Gå til innhold

NHD/latuda

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Ville du latt en pasient prøve latuda hvis han hadde spurt om det? Jeg har lyst å prøve den men er redd for det og siden den er ny, men risperdal er ikke tingen for meg tror jeg. Er latuda trygg? Tror du jeg får mer energi hvis jeg tar den?

AnonymBruker
Skrevet

Ville du latt en pasient prøve latuda hvis han hadde spurt om det? Jeg har lyst å prøve den men er redd for det og siden den er ny, men risperdal er ikke tingen for meg tror jeg. Er latuda trygg? Tror du jeg får mer energi hvis jeg tar den?

Får å få mer energi må du være i aktivitet. Nytter ikke bare proppe i seg piller.

Anonymous poster hash: a361e...cd0

stjernestøv
Skrevet

Får å få mer energi må du være i aktivitet. Nytter ikke bare proppe i seg piller.

Men jeg føler meg ikke bra, har ikke hatt det ok noen gang på risperdal. Det er ikke lett å være aktiv når jeg ikke føler meg bra, er det ikke derfor vi tar medisiner da? For å føle oss bra? Hva er ellers vitsen?

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg føler meg ikke bra, har ikke hatt det ok noen gang på risperdal. Det er ikke lett å være aktiv når jeg ikke føler meg bra, er det ikke derfor vi tar medisiner da? For å føle oss bra? Hva er ellers vitsen?

For å bli kvitt negative symptomer. 

Du må selv gjøre noe for å fungere bedre.

stjernestøv
Skrevet

For å bli kvitt negative symptomer. 

Du må selv gjøre noe for å fungere bedre.

Men jeg er jo full i negative symptomer :(

Ja jeg ser dere skriver det at jeg må gjøre noe selv, det er jo jævlig lett. 

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg er jo full i negative symptomer :(

Ja jeg ser dere skriver det at jeg må gjøre noe selv, det er jo jævlig lett. 

Begynn med å gå tur HVER dag. fast.

stjernestøv
Skrevet

Begynn med å gå tur HVER dag. fast.

Ja.

AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Hjelper ikke å si du skal gjøre det. Det må gjennomføres også. Selv om det regner.

Skrevet

Jeg forstår ønsket ditt om å få farmakologisk hjelp til å komme deg opp på beina. 

Og ja - Latuda har en virkningsprofil som muligens kan gi mer energi, i alle fall på papiret. Men hvordan den virker på deg er jo vanskelig å si.

stjernestøv
Skrevet

Jeg forstår ønsket ditt om å få farmakologisk hjelp til å komme deg opp på beina. 

Og ja - Latuda har en virkningsprofil som muligens kan gi mer energi, i alle fall på papiret. Men hvordan den virker på deg er jo vanskelig å si.

Fikk svar nå, jeg får ikke prøve latuda :( Det er jo mitt liv så jeg forstår ikke problemet her, vil jo bare ha det bedre. Han ville jeg skulle øke risperdal til 4 mg igjen, selv om jeg skrev jeg ikke var fornøyd med den. Blir så fortvilet :( Så ville han jeg skulle gå til øyenlege med tåkesynet og at jeg gikk på skyer, men det har jeg og vært før...konklusjonen var at det var psykisk. Og jeg får det hver gang jeg er dårlig. Og ville jeg skulle til lege med hodepinen, hallo jeg har migrene. Nei nå gir jeg snart opp. 

Gjest Liten40
Skrevet

Jeg har det sånn selv nå, Stjernestøv. Ingen energi. Blir lei meg av å gjøre ting jeg vanligvis liker. Det var riktig for meg å begynne på zyprexa igjen for jeg orker ikke å havne i den andre verdenen og ikke finne veien tilbake til barnet og mannen min. Men det er faktisk sånn at noen ganger (kanskje pga medisiner eller sykdommen) så virker ikke de vanlige rådene. Og kanskje er det en medisin som er bedre for en enn andre. Jeg synes du skal spørre om å få prøve Latuda, jeg er nysgjerrig selv, men vet ikke om jeg orker medisinutprøving nå.

Gjest Liten40
Skrevet

Nå så jeg at du fikk nei, det var dumt....

stjernestøv
Skrevet

Jeg har det sånn selv nå, Stjernestøv. Ingen energi. Blir lei meg av å gjøre ting jeg vanligvis liker. Det var riktig for meg å begynne på zyprexa igjen for jeg orker ikke å havne i den andre verdenen og ikke finne veien tilbake til barnet og mannen min. Men det er faktisk sånn at noen ganger (kanskje pga medisiner eller sykdommen) så virker ikke de vanlige rådene. Og kanskje er det en medisin som er bedre for en enn andre. Jeg synes du skal spørre om å få prøve Latuda, jeg er nysgjerrig selv, men vet ikke om jeg orker medisinutprøving nå.

Ja jeg finn nei :( Forstår ikke hva han tenker med, jeg blir jo deprimert på 4 mg risperdal. Det bryr han seg tydeligvis ikke om, har lyst å bare kutte all kontakt og slutte med medisiner. Forstår godt hvordan du har det, og folk tror det bare er å gjøre ting. Det er ikke så lett. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg ville latt en pasient prøve Latuda. Det er helt trygt.

stjernestøv
Skrevet

Jeg ville latt en pasient prøve Latuda. Det er helt trygt.

Heldig den pasienten da, her er det psykiateren som er livredd latuda virker det som :(

Skrevet

Heldig den pasienten da, her er det psykiateren som er livredd latuda virker det som :(

Er det noen grunn til at legen din foretrekker Risperdal da? Var du ikke ganske stabil på Zeldox?

stjernestøv
Skrevet

Er det noen grunn til at legen din foretrekker Risperdal da? Var du ikke ganske stabil på Zeldox?

Han sa jeg ble så bra på risperdal da jeg var innlagt, det er akkurat så lenge man ikke er psykotisk er det greit. Men det har jo med livskvalitet å gjøre også, ble jo deprimert. Tok zeldox sist sommer og den hjalp ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Han sa jeg ble så bra på risperdal da jeg var innlagt, det er akkurat så lenge man ikke er psykotisk er det greit. Men det har jo med livskvalitet å gjøre også, ble jo deprimert. Tok zeldox sist sommer og den hjalp ikke.

Har du prøvd AD?

stjernestøv
Skrevet

Har du prøvd AD?

Nei jeg har ikke det, han foreslo jo det når han var her men jeg er så skeptisk. Det er jo ikke naturlig depresjon, det er jo pga risperdal. Vil det hjelpe da? Er redd for bivirkninger og. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...