Gå til innhold

Står førerkortet mitt i fare?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir kvalm og uvel når jeg leser den andre tråden om førerkortet.  Jeg vet ikke om jeg våger å fortsette i behandling.

Diagnoser: BP2, har en gang fått diagnosen unnvikende pf, og NHD mener jeg kan ha trekk av EUPF.

Medisiner: 84x2 lithium, 20 fluoksetin, 150 wellbutrin og levaxin. Sporadisk bruk av 15 meg sobril.  

Adferd: Rolig og stabil.  Men har slitt en del med lettere selvskading.  Det går bedre nå.

Hvis jeg med noe av dette kan risikere å miste førerkortet så avslutter jeg behandlingen.  Jeg har nå klart meg uten behandling før, så det burde vel gå på et vis igjen. 

Anonymous poster hash: 26d81...cf6
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

INGEN fare :-)

Skrevet

Førerkortet blir bare tatt om du legges inn med mani etc

Skrevet (endret)

INGEN fare :-)

Står mitt i fare?

Bruker 300 mg lamictal og 300 mg wellbutrin i tillegg til immigran 100 mg ved mirgrene og 5o mg tramadol for sterke smerter.

Og er meget smertefull terapi grunn til å ta i fra en lappen? Det er kun terapi som gjør meg ustabil og ikke noe annet, så jeg håper det ikke gir grunnlag for å vurdere om jeg skal fratas lappen? Håper du svarer meg på det.

Endret av hww
Skrevet

Jeg har i hvertfall fått meg en svær bekymring etter den tråden. Så jeg vurderer å avslutte terapien som følge av dette. Håper noen vil svare meg siden nhd ikke svarer meg så jeg slipper å bekymre meg unødvendig hvis jeg kan være trygg.

Skrevet (endret)

Jeg avslutter terapien for sikkerhets skyld. Tør ikke mer. Lappen er viktigere for meg. Føler meg ikke trygg på psykiatrien lenger. Avslutter før det er for sent.

Det var meningen jeg skulle være anonym, men jeg glemte å huke av for det. Og da hadde jeg sikkert fått svar på det også.

Men nå som mine bekymringer rundt dette er kjent, har jeg ikke noe annet valg enn å avslutte da folk her inne vet hvem jeg er. Angrer på at jeg åpnet meg.

Endret av hww
Skrevet

Står mitt i fare?

Bruker 300 mg lamictal og 300 mg wellbutrin i tillegg til immigran 100 mg ved mirgrene og 5o mg tramadol for sterke smerter.

Og er meget smertefull terapi grunn til å ta i fra en lappen? Det er kun terapi som gjør meg ustabil og ikke noe annet, så jeg håper det ikke gir grunnlag for å vurdere om jeg skal fratas lappen? Håper du svarer meg på det.

Mister du lappen basert på dette, så skal jeg personlig GÅ til Nordkapp stasjon av Vegvesenet og levere fra meg lappen i sympati.

Ta det med ro :-)

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dere som har lappen i behold er så hysteriske

Noen av oss har mistet den på ordentlig

Skrevet

Mister du lappen basert på dette, så skal jeg personlig GÅ til Nordkapp stasjon av Vegvesenet og levere fra meg lappen i sympati.

Ta det med ro :-)

Tusen hjertelig takk for svar :) Da kontakter jeg deg hvis jeg blir fratatt lappen pga dette :)

Jeg har vært engstelig for dette og ikke turt å si det til noen. Når jeg så at jeg ikke fikk svar fra nhd ble jeg bare enda mer engstelig, og da toppet det seg.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dere som har lappen i behold er så hysteriske

Noen av oss har mistet den på ordentlig

Jeg ønsker å ta mine forholdsregler mens jeg kan og ikke vente til det er for sent. 

Hvorfor jeg er så redd er bl.a. at jeg trenger bilen på jobb.  Jeg har lang veg når jeg skal handle mat.  Det er tungt å bære hjem matvarer så langt. Og mange andre ting.  Alt ville rast sammen for meg hvis jeg mistet førerkortet.

Skrevet

Jeg ønsker å ta mine forholdsregler mens jeg kan og ikke vente til det er for sent.

Hvorfor jeg er så redd er bl.a. at jeg trenger bilen på jobb. Jeg har lang veg når jeg skal handle mat. Det er tungt å bære hjem matvarer så langt. Og mange andre ting. Alt ville rast sammen for meg hvis jeg mistet førerkortet.

Så lenge du ikke blir akuttinnlagt med mani står du ikke i fare

Hadde hatt lin ennå om det ikke hadde skjedd

Og jeg har vært bipolar siden jeg var 10 år

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ikke blir akuttinnlagt med mani står du ikke i fare

Hadde hatt lin ennå om det ikke hadde skjedd

Og jeg har vært bipolar siden jeg var 10 år

Jeg har inntrykk av at det skal mindre til enn det. Forskriftene blir bare strengere for hver gang.

Skrevet (endret)

Tusen hjertelig takk for svar :) Da kontakter jeg deg hvis jeg blir fratatt lappen pga dette :)

Jeg har vært engstelig for dette og ikke turt å si det til noen. Når jeg så at jeg ikke fikk svar fra nhd ble jeg bare enda mer engstelig, og da toppet det seg.

Det som betyr noe når det gjelder (affektive) psykiske lidelser, er dømmekraft og til dels konsentrasjon. Når det gjelder depresjon handler dette stort sett om suicidalitet i form av aktive planer. Altså, hvis du forteller legen at du planlegger å kræsje med vilje i motgående trafikk, så mister du lappen. Du har vel så vidt jeg vet ikke vært manisk. Endret av issomethingwrong
Skrevet

Det som betyr noe når det gjelder (affektive) psykiske lidelser, er dømmekraft og til dels konsentrasjon. Når det gjelder depresjon handler dette stort sett om suicidalitet i form av aktive planer. Altså, hvis du forteller legen at du planlegger å kræsje med vilje i motgående trafikk, så mister du lappen. Du har vel så vidt jeg vet ikke vært manisk.

Hvorfor mister man lappen ett år etter innleggelse for mani? Totalt latterlig

Skrevet

Hvorfor mister man lappen ett år etter innleggelse for mani? Totalt latterlig

Jeg synes ett år er mye, men hvis man har mani bør man jo virkelig ikke kjøre bil.

Skrevet

Jeg synes ett år er mye, men hvis man har mani bør man jo virkelig ikke kjøre bil.

Man har ikke mani etter år etter man hadde mani

Skrevet

Rørte ikke rattet da jeg var manisk

Tok kun kollektiv transport for å spille høy musikk fra ørepropper mine

Skrevet

Schma Yisrael Adonai Eloheinu Adonai Echad den type musikk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...