Gå til innhold

Trøtt og sliten hele tiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei er alltid trøtt og sliten hele tiden føler meg aldri uthvilt har fått utelukeket søvnapne og narkolepsi sover 14 timer hver dag kan fort finne på å sove opptil 17 timer også helgene sover jeg for det meste tvinger meg selv til å stå opp for å møte venner på fritiden må alltid ha en blund på to timer minst hver dag, blir så forferdelig sliten av alt bare det å gå på skolen er et ork noen som vet hva dette kan være?

Anonymous poster hash: 9c3d6...60e

AnonymBruker
Skrevet

hei er alltid trøtt og sliten hele tiden føler meg aldri uthvilt har fått utelukeket søvnapne og narkolepsi sover 14 timer hver dag kan fort finne på å sove opptil 17 timer også helgene sover jeg for det meste tvinger meg selv til å stå opp for å møte venner på fritiden må alltid ha en blund på to timer minst hver dag, blir så forferdelig sliten av alt bare det å gå på skolen er et ork noen som vet hva dette kan være?

Er du depremert?

Anonymous poster hash: f5576...6af

AnonymBruker
Skrevet

Er du depremert? Anonymous poster hash: f5576...6af

Nei er ikke deprimert

Skrevet

Hvordan har du det ellers i livet ditt? Er det noe som tapper deg for energi?

Har du godt forhold til familien din, du bare kanskje hjemme?

Det er jo sånn at til mer man sover til mer trøtt blir man. Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver. Jeg gikk i mange år og var trøtt og sliten hele tiden.

Du har sikkert tenkt på ME? Det er jo en utelukkelsesdiagnose, men kan være verdt å få en henvisning til et sykehus som driver med ME-utredning. Det er mange kritierer som skal oppfylles: http://me-foreningen.com/meforeningen/wp-content/uploads/2012/04/Canada-kriteriene.pdf

Det kan jo også være at du har hatt kyssesyken eller annen infeksjon som gjør at man kan bli utmattet i lang tid etterpå. Har du tatt slike prøver hos legen din?

Gjest Ladytron
Skrevet

Trener du?

Hos meg har det hjulpet en del på søvnbehovet. Før var behovet på 10 til 14 timer, etter jeg begynte å trene 4-5 dager i uken trenger jeg ikke mer enn 8-9 timer.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har du det ellers i livet ditt? Er det noe som tapper deg for energi?

Har du godt forhold til familien din, du bare kanskje hjemme?

Det er jo sånn at til mer man sover til mer trøtt blir man. Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver. Jeg gikk i mange år og var trøtt og sliten hele tiden.

Du har sikkert tenkt på ME? Det er jo en utelukkelsesdiagnose, men kan være verdt å få en henvisning til et sykehus som driver med ME-utredning. Det er mange kritierer som skal oppfylles: http://me-foreningen.com/meforeningen/wp-content/uploads/2012/04/Canada-kriteriene.pdf

Det kan jo også være at du har hatt kyssesyken eller annen infeksjon som gjør at man kan bli utmattet i lang tid etterpå. Har du tatt slike prøver hos legen din?

hei har tenkt litt på me men vet ikke er mye trøtt sliten og utmattet men er ikke me sånn at man har veldig mye vondt i kroppen å da?

Skrevet

hei har tenkt litt på me men vet ikke er mye trøtt sliten og utmattet men er ikke me sånn at man har veldig mye vondt i kroppen å da?

Du kan lese linken jeg la ved. Vondt i kroppen og feberfølelse er en av mange symptomer og kriterier man må oppfylle.

Hvor lenge har du slitt med trøttheten?

AnonymBruker
Skrevet

Du kan lese linken jeg la ved. Vondt i kroppen og feberfølelse er en av mange symptomer og kriterier man må oppfylle.

Hvor lenge har du slitt med trøttheten?

jeg har slitt med trøttheten i 6 år 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...