Gå til innhold

Erfaringer med wellbutrin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal begynne på wellbutrin og ønsker andres erfaringer med denne medisinen. Fikk dere mer energi? Økt angst? Mer motivasjon og tiltakslyst? Eller andre erfaringer? Jeg har vært liggende på sofaen i to år nå og orker veldig lite. Går nå på 150 mg zoloft. Håper wellbutrin kan hjelpe meg litt i gang.

Anonymous poster hash: 744b2...f99

stjernestøv
Skrevet

Vil bare ønske deg lykke til, kjenner til sofatilværelsen. Ikke noe særlig.

Skrevet

Hva er diagnosen din? Depresjon med angst eller angst med depresjon?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er diagnosen din? Depresjon med angst eller angst med depresjon?

Jeg har hatt tilbakevendende depresjoner og angst/blandet lidelse el noe sånt noe.. jeg var mye plaget med angst før og tildels ennå...men det ble bedre med zoloft. Vanskelig å vite hva som er høna og egget..men jeg blir deprimert i perioder hvor jeg har mer angst..

Nå er det store problemet tiltaksløshet.

AnonymBruker
Skrevet

Vil bare ønske deg lykke til, kjenner til sofatilværelsen. Ikke noe særlig.

Tusen takk for det, Stjernstøv :) nei det er ikke noe særlig, slik var jeg aldri før. Hva med deg?

Skrevet

Jeg skal begynne på wellbutrin og ønsker andres erfaringer med denne medisinen. Fikk dere mer energi? Økt angst? Mer motivasjon og tiltakslyst? Eller andre erfaringer? Jeg har vært liggende på sofaen i to år nå og orker veldig lite. Går nå på 150 mg zoloft. Håper wellbutrin kan hjelpe meg litt i gang.

Jeg fikk veldig energi. Sov nesten ingenting i starten.  Men nå er jeg dessverre der jeg var før. Det beste er å prøve å se hvilken effekt det har på deg.  

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk veldig energi. Sov nesten ingenting i starten. Men nå er jeg dessverre der jeg var før. Det beste er å prøve å se hvilken effekt det har på deg.

Hm, det er dumt du er der du var før, at effekten avtok. Får bare se hvordan den virker på meg, det er sikkert så forskjellig hvordan den virker på hver enkelt.

Skrevet (endret)

Jeg har hatt tilbakevendende depresjoner og angst/blandet lidelse el noe sånt noe.. jeg var mye plaget med angst før og tildels ennå...men det ble bedre med zoloft. Vanskelig å vite hva som er høna og egget..men jeg blir deprimert i perioder hvor jeg har mer angst..

Nå er det store problemet tiltaksløshet. Anonymous poster hash: 744b2...f99

Wellbutrin hjelper ofte på tiltaksløshet, men kan, spesielt i store doser gjøre angsten verre. Er jo bare å prøve, funker det ikke eller gir veldig mye angst kan man jo bare slutte igjen.

Lav dose AP kan også hjelpe på tiltaksløshet.

Lage en god plan for aktivitet og tvinge seg til å gjennomføre den ("fake it until you make it") kan også funke.

Endret av issomethingwrong
AnonymBruker
Skrevet

Wellbutrin hjelper ofte på tiltaksløshet, men kan, spesielt i store doser gjøre angsten verre. Er jo bare å prøve, funker det ikke eller gir veldig mye angst kan man jo bare slutte igjen.

Lav dose AP kan også hjelpe på tiltaksløshet.

Lage en god plan for aktivitet og tvinge seg til å gjennomføre den ("fake it until you make it") kan også funke.

Jeg får prøve den og håpe jeg ikke får angst av den. Håper den iallefall vil hjelpe på tiltaksløsheten. Jeg går også på 10 mg abilify og 50-100 mg seroquel ved behov. Vet ikke om dette gjør meg mer eller mindre tiltaksløs. Jeg har ikke så mye generell angst lenger, det er mer fobisk/situasjonsbestemt.

Tiltaksplan er ikke så dumt, men tviler på at jeg har tiltak til å gjennomføre :P

stjernestøv
Skrevet

Tusen takk for det, Stjernstøv :) nei det er ikke noe særlig, slik var jeg aldri før. Hva med deg?

Nei jeg har ikke alltid vært sånn, tidligere klarte jeg masse og savner det. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg har ikke alltid vært sånn, tidligere klarte jeg masse og savner det.

Det er synd at det skal være sånn. Og det er ikke godt å vite om det er pga medisiner eller noe annet. Selv har jeg lavt stoffskifte, men går på høy dose levaxin. Håper det ordner seg for deg på en eller annen måte. Det er slitsomt å ha det sånn og det reduserer livskvaliteten kraftig.

stjernestøv
Skrevet

Det er synd at det skal være sånn. Og det er ikke godt å vite om det er pga medisiner eller noe annet. Selv har jeg lavt stoffskifte, men går på høy dose levaxin. Håper det ordner seg for deg på en eller annen måte. Det er slitsomt å ha det sånn og det reduserer livskvaliteten kraftig.

Ja det gjør det og ikke alltid godt å vite hva det kommer seg av nei, det er veldig synd. Håper det ordner seg for deg, håper medisinen gir deg mer energi. Si ifra hvis den gjør det da :) Skulle ønske det fantes en medisin som ga mer energi jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja det gjør det og ikke alltid godt å vite hva det kommer seg av nei, det er veldig synd. Håper det ordner seg for deg, håper medisinen gir deg mer energi. Si ifra hvis den gjør det da :) Skulle ønske det fantes en medisin som ga mer energi jeg.

Wellbutrin skal gi mer energi, men den virker vel forskjellig fra person til person. Er spent på hvordan den virker på meg, jeg begynner på den i morgen tidlig. Skal komme med oppdatering, ja :) går på zoloft, og den virker bra for angsten, men har en mistanke om at den har gjort meg sånn. Det blir spennende, jeg kommer med oppdatering :)

stjernestøv
Skrevet

Wellbutrin skal gi mer energi, men den virker vel forskjellig fra person til person. Er spent på hvordan den virker på meg, jeg begynner på den i morgen tidlig. Skal komme med oppdatering, ja :) går på zoloft, og den virker bra for angsten, men har en mistanke om at den har gjort meg sånn. Det blir spennende, jeg kommer med oppdatering :)

Bra, lykke til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...