Gå til innhold

Nikotinplaster

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Jeg syns du skal få orden på medisiner før du starter med seriøs røykeslutt. 1 ting om gangen, tenker jeg.

Det å slutte å røyke kan gi depresjon og bivirkninger som det kan være vanskelig å skille fra de andre plagene du har. Kanskje heller kjøpe røyk med mindre tjære/nikotin. Evnt. kjøpe et merke som du ikke syns er veldig godt (f.eks. med menthol hvis du ikke bruker det fra før.)

Selv gikk jeg "rett i kjelleren" når jeg skulle slutte å røyke, enda jeg ikke har tendens til psykiske vansker i det hele tatt. All verdens problemer og lidelser ble plutselig mine ;). Løsningen for meg har vært el-sigarett. Kjøper sånne enkle som jeg ikke trenger å fylle opp selv. Nå har jeg vært røykfri i mer enn ett år, etter 30 år med rullings. Jeg prøvde å slutte utrolig mange ganger, og hver gang var et stort nederlag.

Sånn var det for meg, som ikke hadde en eneste plage i tillegg. Jeg tenker derfor at du må ha medisiner og annet på plass før du setter i gang med all verdens endringer i hverdagen, ellers vil du oppleve nederlag etter nederlag.

Ja jeg bør kanskje vente. Syns det er fint at du har klart å slutte med el-sigarett, jeg har prøvd de du fyller på. Men det var et styr med de. Snakket med sykepleieren i dag og han mente jeg burde bruke brillene mine pga hodepine og rarhet, og psykiateren mente jeg burde til øyenlege. Får vel gjøre det da. Og om jeg skulle øke risperdal var mitt valg, da bruker jeg heller vival. Psykiateren mente det var sykdommen og ikke medisinene som gjorde meg deprimert, det kan jo diskuteres. Og sykepleieren sa han hadde ikke brukt ordet forsøkskanin, men latuda var ny. Og skulle jeg over på det måtte jeg ihvertfall innlegges, da måtte jeg overvåkes? NHD skrev jo det var helt trygt. Han skulle fortsette å si til psykiateren at jeg ville ha latuda, men han var jo imot det. 

Fortsetter under...

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

43

• Trine

12

• AnonymBruker

9

• Psykojenta

6

Stikkelsbær
Skrevet

Vil påpeke at jeg er helt enig med Frosken i at det er svært viktig å slutte med tobakk og starte med trening.

All ære til de som får til dette, og all ære til de som greier å motivere andre til å endre livet sitt til det bedre. Alle burde ha noen som kan puche på og holde motivasjonen oppe, men dessverre tviler jeg på at alle har en sånn person i livet sitt.

stjernestøv
Skrevet

Vil påpeke at jeg er helt enig med Frosken i at det er svært viktig å slutte med tobakk og starte med trening.

All ære til de som får til dette, og all ære til de som greier å motivere andre til å endre livet sitt til det bedre. Alle burde ha noen som kan puche på og holde motivasjonen oppe, men dessverre tviler jeg på at alle har en sånn person i livet sitt.

Ja all ære til dem som klarer det. 

Stikkelsbær
Skrevet

Syns du skal dra til øyelege, og si ja takk til innleggelse. Så er du kanskje godt i gang med både det ene og det andre i løpet av noen uker  :).

stjernestøv
Skrevet

Syns du skal dra til øyelege, og si ja takk til innleggelse. Så er du kanskje godt i gang med både det ene og det andre i løpet av noen uker  :).

Ja får få henvisning til øyelege, bare mener det er dumt å kaste bort tiden på tull. Det kommer ingenting ut av det likevel, men får vise at jeg samarbeider. Får snakke med sykepleieren om innleggelse da, men har veldig lite lyst til det. Veldig lite lyst. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå, hvordan gikk det med snusen? :)

Anonymous poster hash: dc1a8...1af

Annonse

stjernestøv
Skrevet

Nå, hvordan gikk det med snusen? :)

Nei det gikk ikke så bra, har røykt og røykt :( Er visst ikke motivert nok. 

AnonymBruker
Skrevet

Det var dumt, da. Holdt på sånn i flere år med forsøk med å slutte før jeg kjente til alle mekanismene, og klarte å gå over på snus til slutt for 2,5 år siden. :)

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg har som flere andre sluttet å røyke med e sigaretter. Jeg bruker selv cigalikes altså dem med det lukkede system som man ikke selv skal påfylde væske på. 

Lige nu bruker jeg e-sigaretter fra https://www.xsmoke.com/no/ og har vært røykfri i 36 dager. men jeg har også prøvet både snus og nikotinplastre uten noget af det har hjulpet. 

Det handler om at finde den løsning som man bedst selv kan klare og det der virker bedst for en selv. I mit tilfælde er det e-cigaretter.

Skrevet

Jeg har som flere andre sluttet å røyke med e sigaretter. Jeg bruker selv cigalikes altså dem med det lukkede system som man ikke selv skal påfylde væske på. 

Lige nu bruker jeg e-sigaretter fra https://www.xsmoke.com/no/ og har vært røykfri i 36 dager. men jeg har også prøvet både snus og nikotinplastre uten noget af det har hjulpet. 

Det handler om at finde den løsning som man bedst selv kan klare og det der virker bedst for en selv. I mit tilfælde er det e-cigaretter.

Selger du på provisjon, eller??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...