Gå til innhold

NHD/Mener du det?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Mener du at jeg opprettholder min dårlige tilstand ved å ha fokus på det?

Da er du jo på lik linje med f.eks "the secret" og andre alternative metoder, da er psykiatrien kanskje ikke så langt etter?

Det handler jo om å skifte fokus?

Men hva når man ikke klarer det? Jeg føler meg ikke bra selv om jeg later som om jeg er det, selv om jeg prøver å skifte fokus. 

Skrevet

Mener du at jeg opprettholder min dårlige tilstand ved å ha fokus på det?

Da er du jo på lik linje med f.eks "the secret" og andre alternative metoder, da er psykiatrien kanskje ikke så langt etter?

Det handler jo om å skifte fokus?

Men hva når man ikke klarer det? Jeg føler meg ikke bra selv om jeg later som om jeg er det, selv om jeg prøver å skifte fokus. 

Du er ikke skyld i din egen lidelse, men du gjør livet endel mer komplisert gjennom ditt overhyppige  av og på-forhold til medisiner, det vet du godt selv. Jeg er klar over at dømmekraften din påvirkes av din lidelse, men jeg skulle ønske du lot medisiner være opp til behandler og ikke ditt eget humør, nettopp fordi dette svinger ganske kraftig i perioder.

stjernestøv
Skrevet

Du er ikke skyld i din egen lidelse, men du gjør livet endel mer komplisert gjennom ditt overhyppige  av og på-forhold til medisiner, det vet du godt selv. Jeg er klar over at dømmekraften din påvirkes av din lidelse, men jeg skulle ønske du lot medisiner være opp til behandler og ikke ditt eget humør, nettopp fordi dette svinger ganske kraftig i perioder.

Men nå tar jeg jo 3 mg risperdal og føler meg ikke bra fordet, har innsett at jeg trenger medisiner for å bli frisk. Men føler meg ikke frisk, er ikke så åndelig lenger men føler meg ikke bra. NHD skrev noe en an plass, om at jeg måtte skifte fokus utover og ikke inn i meg selv. Ikke kjenne på alt mulig i kroppen, jeg trenger virkelig å skifte fokus men klarer ikke det når jeg føler meg så dårlig. 

Skrevet

Jeg tenker at "baksiden av medaljen" med DOL er at man har anledning til å drive med mye som øker fokuset på egen lidelse. Særlig dette med medisiner. Tror det er et komplisert nok tema selv for ansvarlig behandler.

stjernestøv
Skrevet

Jeg tenker at "baksiden av medaljen" med DOL er at man har anledning til å drive med mye som øker fokuset på egen lidelse. Særlig dette med medisiner. Tror det er et komplisert nok tema selv for ansvarlig behandler.

Men jeg skal ikke skrive mer om medisiner, jeg vil være frisk. Skal ikke tulle mer med medisiner nå, men jeg er jo ikke bra selv om jeg tar medisiner. 

stjernestøv
Skrevet

Er det for sent nå? Er det fordi jeg trappet ned jeg er som dette? 

Skrevet

Men jeg skal ikke skrive mer om medisiner, jeg vil være frisk. Skal ikke tulle mer med medisiner nå, men jeg er jo ikke bra selv om jeg tar medisiner. 

Jeg tenker også som deg når jeg ikke er bra.  Hva skal jeg med medisiner når jeg ikke er bra likevel.  Men så lenge vi er bedre med medisiner, så er jo det bedre enn ingenting.  Jeg ønsker selvsagt å alltid få være helt bra.  Men må prøve å tenke at jeg vil være så bra som jeg kan bli. Derfor velger jeg å fortsette med medisiner.  Selv om jeg ofte kan være i veldig skiftene. 

Skrevet

Jeg har litt samme problemstilling med medisiner mot hjertebank. Kan ha hjertebank selv om jeg tar dem, og da lurer jeg på hva vitsen er. Men jeg kan bestemt si at jeg hadde hatt mye mer hjertebank uten.

stjernestøv
Skrevet

Jeg tenker også som deg når jeg ikke er bra.  Hva skal jeg med medisiner når jeg ikke er bra likevel.  Men så lenge vi er bedre med medisiner, så er jo det bedre enn ingenting.  Jeg ønsker selvsagt å alltid få være helt bra.  Men må prøve å tenke at jeg vil være så bra som jeg kan bli. Derfor velger jeg å fortsette med medisiner.  Selv om jeg ofte kan være i veldig skiftene. 

Ja men jeg tar jo medisiner nå og vil være frisk, men hva om det ikke har noe å si? Virker ikke som de virker som de skal, jeg må ta medisiner for å være frisk. Men hva om jeg ikke er frisk? Men jeg skal jo ta medisiner, skal ikke tulle med det mer. Har lært nå. 

stjernestøv
Skrevet

Jeg har litt samme problemstilling med medisiner mot hjertebank. Kan ha hjertebank selv om jeg tar dem, og da lurer jeg på hva vitsen er. Men jeg kan bestemt si at jeg hadde hatt mye mer hjertebank uten.

Ja jeg hadde vel vært enda dårligere uten, men vil ikke være dårlig i det hele tatt. 

Skrevet

Ja jeg hadde vel vært enda dårligere uten, men vil ikke være dårlig i det hele tatt.

Det er selvfølgelig et legitimt ønske, jeg tenker iblant det samme selv. Dessverre er det ikke alle som er helt friske, og jeg tror bare vi må gjøre det beste ut fra livet slik det er.

Skrevet

Nå skal du jo følges opp jevnlig at det ambulante teamet, skal du ikke? Jeg synes du skal formidle tydelig at du har dårlig livskvalitet. Dersom de på nytt tilbyr deg en innleggelse, synes jeg du skal si ja til det - men det viktigste er at du trenger hjelp til å få en mer variert hverdag. Siden ungene dine ikke lenger trenger så mye fra deg, så mener jeg du har alt for lite å holde på med på dagtid.

stjernestøv
Skrevet

Det er selvfølgelig et legitimt ønske, jeg tenker iblant det samme selv. Dessverre er det ikke alle som er helt friske, og jeg tror bare vi må gjøre det beste ut fra livet slik det er.

Men jeg var ikke så dårlig da jeg tok 4 mg, men da var det andre problemer. Trodde 3 mg skulle gjøre meg frisk, men føler meg ikke frisk. 

stjernestøv
Skrevet

Nå skal du jo følges opp jevnlig at det ambulante teamet, skal du ikke? Jeg synes du skal formidle tydelig at du har dårlig livskvalitet. Dersom de på nytt tilbyr deg en innleggelse, synes jeg du skal si ja til det - men det viktigste er at du trenger hjelp til å få en mer variert hverdag. Siden ungene dine ikke lenger trenger så mye fra deg, så mener jeg du har alt for lite å holde på med på dagtid.

Ja det er jo sant, men det er vanskelig å gjøre noe når jeg ikke føler meg bra. Men skal si det til sykepleieren når han kommer, men spørs om han forstår. 

stjernestøv
Skrevet

Men jeg har fremdeles ikke lyst å bli innlagt å være dårlig der, kan like godt være hjemme å være dårlig da. Det må da kunne løses når jeg er hjemme. 

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg har fremdeles ikke lyst å bli innlagt å være dårlig der, kan like godt være hjemme å være dårlig da. Det må da kunne løses når jeg er hjemme. 

Du kan få bedre hjelp til medisinering når du er innlagt. Men det er ditt valg.

Anonymous poster hash: aa5f3...651

stjernestøv
Skrevet

Du kan få bedre hjelp til medisinering når du er innlagt. Men det er ditt valg.

Anonymous poster hash: aa5f3...651

Ja det er vel sant, får se om det blir forslått da. 

stjernestøv
Skrevet

Trodde du var ganske oppegående jeg, men du har plager?

stjernestøv
Skrevet

Hva må jeg gjøre for å skifte fokus?

Føler meg ikke bra i dag heller, men vil gjerne føle meg bra å få fokus vekk fra meg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva må jeg gjøre for å skifte fokus?

Føler meg ikke bra i dag heller, men vil gjerne føle meg bra å få fokus vekk fra meg selv. 

Gjøre noe du liker?

Anonymous poster hash: 6354c...774

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...