Gå til innhold

Avvisning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg strever så mye med denne følelsen. Den er ødeleggende for meg i forhold til flere områder i livet mitt (og inni meg selv).

Jeg har brukt den trygge strategien; gjort alt for å inngå å bli avvist - oppført meg deretter. Har jeg likevel opplevd å bli avvist, har jeg selv blitt avvisende, trukket meg såret tilbake og holdt meg der.

Denne strategien har berget meg gjennom livet. Men jeg ønsker ikke å ha det slik. Så jeg lurer på hva andres tanker rundt dette med avvisning er. Flere som har det slik?

Hvorfor lar jeg denne følelsen få så mye makt over livet mitt? Hvorfor får denne følelsen meg til å si og gjøre ting jeg ellers ikke ville gjort? Det er jo "bare" en følelse, men den ødelegger så utrolig mye for meg når jeg tar sjansen på å åpne meg og slippe andre inn på meg. Det ender alltid med at jeg trekker meg tilbake fordi jeg ikke takler det.

Anonymous poster hash: dcb5e...f43

umakenverdt
Skrevet

Jeg strever så mye med denne følelsen. Den er ødeleggende for meg i forhold til flere områder i livet mitt (og inni meg selv).

Jeg har brukt den trygge strategien; gjort alt for å inngå å bli avvist - oppført meg deretter. Har jeg likevel opplevd å bli avvist, har jeg selv blitt avvisende, trukket meg såret tilbake og holdt meg der.

Denne strategien har berget meg gjennom livet. Men jeg ønsker ikke å ha det slik. Så jeg lurer på hva andres tanker rundt dette med avvisning er. Flere som har det slik?

Hvorfor lar jeg denne følelsen få så mye makt over livet mitt? Hvorfor får denne følelsen meg til å si og gjøre ting jeg ellers ikke ville gjort? Det er jo "bare" en følelse, men den ødelegger så utrolig mye for meg når jeg tar sjansen på å åpne meg og slippe andre inn på meg. Det ender alltid med at jeg trekker meg tilbake fordi jeg ikke takler det.

Jeg skjønner på en måte hva du mener. Jeg ble spurt hva som gjorde meg så redd, hvorfor jeg alltid er så føyelig, og dette har jeg fundert mye på men det handler vel litt om redsel for avvisning og kritikk kanskje. Det er jo ganske rart for jeg føler da jeg fortjener å bli avvist og kritisert, så skjønner ikke egentlig hvorfor jeg er så redd for det.

Jeg vet ikke hva man kan gjøre, men kanskje fundere litt på hva man legger i å bli avvist? Når har man blitt avvist og vet man noe om årsakene til at man ble avvist da? Gjør det noe hvem og i hvilke sammenhenger man blir avvist? Kanskje det kan hjelpe å konkretisere?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...