Gå til innhold

Mennesker med autoritet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har egentlig grublet lenge på dette: Hva er det med enkelte personer som har en naturlig autoritet, man vil ikke si imot sånne.

Min svigerinne er sånn. Man merker det liksom bare hun er der at man er redd for å si noe "feil".

Jeg merker det også på broren min. Han sier aldri imot. Vanskelig å sette ord på det, det er liksom bare sånn. Det hun mener blir gjort. Sønnen ble irritert og sa: Mamma skal alltid bestemme til meg en gang.

Men det er jo en bra egenskap å være handlingskraftig. Men allikevel, hvorfor blir jeg litt redd. Skjønner ikke det. Det er som hun skjærer gjennom og når vi skal gjøre noe er det bestemt. Hva andre sier betyr ingenting. Hun har altså en naturlig autoritet. Men allikevel er det irriterende?!?!

Hun snakker ofte i dobbelkommunikasjone, slik at jeg forstår at det er noe underliggende. Da blir jeg irritert og går i forsvar... merkelige greier.

Anonymous poster hash: 535f3...dd5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener

Jeg har en slik tante. Hun hadde tilogmed flere fosterbarn.

For noen år siden ble hun siktet for drap på mannen, min onkel. Stump vold.

Jeg synes slike autoritære personer er skremmende og jeg tør heller ikke si noe i mot dem. Har en slik person lenger opp i systemet på jobben også. Ingen av oss tør si imot henne heller.

Anonymous poster hash: 78186...695

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...