Gå til innhold

Nikotinplaster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje jeg skulle kjøpe en pakke snus da hvis det ikke er ekkelt. Du var nå flink som var nede i tre røyk :)

Det fins masse varianter å prøve. Noen med smak. Såkalte "jenteversjoner" er ofte litt mindre. Gå etter det som kalles slim white porsjon. Renner fint lite og syns knapt hos brukeren. Enkelte leger tør å anbefale snus som hjelp til røykeavvenning. Det er verdt et forsøk.

Fortsetter under...

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

43

• Trine

12

• AnonymBruker

9

• Psykojenta

6

stjernestøv
Skrevet

Det fins masse varianter å prøve. Noen med smak. Såkalte "jenteversjoner" er ofte litt mindre. Gå etter det som kalles slim white porsjon. Renner fint lite og syns knapt hos brukeren. Enkelte leger tør å anbefale snus som hjelp til røykeavvenning. Det er verdt et forsøk.

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg skal ha. 

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg skal ha. 

Skal ikke nevne noen merker. Det er jo bare å spørre betjeningen om en svak variant som ikke renner. 

stjernestøv
Skrevet

Wellbutrin?

Hjelper det folk å slutte å røyke?

stjernestøv
Skrevet

Skal ikke nevne noen merker. Det er jo bare å spørre betjeningen om en svak variant som ikke renner. 

Ja får gjøre det. 

Annonse

Skrevet

Ja får gjøre det. 

I starten kan du jo prøve å erstatte 2-3 sigaretter daglig med en snus, f.eks "ritualsigarettene". Så kan du forsøke å kutte ut flere og flere sigaretter. Kjenner flere som har blitt røykfrie med hjelp av snus.

stjernestøv
Skrevet

I starten kan du jo prøve å erstatte 2-3 sigaretter daglig med en snus, f.eks "ritualsigarettene". Så kan du forsøke å kutte ut flere og flere sigaretter. Kjenner flere som har blitt røykfrie med hjelp av snus.

Ok, takk for tips. 

Skrevet

F.eks Mocca mini er skikkelig jentesnus, ellerså har jo gode gamle general også mini. Om du vil ha noe enda mindre så har du jo Oliver Twist. Det er tyggetobakk, eller hva det nå heter. Bitte små er de og kan legges under leppa, men personlig syns jeg ikke det var nok.

stjernestøv
Skrevet (endret)

F.eks Mocca mini er skikkelig jentesnus, ellerså har jo gode gamle general også mini. Om du vil ha noe enda mindre så har du jo Oliver Twist. Det er tyggetobakk, eller hva det nå heter. Bitte små er de og kan legges under leppa, men personlig syns jeg ikke det var nok.

Ok, takk for tips. Hvor mange røyker du nå for dagen?

Endret av stjernestøv
Skrevet

Oliver Twist er ikke det helt store. 

Skrevet

Snus under leppa høres litt ekkelt ut. 

Snus under leppa er litt ekkelt.

Den minste pakningen med porsjonssnus litt lengre til siden inn mot kinnet derimot - er ren nytelse, og ingen andre ser det.  

stjernestøv
Skrevet

Snus under leppa er litt ekkelt.

Den minste pakningen med porsjonssnus litt lengre til siden inn mot kinnet derimot - er ren nytelse, og ingen andre ser det.  

Får prøve å få tak i noe sånt. 

Annonse

Skrevet

Ok, takk for tips. Hvor mange røyker du nå for dagen?

Nå varierer det veldig, men normalt er jeg nok på rundt 7-8. Noen ganger, når alt er skikkelig dritt, eller om jeg er sammen med andre så røyker jeg mer. Har røyka opp en 20pk på en dag, det er altfor mye.

Skrevet

Oliver Twist er ikke det helt store. 

Nei, det er jeg enig i, men vet om andre som syns det har fungert.

Skrevet (endret)

Det hadde vært så greit om tobakksdebatten kunne skille mellom snørr og bart.

Nikotin i seg selv (i vanlige doser) er et mildt sentralstimulerende middel. Akkurat som koffein eller Wellbutrin for den saks skyld. Foruten en svak blodtrykksøkende effekt (har lest et sted mellom 1 og 3 mmHg i gjennomsnitt) skader vel ikke nikotin i seg selv kroppen. At det er vanedannende er riktig, men det gjør ikke et stoff farlig i seg selv at det er vanedannende.

Problemet er røyk/sigaretter. Det er skadelig for lungene (røyken i seg selv er irriterende på lungene, kan skape stive lunger og i tillegg risiko for kreft), og røyken i seg selv inneholder stoffer (i tillegg til nikotin) som skader åreveggene. 

Debatten blir så unyansert. Tobakk er tobakk, og det er farlig. Jeg mener jeg leste et sted at hvis 1 røyker slutter å røyke og begynner med snus eller annen nikotintilførsel, så er det fortsatt lønnsomt for folkehelsen om så 100 ikke-røykere/ikke-snusere samtidig begynner med snus.

Alt er sunnere enn røyking, om det så er intravenøs nikotin.

Endret av issomethingwrong
stjernestøv
Skrevet

Nå varierer det veldig, men normalt er jeg nok på rundt 7-8. Noen ganger, når alt er skikkelig dritt, eller om jeg er sammen med andre så røyker jeg mer. Har røyka opp en 20pk på en dag, det er altfor mye.

Røyker ikke så mye du da nei, jeg røyker 20 pr dag og ja....det er altfor mye. Røyker mer når jeg sitter ute og snakker med folk som også røyker.

Skrevet

Røyker ikke så mye du da nei, jeg røyker 20 pr dag og ja....det er altfor mye. Røyker mer når jeg sitter ute og snakker med folk som også røyker.

Ja, det er veldig lett å tenne seg en røyk når andre gjør det. Kanskje du kunne bruke sommeren til å prøve å trappe ned litt, slutte med den røyken som faktisk ikke er nødvendig, de du bare tar for vanens skyld. Så kan du heller se til vinteren om du prøver å slutte. Jeg tror det er lettere å slutte på vinteren for da er man mer inne og det frister ikke så ofte å gå ut og ta en røyk.

stjernestøv
Skrevet

Ja, det er veldig lett å tenne seg en røyk når andre gjør det. Kanskje du kunne bruke sommeren til å prøve å trappe ned litt, slutte med den røyken som faktisk ikke er nødvendig, de du bare tar for vanens skyld. Så kan du heller se til vinteren om du prøver å slutte. Jeg tror det er lettere å slutte på vinteren for da er man mer inne og det frister ikke så ofte å gå ut og ta en røyk.

Ja får prøve å trappe ned litt i sommer, trenger jo ikke sitte å pumpe i ett sett. Kjenner jeg har vondt i ryggen og da tenker jeg på lungene, fikk fokuset vekk litt fra meg selv nå. En venninne ringte og ba meg med på cafe, det hjalp på syns jeg. Men er sliten nå da. 

Skrevet (endret)

Skruf slim i varierende smaker er ok - de er små og ikke synes det at du bruker det heller om du putter dem litt på siden.

Jeg slutta å røyke brått i 07 - på dagen.. Var dum og begynte snuse i mars 12 da pappa ble sjuk.

1.Juni skal jeg være snusfri...slutte brått på den og. Da er det tre år siden pappa ble begravet.

Trur det er bedre med full stopp enn nedtrapping. Mest går det på vane trur jeg, samme som røyk...

Endret av Psykojenta

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...