følger jeg dette systemet, helt nøyaktig.

Sier hun at Ullevål kan gjøre det, er det ok for meg.

Jeg har ingen egne preferanser på dette, jeg tenker ikke på min journal, jeg følger bare nøyaktig det min psykiater har sagt, og jeg kan ikke endre noe, hvis ikke hun klarerer endringen.

Dette får jeg ikke formidlet til psykiateren før i juli, da jeg ikke kan sende han mail, pga av at han scanner alt jeg skriver.

Jeg er på en måte ganske fastlåst. Jeg skal skrive før jeg skal til han, pugge det, og si det jeg har skrevet, håper han da forstår at det er ikke slik at jeg plutselig kan endre på så klare systemer/kommandoer/programmer, jeg er fleksibel, men dette er så velfungerende systemer, at jeg kan ikke gjøre noen endring før den er klarert, om ikke jeg forstår endringen. Da må evt min pensjonerte psykiater forklare meg at det er ok at overlegen på nevrohabiliteringen har et annet syn og system. Hun må si ok til at han scanner og journalfører mine mail, gjør min pensjonerte psykiater det, da er alt ok, da kan han scanne så mye han vil.

Endret av Madelenemie

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...