Gå til innhold

Uføretrygdt - spørsmål om utbetaling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vurderer og søke om uføretrygd, men har et spørsmål. Det blir sansyneligvis ikke fult uføretrygd. Om jeg f.eks blir 80 % uføretrgdet, betyr det at jeg bare får utbetalt 80 % av det jeg kunne fått om jeg var 100 % trygdet?

Spørsmål 2: Hvordan er utbetalingen i forhold til AAP? Mer eller mindre?

Skrevet

Ja, da får du bare 80% av summen. Ideen er at du er 20% arbeidsfør og at du fortere enn svint får tilbud om en 20%-stilling som du utfører så bra at du til og med får beholde den.

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vurderer og søke om uføretrygd, men har et spørsmål. Det blir sansyneligvis ikke fult uføretrygd. Om jeg f.eks blir 80 % uføretrgdet, betyr det at jeg bare får utbetalt 80 % av det jeg kunne fått om jeg var 100 % trygdet?

Ja. Men har du mulighet til å jobbe 20%? Og tror du at du kommer til å få jobb?

Omtrent det samme.

Anonymous poster hash: f5af8...a03

Skrevet

Ja. Men har du mulighet til å jobbe 20%? Og tror du at du kommer til å få jobb?

Såklart! Markedet flommer over av 20%-stillinger til ufaglært arbeidskraft som har vært syk i åresvis.

AnonymBruker
Skrevet

Såklart! Markedet flommer over av 20%-stillinger til ufaglært arbeidskraft som har vært syk i åresvis.

Det er mitt inntrykk også.

Anonymous poster hash: 2dced...8f5

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Anbefaler å søke om 100%, så kan du heller sende inn meldekort basert på hvor mye du jobber.

Anonymous poster hash: 2dced...8f5

Skrevet

Det latterlige er jo at du kan søke om 100% trygd, få utbetalt 100%, og jobbe 20% oppå der, uten trekk i verken trygdeutbetalingene eller uføregraden.

Ikke at det har noen betydning, med mindre du faktisk har noe du kan tilby andre mot penger.

Skrevet

Nå synes jeg dere bør ta det litt med ro her. Tror dere grunnen til at jeg skal søke om uføretrygd at jeg er lat, eller en slabbedask som dere sier? Psykisk sykdom er også en sykdom som fysiske syke som gjør det vanskelig å delta i et moderne hardt arbeidsliv! Jeg drømmer faktisk om å kunne jobbe fast men sånn det ser ut nå blir det for tøft!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...