AnonymBruker Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars Har KPTSD og EUPF, og nylig vært innlagt på akuttpsykiatrisk. Spiste ikke når jeg var innlagt, har spiseforstyrrelse (ubehandlet). Ble utskrevet etter to døgn fordi jeg ikke samarbeidet (spiste). Har lav BMI, ikke alvorlig lav. Men det var ikke et tema under innleggelsen. Ble veldig lei meg. Anonymkode: a1ab2...2b7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars Så leit å høre. Har du noe oppfølging nå? Jeg tenker at om du fortsetter sånn med å ikke spise noe så kan jo BMI fort bli alvorlig lav og du burde få hjelp med spiseforstyrrelsen før det går så langt. Anonymkode: 4b6ad...056 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars Om en ikke følger rådene og behandlingen som anbefales, hvorfor skal en da være innlagt? Anonymkode: 017df...920 0 Siter
frosken Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Har KPTSD og EUPF, og nylig vært innlagt på akuttpsykiatrisk. Spiste ikke når jeg var innlagt, har spiseforstyrrelse (ubehandlet). Ble utskrevet etter to døgn fordi jeg ikke samarbeidet (spiste). Har lav BMI, ikke alvorlig lav. Men det var ikke et tema under innleggelsen. Ble veldig lei meg. Anonymkode: a1ab2...2b7 Fikk du beskjed om at du ble utskrevet fordi du ikke spiste - altså sånn at om du hadde spist, så ville du fått tilbud om å være lenger? Og uten at dette var blitt snakket om under innleggelsen? I så fall har sykehuset gjort en dårlig jobb, de burde selvfølgelig ha snakket om hva de forventet av deg. Nå er det jo ganske vanlig med korte stabiliserende innleggelser på 2-3 døgn, men hva fikk du beskjed om ved innkomst? 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så leit å høre. Har du noe oppfølging nå? Jeg tenker at om du fortsetter sånn med å ikke spise noe så kan jo BMI fort bli alvorlig lav og du burde få hjelp med spiseforstyrrelsen før det går så langt. Anonymkode: 4b6ad...056 Takk. Det mente ikke sykehuset, de kunne ikke brydd seg mindre.. Anonymkode: a1ab2...2b7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars frosken skrev (4 timer siden): Fikk du beskjed om at du ble utskrevet fordi du ikke spiste - altså sånn at om du hadde spist, så ville du fått tilbud om å være lenger? Og uten at dette var blitt snakket om under innleggelsen? I så fall har sykehuset gjort en dårlig jobb, de burde selvfølgelig ha snakket om hva de forventet av deg. Nå er det jo ganske vanlig med korte stabiliserende innleggelser på 2-3 døgn, men hva fikk du beskjed om ved innkomst? Takk for svaret. Ja, det stemmer. Det oppstod en situasjon som gjorde at jeg havnet i en krise. Ble forespeilet innleggelse på tre døgn i første omgang. Miljøpersonalet oppmuntret meg til å spise, men jeg klarte ikke. Var åpen om årsak. I legesamtalen på dag to forteller han at de ikke ser grunn til at jeg skal være videre innlagt pgr manglende samarbeid fra min side (mat). Ingen videre oppfølging. Anonymkode: a1ab2...2b7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars Aldri hørt om noen som har blitt kastet ut pga de ikke spiser på sykehus i Norge. Anonymkode: de457...546 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Om en ikke følger rådene og behandlingen som anbefales, hvorfor skal en da være innlagt? Anonymkode: 017df...920 Pgr selvmordsfare. Jeg kan forstå det hvis det er en spesialavdeling, hvis jeg f.eks. hadde vært innlagt og i behandling for spiseforstyrrelse, og nektet å samarbeide. Men dette var en psykiatrisk akuttavdeling. Fikk vel egentlig inntrykk av de så meg som en vanskelig borderline-pasient, og det er det som gjør meg trist. Anonymkode: a1ab2...2b7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Aldri hørt om noen som har blitt kastet ut pga de ikke spiser på sykehus i Norge. Anonymkode: de457...546 Nei, kjempe leit🥹 Anonymkode: a1ab2...2b7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nei, kjempe leit🥹 Anonymkode: a1ab2...2b7 Er ikke overrasket er så mye merkelig i dag. Anonymkode: de457...546 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke overrasket er så mye rart i dag. Anonymkode: de457...546 Anonymkode: de457...546 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Pgr selvmordsfare. Jeg kan forstå det hvis det er en spesialavdeling, hvis jeg f.eks. hadde vært innlagt og i behandling for spiseforstyrrelse, og nektet å samarbeide. Men dette var en psykiatrisk akuttavdeling. Fikk vel egentlig inntrykk av de så meg som en vanskelig borderline-pasient, og det er det som gjør meg trist. Anonymkode: a1ab2...2b7 Har du borderline? Anonymkode: 203ca...f0a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du borderline? Anonymkode: 203ca...f0a Ja, les HI Anonymkode: ac455...171 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja, les HI Anonymkode: ac455...171 Ups, sorry. Er du suicidal mener du selv? Anonymkode: 203ca...f0a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ups, sorry. Er du suicidal mener du selv? Anonymkode: 203ca...f0a Det var derfor jeg ble lagt inn, og var det fortsatt etter dø døgn. Hvordan det? Anonymkode: a1ab2...2b7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det var derfor jeg ble lagt inn, og var det fortsatt etter dø døgn. Hvordan det? Anonymkode: a1ab2...2b7 Jeg lurte bare egentlig. Hva var legen sine råd til deg når du måtte hjem midt i krise og med suicidalitet? Anonymkode: 203ca...f0a 0 Siter
Den forsvunne diamanten Skrevet 29. mars Skrevet 29. mars Så trist at det ble sånn! Det skal jo være tydelig hva forventningene er❤️ 0 Siter
frosken Skrevet 29. mars Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): Takk for svaret. Ja, det stemmer. Det oppstod en situasjon som gjorde at jeg havnet i en krise. Ble forespeilet innleggelse på tre døgn i første omgang. Miljøpersonalet oppmuntret meg til å spise, men jeg klarte ikke. Var åpen om årsak. I legesamtalen på dag to forteller han at de ikke ser grunn til at jeg skal være videre innlagt pgr manglende samarbeid fra min side (mat). Ingen videre oppfølging. Anonymkode: a1ab2...2b7 Her virker det som om legen har gjort en dårlig jobb. Når det er sagt, så er det ganske vanlig at pasienter skrives ut dersom de ikke klarer å bruke innleggelsen konstruktivt. Går du ikke lenger i behandling poliklinisk? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.