Gå til innhold

NHD/andre.. Unormalt savn..?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag er det 1 år siden jeg slutta hos psykiateren etter mange års terapi. Jeg savner han ennå.. Timene, kontakten, samtalene, oppmerksomheten..

Er det unormalt og hva kan jeg gjøre for å lette savnet?

Jeg får lov til å skrive korte email til han og han svarer vanligvis, gjør dette bare savnet verre?

Takknemlig for svar.

Hilsen Gunnhild.

Anonymous poster hash: c40c6...865
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ganske vanlig.

Anonymous poster hash: b1296...dea

Madelenemie
Skrevet

I dag er det 1 år siden jeg slutta hos psykiateren etter mange års terapi. Jeg savner han ennå.. Timene, kontakten, samtalene, oppmerksomheten..

Er det unormalt og hva kan jeg gjøre for å lette savnet?

Jeg får lov til å skrive korte email til han og han svarer vanligvis, gjør dette bare savnet verre?

Takknemlig for svar.

Hilsen Gunnhild.

Anonymous poster hash: c40c6...865

Hei!

Jeg har det litt sånn selv.

En psykiater sa nylig til meg at sterke følelser og savn etter sin terapaut er vanlig, han ville anta at opp til 50 % nesten kanskje får det.

Jeg sender kort m.m. til min tidligere psykiater:-) Jeg gjør det mer av takknemlighet og prinsipp, enn selve savnet,

Livssituasjon har sikkert mye å si også for hvor stor savnet føles. Selv har jeg mye rundt meg, barn og gleder og vanlig hverdag,

så rekker ikke tenke så mye. Hadde jeg ikke hatt det tror jeg nok savnet ville vært vondere og større.

Jeg tror at du får skrive kort og email til han, og at han svarer heller hjelper deg til en mykere overgang. (håper du skjønner hva jeg mener med det) Men at dere likevel har kontakt, du har ikke mistet han, han er der og svarer deg:-)

Jeg tror det er bra, også kan du gradvis erfare at du kanskje til og med håndterer savnet bedre med tiden.

Tiden leger alle sår, heter jo noe,

og selv har jeg erfart at det er en del sannhet i dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...