stjernestøv Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Skrevet 26. mai 2015 Skruf slim i varierende smaker er ok - de er små og ikke synes det at du bruker det heller om du putter dem litt på siden. Jeg slutta å røyke brått i 07 - på dagen.. Var dum og begynte snuse i mars 12 da pappa ble sjuk. 1.Juni skal jeg være snusfri...slutte brått på den og. Da er det tre år siden pappa ble begravet. Trur det er bedre med full stopp enn nedtrapping. Mest går det på vane trur jeg, samme som røyk... Glemte å kjøpe meg snus når jeg var på butikken. Har lyst å kutte røyken tvert egentlig. 0 Siter
Psykojenta Skrevet 26. mai 2015 Skrevet 26. mai 2015 Glemte å kjøpe meg snus når jeg var på butikken. Har lyst å kutte røyken tvert egentlig. Hvis du har lyst til å kutte brått så gjør du det! Det er hva du vil som teller, kan hende det går bra Jeg skal i alle fall kutte på mandag. Håper jeg får det til. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Skrevet 26. mai 2015 Hvis du har lyst til å kutte brått så gjør du det! Det er hva du vil som teller, kan hende det går bra Jeg skal i alle fall kutte på mandag. Håper jeg får det til. Håper du får det til ja Jeg er jo redd for å gå enda mer opp i vekt hvis jeg slutter, er stor nok som det er og vil ned. Hadde jeg bare vært mer aktiv, men så har jeg psyken som ikke er på topp. Føler jeg er i en ond sirkel. Men jeg kan jo prøve å kutte røyken, føler jeg blir dårlig psykisk av den og. 0 Siter
Psykojenta Skrevet 26. mai 2015 Skrevet 26. mai 2015 Håper du får det til ja Jeg er jo redd for å gå enda mer opp i vekt hvis jeg slutter, er stor nok som det er og vil ned. Hadde jeg bare vært mer aktiv, men så har jeg psyken som ikke er på topp. Føler jeg er i en ond sirkel. Men jeg kan jo prøve å kutte røyken, føler jeg blir dårlig psykisk av den og. Hvis det er noen trøst, har jeg altfor mange kilo selv, gruer meg på den måten til å slutte for kommer sikkert til å erstatte snusen med noe å putte i munnen...må finne tyggegummi eller noe som er godt som erstatter... Jeg er ute hver dag, men hjelper ikke på vekta, går ikke såå mange turer i løpet av ei uke liksom... Psyken min er på bånn, men vet det ikke blir noe bedre med snusen så... 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Skrevet 26. mai 2015 Hvis det er noen trøst, har jeg altfor mange kilo selv, gruer meg på den måten til å slutte for kommer sikkert til å erstatte snusen med noe å putte i munnen...må finne tyggegummi eller noe som er godt som erstatter... Jeg er ute hver dag, men hjelper ikke på vekta, går ikke såå mange turer i løpet av ei uke liksom... Psyken min er på bånn, men vet det ikke blir noe bedre med snusen så... Jo det er en trøst å vite at vi er flere i samme båt, gruer meg til sommeren som stor men får vel gjøre det beste ut av det. Klarer jo ikke gå noe særlig heller når jeg ikke føler meg bra, klarer å gå litt noen ganger. Du får prøve med tyggis ja eller sukkerfrie drops. Det må nok jeg ta i bruk også. Det er fint du kommer deg ut hver dag Psyken min er også på bånn, vi får holde ut å gjøre det beste ut av det og. 0 Siter
Psykojenta Skrevet 26. mai 2015 Skrevet 26. mai 2015 (endret) Du må nok presse deg mer ut, jeg klarte heller ikke noe særlig i begynnelsen. Men etter at jeg får oppfølging både her og der, er jeg ute tre ganger i uka med folk fra psykiatrien/kommunen og støttekontakt. I tillegg er jeg to dager i uka med Xen og spiser mat sammen, tre ganger i uka på DPS og ca. en gang i uka hos lege på DPS. Så fyller dagene mine godt opp egentlig, men må nok gå flere turer skal det skje noe med vekta. Ikke spiser jeg såå mye heller synes jeg, men gikk opp mer opp i vekt da jeg begynte på Seroquel. Men trur nok du må ta et steg av gangen, ikke gape over for mye... selv om jeg trur du kan bli mer aktiv om du slutter å røyke, da orker du kanskje mer...men det er et ork å klare alt..jeg klarer ikke alt, tar ting steg for steg..prøver i alle fall... Nikotinplaster eller ikke, trur vi må gjennom en periode hvor det blir "tøft" uten noe... Jeg gruer meg, men skal prøve i alle fall...går det ikke så går det ikke, men skal satse like hardt som jeg gjorde på søvnrestriksjonene. De må jeg fortsatt jobbe med, selv om jeg ikke blir fulgt opp av lege lenger... Endret 26. mai 2015 av Psykojenta 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Skrevet 26. mai 2015 Du må nok presse deg mer ut, jeg klarte heller ikke noe særlig i begynnelsen. Men etter at jeg får oppfølging både her og der, er jeg ute tre ganger i uka med folk fra psykiatrien/kommunen og støttekontakt. I tillegg er jeg to dager i uka med Xen og spiser mat sammen, tre ganger i uka på DPS og ca. en gang i uka hos lege på DPS. Så fyller dagene mine godt opp egentlig, men må nok gå flere turer skal det skje noe med vekta. Ikke spiser jeg såå mye heller synes jeg, men gikk opp mer opp i vekt da jeg begynte på Seroquel. Men trur nok du må ta et steg av gangen, ikke gape over for mye... selv om jeg trur du kan bli mer aktiv om du slutter å røyke, da orker du kanskje mer...men det er et ork å klare alt..jeg klarer ikke alt, tar ting steg for steg..prøver i alle fall... Nikotinplaster eller ikke, trur vi må gjennom en periode hvor det blir "tøft" uten noe... Jeg gruer meg, men skal prøve i alle fall...går det ikke så går det ikke, men skal satse like hardt som jeg gjorde på søvnrestriksjonene. De må jeg fortsatt jobbe med, selv om jeg ikke blir fulgt opp av lege lenger... Høres ut som du har et godt opplegg rundt deg og det er bra, en trenger litt hjelp i hverdagen Skulle gjerne hatt et opplegg jeg også, men det er jo ikke noe her. De medisinene gjør noe med vekta det er sikkert. Ja nå er det tungt å puste når jeg går også, det vil jo bli lettere hvis jeg slutter å røyke. Det er lite jeg klarer i grunn, så blir jeg så fort sliten. Skulle tro jeg var en gammel dame, har lyst å være mer aktiv. Får ta et steg av gangen ja. Lykke til på mandag Ja hvordan går det med søvnen, sover du om natten nå? 0 Siter
Psykojenta Skrevet 26. mai 2015 Skrevet 26. mai 2015 Høres ut som du har et godt opplegg rundt deg og det er bra, en trenger litt hjelp i hverdagen Skulle gjerne hatt et opplegg jeg også, men det er jo ikke noe her. De medisinene gjør noe med vekta det er sikkert. Ja nå er det tungt å puste når jeg går også, det vil jo bli lettere hvis jeg slutter å røyke. Det er lite jeg klarer i grunn, så blir jeg så fort sliten. Skulle tro jeg var en gammel dame, har lyst å være mer aktiv. Får ta et steg av gangen ja. Lykke til på mandag Ja hvordan går det med søvnen, sover du om natten nå? En blir fort sliten i begynnelsen, men det bedrer seg etterhvert må bare orke å stå i det... Takk for lykkeønskninger Joda, søvnen går bra så lenge jeg holder meg til restriksjonene... Det gikk ikke så bra i pinsen da jeg drakk endel, men må bare fortsette å jobbe med å klare de restriksjonene så går det vel rette veien igjen... Legen sa jeg skulle ta kontakt om det skulle bli trøbbel igjen, men jeg satser på at jeg klarer rette dette opp på egenhånd 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Skrevet 26. mai 2015 En blir fort sliten i begynnelsen, men det bedrer seg etterhvert må bare orke å stå i det... Takk for lykkeønskninger Joda, søvnen går bra så lenge jeg holder meg til restriksjonene... Det gikk ikke så bra i pinsen da jeg drakk endel, men må bare fortsette å jobbe med å klare de restriksjonene så går det vel rette veien igjen... Legen sa jeg skulle ta kontakt om det skulle bli trøbbel igjen, men jeg satser på at jeg klarer rette dette opp på egenhånd Ja en må vel orke å stå i det også, kanskje jeg gir for lett opp. Men det er så ekkelt å gå når ting blir uvirkelig, og det er som å gå på bomull. Har bare blitt kjørt i dag, kjørt på cafe og kjørt til butikken. Håper du klarer det på egenhånd da, søvn er viktig og du er tøff som gjør det 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 26. mai 2015 Skrevet 26. mai 2015 Stjernestøv (og Psykojenta); jeg tenker at du må bestemme deg for å slutte, ikke bestemme deg for å se hvordan det går. Skal du prøve og bare se hvordan det går å slutte å røyke har du egentlig gitt opp før du har begynt. Nei, bestem deg heller! 0 Siter
Psykojenta Skrevet 26. mai 2015 Skrevet 26. mai 2015 Jeg skal slutte, jeg har bestemt meg. Greit nok har jeg sagt jeg skal se åssen det går, men jeg SKAL klare dette, som sagt, jeg skal jobbe like hardt for kutting av snusen som jeg har gjort med søvnen..hardt, men det er fullt mulig 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Skrevet 26. mai 2015 Stjernestøv (og Psykojenta); jeg tenker at du må bestemme deg for å slutte, ikke bestemme deg for å se hvordan det går. Skal du prøve og bare se hvordan det går å slutte å røyke har du egentlig gitt opp før du har begynt. Nei, bestem deg heller! Ja, får vel finne meg en dag å slutte kanskje, det må jo gå en gang. Er bare så redd jeg blir dårligere psykisk av det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 Skrevet 26. mai 2015 slutt brått uten snus da vel! Så kan du heller gå å kjøpe deg litt snus dagen etter du slutte dersom det er uutålelig... Det var det jeg gjorde. 2 år og 5 måneder uten ett trekk nå, og jeg sliter ikke med sterkt sug etter sigarett.er. Anonymous poster hash: dc1a8...1af 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Skrevet 26. mai 2015 slutt brått uten snus da vel! Så kan du heller gå å kjøpe deg litt snus dagen etter du slutte dersom det er uutålelig... Det var det jeg gjorde. 2 år og 5 måneder uten ett trekk nå, og jeg sliter ikke med sterkt sug etter sigarett.er. Anonymous poster hash: dc1a8...1af Men du snuser, det er bedre? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 Skrevet 26. mai 2015 Jeg snuser ja, fast nå. Hadde egentlig tenkt å slutte utensnus, men så ble jeg ikke kvitt suget, og snus hjelper virkelig. I følge mange som har peiling å det så er røyk 9 ganger så farlig som snus. Om det er helt ufarlig det kan jeg ikke garantere. Det beste er selvfølgelig å ikke ta noe, men hvis alternativet er å røyke, så tror jeg nok, snus er ganske harmløst. Selv om jeg selvsagt ikke kan garantere dette. men bruk det kun, dersom du ikke klarer å slutte med nikotin. Det er i alle fall mye mindre farlig enn røking. Anonymous poster hash: dc1a8...1af 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Skrevet 26. mai 2015 Jeg kjøper mocca mini i morgen og ser hvordan det er for meg å snuse. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Skrevet 26. mai 2015 Jeg snuser ja, fast nå. Hadde egentlig tenkt å slutte utensnus, men så ble jeg ikke kvitt suget, og snus hjelper virkelig. I følge mange som har peiling å det så er røyk 9 ganger så farlig som snus. Om det er helt ufarlig det kan jeg ikke garantere. Det beste er selvfølgelig å ikke ta noe, men hvis alternativet er å røyke, så tror jeg nok, snus er ganske harmløst. Selv om jeg selvsagt ikke kan garantere dette. men bruk det kun, dersom du ikke klarer å slutte med nikotin. Det er i alle fall mye mindre farlig enn røking. Anonymous poster hash: dc1a8...1af Ok, da kjøper jeg mocca mini i morgen og prøver det. Det er vel mindre farlig enn å røyke ja, og jeg sliter jo virkelig med det suget når jeg skal slutte. Takk 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Skrevet 26. mai 2015 Jeg snuser ja, fast nå. Hadde egentlig tenkt å slutte utensnus, men så ble jeg ikke kvitt suget, og snus hjelper virkelig. I følge mange som har peiling å det så er røyk 9 ganger så farlig som snus. Om det er helt ufarlig det kan jeg ikke garantere. Det beste er selvfølgelig å ikke ta noe, men hvis alternativet er å røyke, så tror jeg nok, snus er ganske harmløst. Selv om jeg selvsagt ikke kan garantere dette. men bruk det kun, dersom du ikke klarer å slutte med nikotin. Det er i alle fall mye mindre farlig enn røking. Anonymous poster hash: dc1a8...1af Men hvor lenge skal snusen være under leppa da? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 Skrevet 26. mai 2015 I begynnelsen hadde jeg den inne ett kvarter. Så økte jeg å økte. Nå har jeg inne ca en time. Noen har den inne nesten 2 timer. Men etter ca 30-40 minutter begynner en vanlig posjonssnus å renne, det smaker bittert. En white portion varer lenger før den renner ca 1 time. Anonymous poster hash: dc1a8...1af 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 Skrevet 26. mai 2015 I starten så svir det også litt, det går over. Anonymous poster hash: dc1a8...1af 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.