Gå til innhold

Kontrollfreak


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Av samme grunn som du sier at de bruker det for å overvåke andre.

 

Jeg kjenner flere som har slikt kamera, og de bruker det for å vise turer de har kjørt. Jeg tror ikke de jeg kjenner er så inn i hampen spesielle. Mitt inntrykk er at folk har dashboardkamera for å vise hvor de kjører. Bare for morro.

 

Jeg har ikke sagt at det brukes for å overvåke andre, jeg har bare sagt at det er mange som har det. Hva folk bruker det til er forskjellig, men veldig mange har det for å ha bevis i ev forsikringsaker.

 

 

Kan jo være at MM og resten ble enige om å starte tidlig uten å spesifisere tidspunkt. Så oppfatter MM det som opp klokka 6, og de andre som opp klokka 10. Er i så fall ikke første gang i verden noen har forskjellig oppfattelse og snakker forbi hverandre, Det er helt vanlig at det skjer.

 

Ja, det er kanskje vanlig. Men om du vet noe som helst om mm så forstår du at hun ikke har løse avtaler, Jeg vet med sikkerhet at de hadde avtalt klokkeslett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    16

  • Trine

    16

  • Mrs D

    11

  • AnonymBruker

    11

Mest aktive i denne tråden

Hei!

 

Ja men det var altså en avtale, da burde man ikke atale det da.

I grunnen sant. men mange syns nok det er ok å bryte den type avtale, eller kanskje jeg heller skal kalle det tilpasse seg flertallet og ta en ny avgjørelse?

 

Det er nå en gang sånn at det er lett å si jada på kvelden mens man er lys våken, men så kjenne på at det slett ikke er greit når klokka er 6 om man fremdeles er stuptrøtt og trenger mer søvn. Det kan ikke være greit å dra på kjøretur med folk som ser i kryss fordi de er trøtte heller? Så når du er sammen med andre mennesker er det vel sånn at du må tilpasse deg etter flertallet heller enn å stå rigid på ditt. Du ønsker å kontrollere de andre, og så er du ikke kontrollfreak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt at det brukes for å overvåke andre, jeg har bare sagt at det er mange som har det. Hva folk bruker det til er forskjellig, men veldig mange har det for å ha bevis i ev forsikringsaker.

 

Jeg har vel knapt vært i en ulykke i hele mitt liv, så for meg ville det være fjernt å tenke det brukt sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel knapt vært i en ulykke i hele mitt liv, så for meg ville det være fjernt å tenke det brukt sånn.

 

Jeg har heller ikke vært i noen ulykke, men jeg kjente fler som har omkommet i trafikkulykker. I tillegg er det mange som sliter i forsikringsaker, det blir skylddeling eller den dårligste forsikringskunden taper. Jeg har både hørt mange og lest om mange som har kamera i bilen for å få dokumentert en ev ulykke. Så selv om du ikke har vært i en ulykke og dine venner liker "kjøreturen minutt for minutt" så betyr ikke det at majoriteten bruker det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så selv om du ikke har vært i en ulykke og dine venner liker "kjøreturen minutt for minutt" så betyr ikke det at majoriteten bruker det sånn.

 

Det tror jeg hverken du eller jeg vet noe om. Og du og jeg leser nok forskjellige steder på nett, for jeg har et annet inntrykk enn deg. Kamera i bilen er en annen sak. I gamle dager hadde man alltid et engangskamera liggende i hanskerommet, just in case.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg hverken du eller jeg vet noe om. Og du og jeg leser nok forskjellige steder på nett, for jeg har et annet inntrykk enn deg. Kamera i bilen er en annen sak. I gamle dager hadde man alltid et engangskamera liggende i hanskerommet, just in case.

 

Nå var det du som først begynte påstå hva folk brukte kamera til da. Uansett, et kamera i hanskerommet hjelper fint lite når du er dø! Det hjelper også fint lite dersom en taxisjåfør skulle kjøre i deg ;) Jeg har ikke noe kamera i bilen selv, men kan godt forstå at folk har det og fortsatt mener jeg at det ikke har noe med å være kontrollfreak å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå var det du som først begynte påstå hva folk brukte kamera til da. Uansett, et kamera i hanskerommet hjelper fint lite når du er dø! Det hjelper også fint lite dersom en taxisjåfør skulle kjøre i deg ;) Jeg har ikke noe kamera i bilen selv, men kan godt forstå at folk har det og fortsatt mener jeg at det ikke har noe med å være kontrollfreak å gjøre.

 

*himle med øynene* Et dashboardkamera hjelper også fint lite om du er død, bare for å ha nevnt det.

 

Jeg sier det er kontrollerende å skulle ha et kamera i bilen for å overvåke andres adferd i trafikken, og det står jeg ved. Jeg sier også hva folk jeg kjenner bruker kameraet til, og hva de JEG har lest om som har dashboardkamera bruker det til.

 

For å kverrulere litt, siden vi tydeligvis er i det moduset. Det hjelper lite med et dashboardkamera som vender forover om noen kjører i deg fra siden eller bakfra ettersom du ikke kan dokumentere helt hva som skjedde. Men selvfølgelig kan du håpe på at han som kommer bak også har et kamera, og at han har opptak av drosjesjåføren som knalla i deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*himle med øynene* Et dashboardkamera hjelper også fint lite om du er død, bare for å ha nevnt det.

 

Jeg sier det er kontrollerende å skulle ha et kamera i bilen for å overvåke andres adferd i trafikken, og det står jeg ved. Jeg sier også hva folk jeg kjenner bruker kameraet til, og hva de JEG har lest om som har dashboardkamera bruker det til.

 

For å kverrulere litt, siden vi tydeligvis er i det moduset. Det hjelper lite med et dashboardkamera som vender forover om noen kjører i deg fra siden eller bakfra ettersom du ikke kan dokumentere helt hva som skjedde. Men selvfølgelig kan du håpe på at han som kommer bak også har et kamera, og at han har opptak av drosjesjåføren som knalla i deg.

 

*himler tilbake så øya nesten detter ut av skallen* for en egoistisk tanke. Et dashbord-kamera hjelper ikke den som er dø, det har jeg heller aldri påstått, men den hjelper de etterlatte og eventuelt overlevende i ulykken, og den hjelper etterforskningen.

 

Hjelper ikke om noen kommer bak nei. Dersom du ikke har et kamera bak også, om noen kjører rett i siden på deg så er det også mulig at det ikke hjelper, dersom ikke noe spesielt har blitt fanget opp før krasjen. Vet ikke hvordan disse kameraene er, men om de er som actionkameraer så har de en ganske enorm vidvinkel og kan få med seg veldig mye.

 

Hva gjelder kverrulering, det var du som begynte så kanskje ikke så lurt å si at VI er i det kverrulerende modus, i og med at det er du som er i det kverrulerende moduset ;)

 

Så sånn er det med den saken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

*himler tilbake så øya nesten detter ut av skallen* for en egoistisk tanke. Et dashbord-kamera hjelper ikke den som er dø, det har jeg heller aldri påstått, men den hjelper de etterlatte og eventuelt overlevende i ulykken, og den hjelper etterforskningen.

 

Hjelper ikke om noen kommer bak nei. Dersom du ikke har et kamera bak også, om noen kjører rett i siden på deg så er det også mulig at det ikke hjelper, dersom ikke noe spesielt har blitt fanget opp før krasjen. Vet ikke hvordan disse kameraene er, men om de er som actionkameraer så har de en ganske enorm vidvinkel og kan få med seg veldig mye.

 

Hva gjelder kverrulering, det var du som begynte så kanskje ikke så lurt å si at VI er i det kverrulerende modus, i og med at det er du som er i det kverrulerende moduset ;)

 

Så sånn er det med den saken....

Ja de har bra vidvinkel.

 

Forøvrig nekter jeg å tro at du er NT :D

 

Så sånn er det med den saken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de har bra vidvinkel.

 

Forøvrig nekter jeg å tro at du er NT :D

 

Så sånn er det med den saken....

 

Haha...jeg også :D Men ettersom jeg har forstått er det noe "galt" med disse nevrotransmitterene til de med ADD også.

 

Men men.... Vi får se vi får se :D;):ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Haha...jeg også :D Men ettersom jeg har forstått er det noe "galt" med disse nevrotransmitterene til de med ADD også.

 

Men men.... Vi får se vi får se :D;):ph34r:

Ja og ikke sjelden setter de add diagnose på aspergere ;)

 

Men men...vi får se vi får se :D

 

Jeg har feil i speilnevronene mine sa min psykiater, det er jeg nok ganske sikker på at du har også :ph34r:

Du blir jo stadig misforstått ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og ikke sjelden setter de add diagnose på aspergere ;)

 

Men men...vi får se vi får se :D

 

Jeg har feil i speilnevronene mine sa min psykiater, det er jeg nok ganske sikker på at du har også :ph34r:

Du blir jo stadig misforstått ;)

 

Haha...ja det gjør jeg. Kanskje jeg har feil i speilnevronene. Legen sa ihvertfall at det kunne være nesten umulig å oppdage Asperger på de med ADHD/ADD.

 

Så sånn er det :D Valpen min har verdens søteste lille hode. Han kom og ville ha kos nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Haha...ja det gjør jeg. Kanskje jeg har feil i speilnevronene. Legen sa ihvertfall at det kunne være nesten umulig å oppdage Asperger på de med ADHD/ADD.

 

Så sånn er det :D Valpen min har verdens søteste lille hode. Han kom og ville ha kos nå :)

Ok,

 

Det visste jeg ikke. Da kan du altså ha asperger selv om de ikke oppdager det .

 

Vel dyr er fine :) det hender jeg er sliten, en liten tur rundt huset får meg i bedre humør,

 

Jeg driver forresten nå å planlegger bygging av rede:-) men først skal jeg bli ferdig med kaninburet, det er ikke mye igjen,

litt maling og småting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok,

 

Det visste jeg ikke. Da kan du altså ha asperger selv om de ikke oppdager det .

 

Vel dyr er fine :) det hender jeg er sliten, en liten tur rundt huset får meg i bedre humør,

 

Jeg driver forresten nå å planlegger bygging av rede:-) men først skal jeg bli ferdig med kaninburet, det er ikke mye igjen,

litt maling og småting.

 

Jepp det kan jeg da, for ADD-symptomene skjuler asperger-symptomene. Men men, nå skal de snart snakke med foreldrene mine og etter det håper jeg det ikke tar altfor lang tid før jeg får vite noe. Men jeg tør ikke håpe, det er jo så lang tid mellom hver time der borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jepp det kan jeg da, for ADD-symptomene skjuler asperger-symptomene. Men men, nå skal de snart snakke med foreldrene mine og etter det håper jeg det ikke tar altfor lang tid før jeg får vite noe. Men jeg tør ikke håpe, det er jo så lang tid mellom hver time der borte.

mm

 

Men frisk er du i vertfall ikke og godt er det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ja men det var altså en avtale, da burde man ikke atale det da.

 

Her er jeg helt enig med deg. Nå vet jeg ikke hvor klar avtalen du nevner var for andre parten, men en bør selvsagt forsøke å oppfylle det man har avtalt. Selv ville jeg aldri funnet på å avtale oppstart kl. 6 eller 7 i ferien, med mindre vi skulle rekke et fly.

 

Litt på siden: Har selv noen venninner som gjerne vil unngå faste avtaler, og gjerne planlegger skitur "passe tidlig, sånn etterhvert når vi våkner". Helt umulig å forholde seg til, så jeg avtaler ikke lenger med disse, med mindre de kan bestemme seg på forhånd for et cirka-tidspunkt. Vinterformiddagene er så korte at jeg ikke kan gå å vente på at det skal bli "passe tidlig" for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden: Har selv noen venninner som gjerne vil unngå faste avtaler, og gjerne planlegger skitur "passe tidlig, sånn etterhvert når vi våkner". Helt umulig å forholde seg til, så jeg avtaler ikke lenger med disse, med mindre de kan bestemme seg på forhånd for et cirka-tidspunkt. Vinterformiddagene er så korte at jeg ikke kan gå å vente på at det skal bli "passe tidlig" for noen.

Da sier man bare at "Jeg går klokka 10:30 og den som vil være med da er hjertelig velkommen!" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden: Har selv noen venninner som gjerne vil unngå faste avtaler, og gjerne planlegger skitur "passe tidlig, sånn etterhvert når vi våkner". Helt umulig å forholde seg til, så jeg avtaler ikke lenger med disse, med mindre de kan bestemme seg på forhånd for et cirka-tidspunkt. Vinterformiddagene er så korte at jeg ikke kan gå å vente på at det skal bli "passe tidlig" for noen.

 

Da går det for mye andre veien. Man må kunne avtale et tidspunkt som passer alle. Men jeg også kjenner folk som må være totalt allergiske mot å si noe fast tidspunkt, selv ca tidspunkt. Kan jo ikke være sånn at en skal sitte hele dagen og vente på noe som KANSKJE skal skje hvisatteomatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Her er jeg helt enig med deg. Nå vet jeg ikke hvor klar avtalen du nevner var for andre parten, men en bør selvsagt forsøke å oppfylle det man har avtalt. Selv ville jeg aldri funnet på å avtale oppstart kl. 6 eller 7 i ferien, med mindre vi skulle rekke et fly.

 

Litt på siden: Har selv noen venninner som gjerne vil unngå faste avtaler, og gjerne planlegger skitur "passe tidlig, sånn etterhvert når vi våkner". Helt umulig å forholde seg til, så jeg avtaler ikke lenger med disse, med mindre de kan bestemme seg på forhånd for et cirka-tidspunkt. Vinterformiddagene er så korte at jeg ikke kan gå å vente på at det skal bli "passe tidlig" for noen.

Hei!

 

Takk for at du forstår, dette var som skrevet en tydelig avtale, ingen misforståelser, og min mann stod opp og våre barn,

så det dreide seg bare om sommel og avtalebrudd, samt trøtthet.

 

Siden våre venner reiser på ferie med oss fortsatt så har de vel lært hva avtaler er for oss, vi har det jo hyggelig totalt sett.

Barna er glade i hverandre og vi voksne liker hverandre, vi er bare ulike på orden og avtaler.

Men så sett bort fra det er vi like på sånt som etikk, og mange verdier.

 

Jeg tror man kan si det sånn at vi lærer av hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...